• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Wie heeft er een Marantz UD8004, hoeveel lawaai maakt het loopwerk/pick-up/laser

Gestart door Jack_D, 17 april 2017, 22:12:56

Vorige topic - Volgende topic

Jack_D

Beste forum leden.......

Mijn eerste post op dit forum. :)

Ik heb recent een tweedehands allesspeler van Marantz gekocht, de UD-8004.
Nu vind ik dat ie behoorlijk wat lawaai maakt.
Wat vooral storend is dat tijdens het cd spelen hij om de exact 17 seconde even een "twiep" geluidje maakt van ongeveer een halve seconde. Lijkt of hij dan even de laser moet tracken of zoiets.

Als ik een dvd afspeel produceert hij dit zelfde geluidje nog vaker.

Het geluid is niet mega hard, maar wel mega storend, zeker tijdens stille stukken in een klassieke opname.

Hoop dat iemand hier op het forum een soortgelijke speler heeft en kan aangeven hoeveel lawaai er uit zijn UD8008 komt.

Ben reuze benieuwd..............

Groetjes,
Jack
I like music........

geerd

alleen muziek moat eruit komen elke 17 sec een extra geluidje lijkt mij niet kloppen .
normaal loopt een cd dvd speler geruisloos
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

Be tweeter

Wanneer de slede niet soepel glijdt dan kan hij met sprongetjes van plaats veranderen hetgeen met een geluidje gepaard zou kunnen gaan.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

geerd

ja be tweeter maar als hij afspeelt is dat schuifje dicht en dan doet hij dat
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

Be tweeter

Citaat van: geerd op 18 april 2017, 01:00:43
ja be tweeter maar als hij afspeelt is dat schuifje dicht en dan doet hij dat
Een slede noem ik een slede en een lade een lade en het woord schuifje heb ik zelfs helemaal niet gebruikt. ;)
Ik lees nog eens terug en de precieze tijd tussen geluidjes past niet echt bij het fenomeen dat ik omschreef.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

morph

Citaat van: mdanielse op 17 april 2017, 22:12:56
Ik heb recent een tweedehands allesspeler van Marantz gekocht, de UD-8004.
Nu vind ik dat ie behoorlijk wat lawaai maakt.
Wat vooral storend is dat tijdens het cd spelen hij om de exact 17 seconde even een "twiep" geluidje maakt van ongeveer een halve seconde. Lijkt of hij dan even de laser moet tracken of zoiets.

Als ik een dvd afspeel produceert hij dit zelfde geluidje nog vaker.

Een oplossing heb ik niet, maar misschien is dit iets overeenkomstigs:

Citaat van: morph op 13 december 2004, 22:51:29
Ik heb een Philips DVD963SA. Geen top, wel goed. Gekocht als vervangende dvd-speler toen hij net uitkwam en de sacd optie leek me wel leuk erbij. Het was mijn eerste kennismaking met sacd-spelers en die beviel uitstekend.

Klinkt goed met sacd's. Kan altijd beter natuurlijk, maar ik ben voor dit geld dik tevreden.
Bij het afspelen van cd's hoor je uit het loopwerk een zacht regelmatig terugkerend geluidje wat storend is bij zacht afgespeelde muziek of als je dicht bij het apparaat zit.

Ik gebruik het apparaat nog steeds voor het afspelen van sacd's en dvd's. Niet voor cd's.

Jack_D

Kleine update........

Geluk bij een ongeluk........ omdat ik deze speler tweedehands gekocht had bij een soort "hi-end hobby handelaar" en hij zichzelf als een eerlijke handelaar ziet stelde hij gelijk voor om de speler naar hem terug te brengen en hij zou dan zorgen voor een oplossing. Hij vermoede dat er een nieuwe laser in moest........?!

