• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Home cinema set gebruiken voor luid muziek (feestjes) + films.

Gestart door BoomBoomTheo, 14 augustus 2017, 12:28:01

Vorige topic - Volgende topic

BoomBoomTheo

Hallo Muziek liefhebbers,

Ik ben aan het uitpluizen wat ik het beste kan doen. Ik heb een flinke kamer 40M2.
Het liefst luister ik muziek zoals: Tech-house, Techno en Olsdcool house.

Nu vind ik het gaaf om een surround set te hebben die mijn muziek ook dusdanig hard kan afspelen met zware bass dat ik het ook kan gebruiken voor feesten.

Ik zelf zat te denken aan:
Goedkoop: 2e hands surround 5.1 set bijvoorbeeld de sony SS-CT551 met een 2e hands Bose Acoustimass sub of een andere 2e hands (moet goed kunnen knallen maar wel goed klinken)

Of zoiets: (wel wat prijziger, maar ook weer erg goedkoop voor nieuwe speakers??)
http://www.electronic-star.nl/Beng-V9B-surround-speaker-set-mahonie-5-stuks-1240W-_i753.htm?gclid=CO7wuevA1tUCFW0A0wodl1IC_A

Of 2e hands Staande speakers. Welke zouden jullie me hier aanraden?

Ik zal dan ook nog een receiver of versterker moeten aanschaffen. Welke receiver of versterker in een lage prijsklasse is goed?

Ik hoor graag wat echte Audiofreaks mij hierover hebben te adviseren :)


Bij voorbaat dank!

Groetjes Theo


Be tweeter

Ik lees 'knallen, goed geluid en een Bose sub '. Dat gaat niet lukken vrees ik.
Ik zou inderdaad naar iets PA achtigs kijken want feesten op hifi speakers is meestal solliciteren naar kapotte tweeters en dergelijke. Nu heeft Bose het voordeel geen tweeters te hebben en dat het niet snel kapot gaat maar dan blijft die eis voor goed geluid en knallen..
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

BoomBoomTheo

Nu lees ik PA. Maar dit klinkt toch niet met het kijken van films?

Wat voor een PA met Sub kunnen jullie adviseren?
Ik heb nog een 12 inch Kicker sub liggen die in de kofferbak van mijn auto zat. Een flinke knaller. Kan dit samen met een PA set?

Ik hoor het graag.

Het zijn geen grote feesten (Max 40 man) die worden gehouden maar het geluid moet wel de ruimte goed kunnen vullen incl Bass.

Een PA set lijkt me niet zo goed klinken en er vreemd uit zien naast mij TV? Of heb ik dat mis?




Be tweeter

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

Wim72

Je kunt ook een surround-receiver gebruiken als voorversterker en meerkanaals PA-versterkers als eindversterker met PA speakers en een PA-sub want gewoon hifi spul gaat allemaal naar de hifi hemel op hoog volume tijdens feestjes met veel drank op...

Wim72

Wat ook een mogelijkheid is dat is een surround-receiver als voorversterker die actieve PA-speakers aansturen met een actieve PA-sub...

BoomBoomTheo

Citaat van: Wim72 op 14 augustus 2017, 18:34:34
Je kunt ook een surround-receiver gebruiken als voorversterker en meerkanaals PA-versterkers als eindversterker met PA speakers en een PA-sub want gewoon hifi spul gaat allemaal naar de hifi hemel op hoog volume tijdens feestjes met veel drank op...

Tot nu gaf ik de feestjes altijd met mijn KRK's op vol volume. Dit heeft tot nu toe geen problemen gegeven.
Het gedeelte Voorversterker/meerkanaals PA versterker snap ik niet helemaal. Hoe werkt dit en waar is dit goed voor?

Citaat van: Be tweeter op 14 augustus 2017, 17:23:45
Klipsch speakerset Quintet (evt. i.c.m. subwoofer)
€ 90,00
http://link.marktplaats.nl/m1192705105?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Zoiets heeft een flink rendement en moet met een flinke sub wel kunnen knallen.

Kan dit ook met een SUB van een ander merk dan Klipsch? En welke receiver zou ik dan in huis moeten halen?

Rood

Kijk bij zijn andere advertenties . Voor 200 euro koop je heel de set of je biedt wat minder. Kan je meteen luisteren hoe het klinkt . Klaar en spelen maar .

abovemidpoint

JBL Xtreme - Zwart

Kun je ook mee naar de tuin en camping nemen. bron je telefoon.

De kans bestaat dat de blauwe jongens dan langskomen
EAR vv Krell KSA 50S, Scheu draaitafel SEAC 308 l arm Shure m97xe en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

BoomBoomTheo

Citaat van: abovemidpoint op 15 augustus 2017, 22:35:21
JBL Xtreme - Zwart

Kun je ook mee naar de tuin en camping nemen. bron je telefoon.

De kans bestaat dat de blauwe jongens dan langskomen

Nee nee dat valt echt wel mee. Heb zelf de JBL extreme. In een grote ruimte valt dat geluid weg en zo hard gaat dat ding niet.
Goed om mee te nemen naar de tuin en camping inderdaad.

Maar dat ding kan de bass niet aan.

BoomBoomTheo

Citaat van: Rood op 15 augustus 2017, 09:42:54
Kijk bij zijn andere advertenties . Voor 200 euro koop je heel de set of je biedt wat minder. Kan je meteen luisteren hoe het klinkt . Klaar en spelen maar .

Thanks.

Zag ook net deze staan. Met deze moet je ook wel een feestje kunnen geven neem ik aan?
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/stereo-sets/m1189150375-nad-klipsch-surround-set-speciale-ophaal-prijs-vandaag.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1


NAF

Welke set staat er voor jou het dichtste bij om te gaan luisteren?
Probeer daar een luisterafspraak te maken en vindt je het niets ga je nog bij de andere set luisteren.
Denk niet dat er hier iemand is die jou ongehoord een goed advies kan geven welke set je moet kopen.
Verder kan zelfs de set die je bij de verkoper beluisterd en goed vind klinken nog tegenvallen in je eigen woonkamer.

"Knallen" zullen ze beiden wel doen als je ze hard zet en hoe het klinkt voor films zal je toch zelf moeten ervaren.

Succes met de keuze.

chansig

Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers