• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Opa Spylac repareert...

Gestart door Sytse Fliege, 15 maart 2017, 21:34:34

Vorige topic - Volgende topic

Regenpak

Citaat van: Sytse Fliege op 21 juni 2022, 21:27:20Interessant voor jou om dat ding eens in Spice te stoppen?

Ik ben wel benieuwd óf het iets uitmaakt. Zo nee, dan is het dus eigenlijk veiliger die diodes gewoon weer terug te plaatsen?
Het zou zo maar kunnen dat ze in Loosdrecht óók een stukke tor hadden en toen besloten "Hinweg damit!". Denk dat er wel wat uit te halen is met LTSpice. Als ik weer eens de kolder in de kop krijg zal ik het er inprakken. Heb er tenslotte reeds een hele mooie Joepieversterker inzitten.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Sytse Fliege

Geïnitieerde

Nicolas

Vandaag om 00:00:37 #2867 Laatste wijziging: Vandaag om 00:15:39 door Nicolas
Ik vraag het even hier omdat de kennis hier zit. Ik heb een Atari ST computer waarvan enkele condensatoren van de voeding duidelijk bol staan. Het gaat om een Mitsumi SR98 voeding (foto van internet):

Ik vervang alle 6 de "grote" elco's. Er zit ook nog een kleiner op in het midden bovenaan, maar dat ziet er goed uit en is met haar 1uF 50V iets te exotisch voor mijn thuiscollectie. :) Deze is in de regel ook nog in orde en wordt niet vervangen in de typische recap kitjes.

Is het in orde als ik alle elco's vervang door exemplaren van dezelfde uF, minstens dezelfde temperatuurklasse, en minstens even grote spanning? Is het een probleem in deze toepassing als ik bv een 10V elco vervang door eenzelfde maar dan 35V? Verondersteld dat het qua afmetingen allemaal past natuurlijk.

De voeding geeft 12V en 5V DC als outputs.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.