• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Audio Show Alkmaar

Gestart door Hill, 22 januari 2017, 09:49:07

Vorige topic - Volgende topic

a.b.

Citaat van: Rubble op  3 maart 2018, 19:24:25
Vandaag geweest met mijn neven. Erg gezellig. Maar qua muziekkeuze een dramatisch dieptepunt meegemaakt. Bijna overal zouteloze zeikmuziek. Ik heb zelfs de Radetzky mars gehoord.  ::) Heb je de meest spectaculaire hoornspeakers staan, met 18 inch laag en 12 inch mid, en maar van die voortkabbelende k*tjazz draaien. Leek wel een bejaardentehuis. Alleen bij Sonus Faber wat pittiger dingen gehoord, waaronder Talk Talk, Massive Attack en zelfs Metallica en Rammstein.

Oh ja, meest indrukwekkend? Een Setje van Indiana Line met Tesi mini speakertjes en een Basso subwoofer. Voor totaal 870 euro.  ;D

Geinig dit, ook wel een beetje verdrietig. Ik heb laatst bij iemand geluisterd die een goedkope instap DAC had van een vijftal tientjes. Ik kon echt niets ontdekken wat die DAC niet goed zou doen. Toch schijnen audiofielen te geloven dat een DAC van 4000 euro echt beter is. Het zal wel aan mij liggen (nee, dat doet het niet) maar ervaringen van o.a. Rubble tonen aan dat het helemaal niet duur hoef te zijn allemaal en dat er niets blijft liggen.


Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

KT88

Technisch zijn er zeker wel verschillen.
Meetbaar, ook. Of het allemaal hoorbaar is.......daar doe ik geen uitspraken (meer) over.

Sinds ik gewoon naar muziek luister in plaats van naar geluid, vind ik 't al snel goed. ;)
Wat niet wegneemt dat ik een fraai stuk elektronica, ontworpen met passie en kennis van zaken, en gebouwd met overkill en vakmanschap, zéker wel kan waarderen.
Zèlfs als dat een stukje digitale techniek is (wat doorgaans toch een stuk minder "horny" is dan analoge techniek; je weet wel van die dikke klasse A koellichamen van 20 kilo, bekerelco's formaatje oliedrum, transformatoren die je verwacht in een 380 kV eindstation en zo.)
- Audiodidact -

jpio

Citaat van: Opa S. op  4 maart 2018, 21:16:25
Het enige echt audiofiele was dus eigenlijk die kroket...

;D

De klanken die de oppeuzelaars maakten deden zuks wel vermoeden ja ;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

richard

5 maart 2018, 20:50:51 #63 Laatste wijziging: 5 maart 2018, 20:53:15 door richard
Citaat van: jpio op  5 maart 2018, 15:50:44
Citaat van: Opa S. op  4 maart 2018, 21:16:25
Het enige echt audiofiele was dus eigenlijk die kroket...

;D

De klanken die de oppeuzelaars maakten deden zuks wel vermoeden ja ;D
Het krokante kraakje bij het doorbijten hé. Geen weergever die daar aan kan tippen.

De Guru luidsprekers vond ik het wel goed doen. Verbazend goed zelfs, gezien het formaat.
Genoeg is beter.

jpio

Klonken idd niet verkeerd voor het formaat.
Ik was ietwat verbaasd over de audio innovation sidebar A-120 speakers.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Sytse Fliege

Citaat van: jpio op  6 maart 2018, 10:07:41
Klonken idd niet verkeerd voor het formaat.

Die kroketten?
Ach, kikker toch op!

jpio

Die waren ook prima qua timbre ja :)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

richard

Citaat van: jpio op  6 maart 2018, 10:07:41Ik was ietwat verbaasd over de audio innovation sidebar A-120 speakers.
Was dat het achteraf kamertje met die toog?
In dat geval klonk het voor mij net alsof het orkest onder de tap zat.
Genoeg is beter.

jpio

ja, dat was in dat kamertje.
Heb geen orkestmuziek gehoord. Dat wat er gestreamed werd klonk mij erg prettig in de oren aldaar.
Helder, fris en de sub deed het ook prima.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

richard

Het was iets met een jazzorkestje, geen symfonieorkest. Zou ook niet passen onder die bar.
Genoeg is beter.

jpio

;D  Er pasten daar sws niet zoveel mensen in dat kamertje.
Desalniettemin.. leuk systeempje.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Starsky

Bijna gemist maar dit weekend weer een gratis toegankelijk show in het AZ stadion te Alkmaar ;)

jpio

10 maart 2019, 11:25:19 #72 Laatste wijziging: 10 maart 2019, 11:27:15 door jpio
Oei, goed dat je het even meldt!
Mss vanmiddag nog even schnell daarheen. :)
Racen is vanavond pas.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Benco

als ik ....
het eerder had geweten dan had ik evt gisteren een poging kunnen doen om te gaan , vandaag andere plannen : de Zondag kaart-namiddag/avond 


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel