• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Aansluiting

Gestart door Remi16, 26 juli 2017, 18:48:37

Vorige topic - Volgende topic

Remi16

Ik heb het volgende probleem:

Nieuwe Philips TV gekocht met ARC en LG Home Cinema set had deze optie al.
Aansluiting:
Ziggo Horizon box middels HDMI naar HDMI poort 1 TV
LG Homecinema middels HDMI naar poort 2 TV

Ik zou nu beeld en geluid moeten hebben, beeld wel maar geen geluid, als ik een optische kabel plaats tussen Homecinema en TV dan wel geluid.
Telefonisch contact gehad met zowel Philips als LG, maar nog steeds niet opgelost alle instellingen staan juist zowel van de TV als HC.

Misschien via dit forum de helpende hand.

Wim72

Persoonlijk heb ik alle randapparatuur rechtstreeks aangesloten op mijn zeurround-set via hdmi en vanaf mijn zeurround-receiver loopt er 1 hdmi naar mijn tv en dat werkt het beste...

Parker700

Poort 2 van de tv is ARC?
HDMI kabel geeft ARC door?
Muziek, daar kikker je van op!

Wim72

Bij Samsung is HDMI2 de standaard poort met ARC, bij Philips weet ik het niet daarom heb ik alles (Ziggo mediabox en Blu-ray) naar mijn receiver laten lopen en vanaf mijn receiver met 1 kabel naar HDMI2 met ARC op mijn Samsung aangesloten...

Remi16

Citaat van: Parker700 op 26 juli 2017, 18:52:30
Poort 2 van de tv is ARC?
HDMI kabel geeft ARC door?

Poort 1 t/m 4 geven allemaal ARC door.
HDMI kabels zie onderstaand:
Met deze kabel kunt u meerdere HDMI (High Definition Multimedia Interface)-apparaten met elkaar verbinden. De HDMI 1.4 standaard is nog compatibel met oudere generaties, zoals HDMI 1.3 en 1.2.

Technische gegevens
HDMI 1.4-specificatie:
High Speed HDMI 1.4-kabel met Ethernet
19-pins Aansluiting HDMI - 19-pens HDMI mannelijke
Lengte: 2 meter
Alle contacten verguld
De netwerk data-overdrachtsnelheid tot 10,2 GB / s
Ondersteunt een resolutie tot 4096 x 2160 pixels (4k)
3D-ondersteuning tot 1080p in twee video-streams met 60 frames per seconde
Tot 120 Hz refresh rate
Inclusief het nieuwe audio retour kanaal (ARC)
Maakt gebruik van een nieuwe uitgebreide kleurruimte voor de presentatie van Digitale foto's
Ondersteunt Dolby ® TrueHD en DTS-HD Master Audio ™
Voor meer levendige en natuurlijke kleuren

Remi16

Citaat van: Wim72 op 26 juli 2017, 18:58:23
Bij Samsung is HDMI2 de standaard poort met ARC, bij Philips weet ik het niet daarom heb ik alles (Ziggo mediabox en Blu-ray) naar mijn receiver laten lopen en vanaf mijn receiver met 1 kabel naar HDMI2 met ARC op mijn Samsung aangesloten...

Zo had ik het met m'n vorige TV  (LG) ook aangesloten maar toen kreeg ik een knipperend beeld al had deze TV geen ARC.

Zowel Philips al LG geven de aansluiting aan zoals ik eerder heb beschreven.


Wim72

26 juli 2017, 23:06:15 #6 Laatste wijziging: 26 juli 2017, 23:26:33 door Wim72
Dat is allemaal heel mooi die HDMI kabels en hun protocollen en ARC op alle HDMI aansluitingen van je flatscreen maar ondersteunt jouw LG-geluidsinstallatie ook ARC? Staat ARC ingeschakeld in het menu van je flatscreen en in het menu van je LG-geluidsinstallatie?
Als jouw LG geen ARC ondersteunt houd het op...                                                                                                                             

Wat je ook kunt doen is je Ziggo mediabox met toslink/optisch aansluiten op je LG geluidsinstallatie of je flatscreen met een toslink aansluiten op je LG-geluidsinstallatie als die een optische ingang heeft.
ARC is naar mijn mening een drama om goed werkend te krijgen, hier werkt het wel maar het staat uit op mijn tv want als het aanstaat en je schakelt tv in schakelt automatisch die het gehele 5.1 bende er automatisch bij aan ook wil ik alleen maar tv kijken.
Ook krijg ik constant in beeld dat HDMI/Anynet/CEC op mijn flatscreen steeds mijn apparaten wil installeren op mijn tv.
Alleen HDMI/ARC staat aan op mijn receiver en op mijn flatscreen volledig uit maar alles loopt via receiver maar dat is geen probleem ik kan nu tv kijken met geluid zonder van de receiver maar omdat ARC op flatscreen is uitgeschakeld moet ik volume receiver en op tv apart regelen met beide afstandbedieningen.

Wim72

Jouw LG heeft volgens internet (http://www.lg.com/nl/video/lg-BH7540TW-home-cinema-systeem) een toslink ingang sluit je flatscreen of ziggo mediabox aan met een toslink op je LG en je hebt geluid van ziggo via je installatie en het probleem is opgelost...

Remi16

Bedankt voor de reactie en knap dat je hebt gevonden welk type HC ik heb, dan is ook in de specificatie te lezen dat deze ook ARC heeft.

Wim72

Jouw type LG staat in ander topic, heb ook gelezen dat het wel ARC aan boord heeft hier staat ook hoe het ingesteld moet worden maar als dit niet optimaal werkt gewoon simpel omzijlen met een toslink van een paar Euri...
ARC goed ingesteld zorgt ervoor dat tv geluid automatisch in en uitgeschakeld wordt als je bv kijkt en 5.1 set erbij inschakeld of uitschakelt met een toslink moet je handmatig geluid op tv uitzetten als je 5.1 set erbij aanzet en andersom als je 5.1 set uitschakeld na een film en je wil b.v. journaal beluisteren via flatscreen moet je flatscreen geluid zelf harder zetten.

rob768

Citaat van: Wim72 op 26 juli 2017, 18:58:23
Bij Samsung is HDMI2 de standaard poort met ARC, bij Philips weet ik het niet daarom heb ik alles (Ziggo mediabox en Blu-ray) naar mijn receiver laten lopen en vanaf mijn receiver met 1 kabel naar HDMI2 met ARC op mijn Samsung aangesloten...

hdmi 3 bij mijn samsung. En op de receiver moet ik wel aangeven dat ik arc wil gebruiken.