Van Home Theater "terug" naar stereo? "JA"

Gestart door Frits, 2 oktober 2016, 14:30:09

Vorige topic - Volgende topic

muziekfreak

Citaat van: TANNOY op 16 maart 2019, 15:20:35
Citaat van: a.b. op 16 maart 2019, 14:57:47
Citaat van: TANNOY op 12 maart 2019, 15:37:01
Citaat van: Wim72 op 12 maart 2019, 15:28:45
Natuurlijk niks mis met klasse D voor AV receivers, ik begrijp dat meeste overstappen van D naar A/B lekker veel vermogen beschikbaar voor alle kanalen voor het filmgeweld!
voor muziek is men niet altijd happy met klasse D, al worden er wel stappen gemaakt!.

Ik denk dat je het te voorzichtig uitdrukt. De betere klasse D versterkers zijn momenteel de standaard voor de allerbeste versterkers. De rest kan leuk meedoen.
we hadden het over AV receivers.
en daar is ook nog verschil tussen welke modules we gebruiken.

daar zittende betere Modules niet in.

dat het ook prima klinkt ga ik ook in mee.

hier staat nog geen klass D of afgeleide..

Elke klasse D module is goedkoop....maakt van een technisch aspect geen fluit uit.
Het is een super simple concept en modules? Qua specs, zelfs de goedkope?! Kunnen zich makkelijk meten met klass A en klass A/B deze dagen dit is niet de jaren 90tig. Waar een klasse D problemen had met distortion enz...

seoman

Citaat van: muziekfreak op 17 april 2019, 21:28:56
Citaat van: TANNOY op 16 maart 2019, 15:20:35
Citaat van: a.b. op 16 maart 2019, 14:57:47
Citaat van: TANNOY op 12 maart 2019, 15:37:01
Citaat van: Wim72 op 12 maart 2019, 15:28:45
Natuurlijk niks mis met klasse D voor AV receivers, ik begrijp dat meeste overstappen van D naar A/B lekker veel vermogen beschikbaar voor alle kanalen voor het filmgeweld!
voor muziek is men niet altijd happy met klasse D, al worden er wel stappen gemaakt!.
k denk dat je het te voorzichtig uitdrukt. De betere klasse D versterkers zijn momenteel de standaard voor de allerbeste versterkers. De rest kan leuk meedoen.
we hadden het over AV receivers.
en daar is ook nog verschil tussen welke modules we gebruiken.

daar zittende betere Modules niet in.

dat het ook prima klinkt ga ik ook in mee.

hier staat nog geen klass D of afgeleide..

Elke klasse D module is goedkoop....maakt van een technisch aspect geen fluit uit.
Het is een super simple concept en modules? Qua specs, zelfs de goedkope?! Kunnen zich makkelijk meten met klass A en klass A/B deze dagen dit is niet de jaren 90tig. Waar een klasse D problemen had met distortion enz...

Je snapt natuurlijk wel dat dit niet opgaat voor mensen die uberhaupt PWM niet accepteren als vervanging van vinyl of buis.
En waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook, al kan niemand dat verklaren zonder zichzelf te verlagen tot zweefteef

Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

SystemII

Ik ben ook van 7.2 teruggegaan naar Stereo en het bevalt me uitstekend.

d'Oh!

Bij mij een mix van oud en nog ouder. Wel een smart TV, maar die niet aangesloten is op het internet, en geluid via de hoofdtelefoonuitgang naar een (2x30W) stereootje met een audio ingang (komt niet zo vaak voor, maar Sony bood ze). Stereogeluid via twee erg adequate smalle speakers en een door mij zelf getjoende passieve sub. Subliem. Als ik echt mega wil qua geluid, kan ik alsnog beslissen om het geluid via mijn klassieke (2x200W) stereo te laten lopen.
Douk H7 Pro (D-class amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA777 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781 (ls)

Olmyritulaer

**LEZEN IS OPTIONEEL** reageren evenzo indiengevalle, [tenmiste als t de curatering doorstaat]

in t kort:"is mijn huidige nad t748 v2 receiver duurzaam in opbouw qualiteit?" en kennen jullie "living stereo" nog? [plus wat nostalgie]

wil toch ook nog wat kwijt hierzo.. naast alle progressie met Lady Lumina du Nexus hedennacht

zelf gebruik ik dts NEO:6 Cinema doch in een 3x full range "living stereo" [plank]speaker line-up en de 'sub' in een aanvullende weergave op geadviseerde kantelfrequentie 70Hz ipv en-sich, voor muziek luisteren (t enige wat ik doorgaans nog doe, al die draden anders), zelfs met een tweak wat lijkt op oversampling maar dan analoog (wellicht weten jullie wat t werkelijk is) reageert t effectief, en neutraler dan twee speakers om een mono bas weer te geven, ervaar ik als niet toegespitste daartoe [alhoewel]

wat ik mij nog meer afvraag en de opzet was in aanschaf, is de receiver mijnes wel/niet duurzamer? of ook een gevalletje "dubbeltje eerste rangs" qualiteit [zie profiel] Met de drive is niets mis afgaande op reviews ervan, zowel stereo als surround of analoog / dsp, de hifi heb ik inmiddels ook leren waarderen middels teufel [tenmiste als daar daadwerkelijk sprake van is], jaja allemaal instap hifi, dat heb je met een bijstandsuitkering als ondergewaardeerd 'agentschap' in radio muziek van paulice personage, overigens die bezig ik vanaf heden pur-en-sec voor thuis nog tegenwoordig, na 'alle' belangstelling en vermogens ondermijnende muzieklicenties voor de zoveelste keer dezelfde muziek, want echt genoeg krijg ik er nimmer ervan 't repertoire daartoe, wat kennelijk alleen op mij van toepassing is wellicht 😅

ik heb ook voor meer dan 20 jaren een nad 302, dacht zo te herinneren, in bezit gehad, welke met de oplevering is meegegaan ten tijdens 't overlijden mijnes Bio Pa, daar had destijds expert me toe bewogen na t eindeloze gezever met budget klasse a/b surround receivers (jvc), uiteindelijk met een yamaha dsp pro-logic decoder icm.. welke me matriach heeft voortgezet met eentje van onkyo [door sound & vision geadviseerd aan haar] doch immer de nad van kracht zijnde nog

poosje zelf gebruik nog gemaakt van denon av receivers, 2 stuks versleten en een yamaha variant, een pioneer small form factor, overigens mijn eerste setje was een micro systeem van pioneer, daarvoor en daarna rommelde ik maar wat aan met losse componenten, zelfs die rechtopstaande van yamaha nog met usb kaart voor de pc, allemaal geinponem, totdat ik besloot weer tot de huidige nad en cambridge audio speakers, back to the scandinavische techniek roots, doch ook zo duurzaam als de 302 of toch ook maar weer dezelfde wegmieterzooi als de voorgaande apparatuur op de korte termijn, die kunstjes kan ik niet meer flikken nu ik geen vermogen meer opbouw, dus tja ben enorm blij met de weelderige klanken en techniek, dat toch wel nog maar vraag t me dus af?

**EINDE OEFENING**
De enige TE die GOED is² GEK