• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Nationale Pick-up Dagen 2016

Gestart door ShaggyNL, 16 oktober 2016, 16:52:06

Vorige topic - Volgende topic

TANNOY

Citaat van: geerd op 17 oktober 2016, 17:39:16
het is wat het is het blijft 0 en 1 samen geperst daar ontkom je niet aan ,het natuurlijke levende is weg .
neemt niet weg dat mits een behoorlijke dac er best wel cd's bij zijn die gezien de minderwaardigen techniek best goed presteren .
of is dat te danken aan de dac en speler

Toch maar eens een andere dac kopen Geerd.

Misschien gaat er een wereld voor je open..buiten alleen cds
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

geerd

strak plan een nadeel ik heb wel betere gehad hier alleen ruim buiten budget ook wel bij andere betere gehoord zelfde probleem .
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

Satch

Maar hoe zit het dan met al die platen die (sinds de jaren '80) digitaal zijn opgenomen en/of gemixt? Dat zijn ook 0-etjes en 1-tjes van oorsprong.

TANNOY

Citaat van: geerd op 18 oktober 2016, 09:14:17
strak plan een nadeel ik heb wel betere gehad hier alleen ruim buiten budget ook wel bij andere betere gehoord zelfde probleem .
volgens mij ben zet je je gewoon af van dit..omdat je een gedachte hebt,waarbij de draaitafel het beste is..

Luisteren naar 1 en 0 vind ik zo'n dooddoener.
Er zijn prima dacs die even goed/beter klinken als mijn draaitafel.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

geerd

nee dat is wel een min punt gelukkig heb ik nog genoeg lp's van voor die tijd daar hebben we het over tenminste ik .
en dat je dac beter is dan je platenspeler komt veel voor , licht dat dan aan een goede dac of een slechte platenspeler ??
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

morph

Citaat van: geerd op 18 oktober 2016, 10:19:12
nee dat is wel een min punt gelukkig heb ik nog genoeg lp's van voor die tijd daar hebben we het over tenminste ik .

1972: Denon unveils the first 8-channel digital recorder, the DN-023R, which is 47.25 kHz 13-bit PCM resolution using a 4-head open reel broadcast video tape recorder. The first recording with this new system is the Smetana Quartet performing Mozart's String Quartets K.458 and K.421, recorded in Tokyo April 24–26. Several other digital LPs follow.

morph

Citaat van: geerd op 17 oktober 2016, 17:39:16
het is wat het is het blijft 0 en 1 samen geperst daar ontkom je niet aan ,het natuurlijke levende is weg .

Hetzelfde stuk opgenomen muziek dat eenmaal geperst een seconde lang duurt in de groef van een plaat, is voordat het op de cd-versie staat, onderverdeeld in duizenden stukjes. Wat simpelweg betekent dat het altijd een veel gedetailleerdere kopie is dan de analoge versie van dezelfde opname. Het bevat namelijk ook de opgenomen momenten tussen de aftast-naaldbewegingen in, die niet voorkomen in de groef van een plaat omdat de snijbeitel simpelweg niet zo snel bewegen kan. Er is meer natuurlijke levendigheid, zoals jij dat noemt, geregistreerd. En niet zo'n beetje ook.

Iets mooi vinden is niets om je voor te schamen, iets als slechter beschouwen door onzin te verkondigen is dat wel.

Misschien wordt het tijd eenvoudig toe te geven dat je het zelf mooier vindt, zonder voortdurend absurde vooroordelen te ventileren over "beter", waarmee je tot nu toe zo scheutig bent.

KT88

- Audiodidact -

TANNOY

Citaat van: geerd op 18 oktober 2016, 10:19:12
nee dat is wel een min punt gelukkig heb ik nog genoeg lp's van voor die tijd daar hebben we het over tenminste ik .
en dat je dac beter is dan je platenspeler komt veel voor , licht dat dan aan een goede dac of een slechte platenspeler ??
dat ligt aan de goede dac,met dito opnames..

ik denk niet dat ik een slechte draaitafel heb..incl phono pre,denk dat ik redelijk vergelijkingsmateriaal heb staan daarvoor.

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

TANNOY

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

.....

Ach, het is allemaal zo betrekkelijk...denk eerder dat Geerd de boel een beetje opjut....

Heb je een mooie set......ga je lekker zitten met een bakkie, na een dag in de tuin gewerkt te hebben en zo'n beetje weggewaaid.....

Klinkt de boel dun,scherp en irritant....wats gebeurt? je bent moe,en je hersens hebben even geen zin...in nog meer informatie....

Lekker vroeg naar bed....opstaan ontbijtje, bakkie en Boris Blank's nieuwe c.d....Tiens!! wat klinkt mijn setje toch lekker..... ;) ;)

En dan zijn 1en en 0len toch ook wel lekker..... 8) 

.....

Citaat van: TANNOY op 18 oktober 2016, 11:37:16
Citaat van: geerd op 18 oktober 2016, 10:19:12
nee dat is wel een min punt gelukkig heb ik nog genoeg lp's van voor die tijd daar hebben we het over tenminste ik .
en dat je dac beter is dan je platenspeler komt veel voor , licht dat dan aan een goede dac of een slechte platenspeler ??
dat ligt aan de goede dac,met dito opnames..

ik denk niet dat ik een slechte draaitafel heb..incl phono pre,denk dat ik redelijk vergelijkingsmateriaal heb staan daarvoor.

Tja, en de ''direct'' mastering en ''metal'' mastering...sloegen regelmatig de plank mis.....in een poging om de kwalitijd op een hoger plan te krijgen....

De c.d speler won natuurlijk heel rap aan populairitijd....de vinyl producenten moesten ook wat.....en kwamen met dit fenomeen....

L.p's van 80 tot 120 gulden.....stond en staat niet in verhouding met wat men beloofde.....ook niet op een heeeele goede d.t.

.....

Citaat van: Satch op 18 oktober 2016, 09:52:49
Maar hoe zit het dan met al die platen die (sinds de jaren '80) digitaal zijn opgenomen en/of gemixt? Dat zijn ook 0-etjes en 1-tjes van oorsprong.

Tja, en daar geeft ie geen antwoord op.....95% uit die tijd is al ''digitaal''. 8).

Rush begon met Moving Picturs 1980 (1979 opgenomen) digitaal te masteren (Bob Ludwig).

TANNOY

Citaat van: grf-r 2 op 18 oktober 2016, 12:24:01
Citaat van: Satch op 18 oktober 2016, 09:52:49
Maar hoe zit het dan met al die platen die (sinds de jaren '80) digitaal zijn opgenomen en/of gemixt? Dat zijn ook 0-etjes en 1-tjes van oorsprong.

Tja, en daar geeft ie geen antwoord op.....95% uit die tijd is al ''digitaal''. 8).

Rush begon met Moving Picturs 1980 (1979 opgenomen) digitaal te masteren (Bob Ludwig).

daar geeft ie wel antwoord op:
Citaatnee dat is wel een min punt gelukkig heb ik nog genoeg lp's van voor die tijd daar hebben we het over tenminste ik .

geerd speelt met bakeliet
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

ShaggyNL

Allemaal leuk, maar uit die hele discussie kan nog niemand halen wie, wanneer komt.

Kom allen, dan zetten we daar deze mateloos interessante discussie voort.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Yamamoto Soundcraft