• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Puck of niet?

Gestart door h3d, 26 juni 2017, 22:55:38

Vorige topic - Volgende topic

h3d

Ik heb een yamaha px3 en vroeg me af of ik een puck zou moeten gebruiken. En hoe zwaar deze moet/mag zijn. Iemand een idee?
Cerwin vega a400, music angel 845 diether mod, protheus tvc en buizen pre,  Pinkfaun DAC2, Philips CD104, acoustat spec 11, epic subs, nfo happy few bekabeling, her en der wat snot.

groovy.

Voor het lager is het beter om een clamp te gebruiken.
Die hoeft niet zwaar te zijn maar die drukt de lp wel stevig op het plateau.
In to each life some rain must fall.

Be tweeter

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

minplus

Ik kwam laatst op internet een schrijven tegen van iemand die van ik meen een Technics sl-7 of sl-15 de puck verwijderd had omdat hij dan veel mooier klonk.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

KT88

Ik kom op Internet ook schrijvens (nouja....) tegen waarin wordt gesteld dat een aandrijftouwtje mét knoop het non-plus-ultra van high fidelity is.
Sterker nog, het zou zelfs High End zijn.

Het internet is Scheu-tig met alternative facts.
- Audiodidact -

Be tweeter

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

KT88

27 juni 2017, 11:02:32 #6 Laatste wijziging: 27 juni 2017, 11:07:05 door KT88
 ;D ;D

zoon Uit Vreeter toch he.

Covfefe audio.
- Audiodidact -

minplus

geerd

een klem en een gewicht hebben hetzelfde effect .
goeden gewichten zijn meestal zo tussen de 700 en 900 gram maar je lager moet dat wel aan kunnen .
onder de 700 gram verminderd het effect en werking van de puc
een klem is veel lichter belast je lager niet zo zwaar nadeel is dat het plaatsen lastiger is en de speler stil moet staan .
verder komt het wel eens voor dat je spindel uit het plateau getrokken wordt over verloop van tijd .
van jouw speler de px3 is het lager zodanig dat een puk zonder meer gebruikt kan worden 
een aanrader is de tonar 4611 760 gr de analogis record stabilizer ook 780 gr of de scheu 800 gr
deze zijn geschikt voor je speler en zullen zeker een verbetering geven al kan het zijn dat met de cheu de kap niet meer sluit deze is vrij hoog
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

robert_b

Sommige schijven komen in het midden erg omhoog, dan doe ik de puck erop. Als je hem omdraait niet. Als de schijf niet erg omhoog komt, dan doe ik geen puck.

Ik leg de schijf voor het afspelen op een servet en dan druk ik op het midden.

Als dit veel inveert gaat de puck erop.
Hier spreekt men grammofoonplaat

minplus

Niet gek na een kleine 8 jaar. :)

Heintje

Ik schrok me rot: KT88?
Totdat ik naar de datum keek.  :o

minplus

Heintje

... + Wilma en Missy ...  :(
RIP!

Wim72

Ik gebruik altijd gewicht draai ook veel ouwe kromme meuk.