Al kon ik in de servicemode van de speler zien dat de mA welke de laser trekt nog niet boven de 12 mA boven of onder de initiële waarde zit. Alleen in cd modus heb ik een 9 mA uitslag zien, maar in dvd modus is het verschil niet meer als 3 mA. Dus echt verrot lijkt de laser niet. Pas bij meer dan 12 mA verschil wordt door Marantz geadviseerd de laser te vervangen.

Nu wacht ik al een paar weken af,..... hoop dat hij gerepareerd kan worden want het is en blijft een zeer goed klinkende en mooi beeld producerende bd/dvd/cd speler. Of anders geld retour...... Blijft toch altijd spannend bij zo'n handelaar. Leek mij een faire aardige man, dus hoop er maar op dat het goed komt.

Mijn andere speler(Marantz DV-8300) heeft defect display, deze is naar de reparateur, hoop dat ze deze nog kunnen herstellen tegen een schappelijk prijsje. Zit nu al wel een paar weken zonder muziek, pffffff.
Muziek via mp3 of mobieltje is echt helemaal niets.... je mist de helft van het geluid.

Afkikverschijnselen, help :'(.... voor het eerst in 20 jaar dat ik zonder goede muziekinstallatie thuis zit.
Als je elke avond een uurtje luistert is't wel ff taai zonder een mooie sound  :(

I like music........

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

richard

Citaat van: mdanielse op  7 mei 2017, 13:39:26
Kleine update........

Geluk bij een ongeluk........ omdat ik deze speler tweedehands gekocht had bij een soort "hi-end hobby handelaar" en hij zichzelf als een eerlijke handelaar ziet
Het maakt wel uit of hij dat ook is; met name dat 'handelaar' zijn. Heeft hij een KvK nummer? Nu heb je niets; geen speler én geen geld. Je haalt trouwens voor nog geen tientje een reservespeler bij de kringloop; ook met garantie.

Maar succes met de goede afloop.
Genoeg is beter.

Jack_D

We zijn al een jaar verder, maar toch maar even melden hoe het is afgelopen.......

De Marantz UD8004 is niet gerepareerd door de "eerlijke" handelaar. Hij vertelde doodleuk dat dit geen defect was maar gewoon zo hoorde, en stuurde hem met de zelfde tik ongeprepareerd retour naar mij. Als dit type Hi-End speler van Marantz dit inderdaad vanuit de fabriek uit al zou doen, dan zou Marantz niet 1 speler verkocht hebben. Of alleen aan mensen die knoeper hard spelen, dan hoor je daardoor het getik van de lazer/loopwerk niet meer :P .
Daarna nog een klein poosje meer doorgespeeld toen stopte hij met Blu-ray's lezen, toen weer terug naar de handelaar. Blijkbaar een flatkabel niet helemaal vast. En toen werd de sfeer helaas een stuk grimmiger, het woord sabotage viel zelf... Met wat voor doel?, mijn geld terug krijgen zou nooit gebeuren, sabotage zou dus een zinloze actie zijn. Dan na vele weken pas speler terug met de flatkabel blijkbaar weer op zijn plek.... allemaal heel naar geweest.
Ik heb hem inmiddels verkocht, wel netjes het probleem aangegeven, en er een enorme zak geld op verloren. Dus de garantie van zo'n "eerlijke" semiprofessionele handelaar moet  je maar met een korrel zout nemen. Gewoon zelf goed checken, checken en dan nog een keer checken. Ik zie het geld wat ik hierdoor ben kwijtgeraakt maar als leergeld.

Mijn Marantz DV-8300 Multispeler daarintegen had meer geluk, het display is voor een paar euro's gerepareerd door de reparateur waar ik hem had afgegeven, dus das wel een happy ending....

De Marantz UD8004 is vervangen door een zwaar gemodificeerd OPPO UDP-203 speler, zeer tevreden over.......

Met deze info is dit topic netjes afgesloten en iedereen op de hoogte, voor zover er nog mensen nieuwsgierig waren naar de uitkomst ..... :)
I like music........