• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Staande golf en wat doe ik er aan?

Gestart door Heintje, 11 december 2017, 22:49:34

Vorige topic - Volgende topic

Parker700

Muziek, daar kikker je van op!

geerd

kan het niet zo zijn dat eerst in de andere ruimte te luisterde naar een laag dat vanwege weerkaatsing erg werd overdreven .
nu de ruimte anders is is het laag zoals behoord maar je gewenning aan overdreven laag doet je iets anders vermoeden
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

chansig

Je hebt de startpost niet gelezen ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Roots

Dan lijkt mij die rare groene kikker stoel de beste oplossing :)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

a.b.

Misschien kan TS wat metingen plaatsen?

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

richard

Genoeg is beter.

Heintje

Citaat van: a.b. op 13 december 2017, 21:28:05
Misschien kan TS wat metingen plaatsen?

De metingen waaraan ik refereer, zijn de interne metingen van de Lyngdorf: die kan je qua correctie vergelijken met "geen correctie" door op de afstandsbediening om te schakelen. Maar dat zijn dus geen metingen die je uit het apparaat kan krijgen. 

richard

Weet je zeker dat je de boel niet uit fase hebt aangesloten?
Genoeg is beter.

Heintje

Citaat van: richard op 14 december 2017, 20:56:29
Weet je zeker dat je de boel niet uit fase hebt aangesloten?

Ja, checked.

Heintje

Citaat van: geerd op 13 december 2017, 20:38:43
kan het niet zo zijn dat eerst in de andere ruimte te luisterde naar een laag dat vanwege weerkaatsing erg werd overdreven .
nu de ruimte anders is is het laag zoals behoord maar je gewenning aan overdreven laag doet je iets anders vermoeden

Klopt, zo was het inderdaad neergezet: het leverde een "lekker" geluid op wat niet over the top was en zonder grote nadelen te ervaren.
Maar nu werkt het behóórlijk tegen me.

Ik kan trouwens pas morgen luisteren wat nóg dichterbij gaan zitten (richting gelijkzijdige luisterdriehoek) oplevert, wegens laat thuis en proefwerkweek van twee kinderen: die moeten kunnen studeren zonder die teringherrie van pappie.

Dan ga ik ook voor proef de externe harddisk met mijn muziekverzameling verhuizen van mijn Bluesound Node2 naar de USB-poort van mijn Ziggo/Archer7 "Accesspoint".
Kijken of dat lukt.

seoman

Over die luidspreker driehoek gesproken:
Staan de speakers wel in een 3hoek of staan ze haaks op de muur.

Ik heb slechte ervaring met de speaker haaks op de muur. Het is wel fijn voor de soundstage maar het genereert wel duidelijkere ruimte effecten. Als de speaker schuinstaat ontstaan er minder snel een knopen in de x en y richting.
Het heeft geen effect op de resonanties die ontstaan door de vloer en plafond   



Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

Markus

Het gaat 't probleem niet verhelpen, maar goochel eens een beetje door de luidsprekers aan de voorzijde te "tilten". Ik heb zoiets ook eens gehad en het probleem verschoof iets, precies voldoende om de luisterpositie te behouden.

Het zal overigens sterk afhangen van de probleem frequentie(en diens bandbreedte) of dit soelaas zal bieden.

Groet, Mark :)

Heintje

- mijn luidsprekers staan licht uitgedraaid t.o.v. "recht in de speaker kijken" (dus fors ingedraaid)
- tilten van de luidspreker helpt niet (eerder uitgeprobeerd)
- dichterbij gaan zitten is ook niet de oplossing, wel wordt het stereobeeld anders.

hrcc

Zou het uitdoven van het laag minder worden als je één baspoort dichtstopt met een sok ofzo ?
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

seoman

Is het misschien een idee om boven de luister plek een schilderij/foto te hangen die schuin naar voren tilt?
Ik denk dan aan een foto op Forex.

Geen idee of dat voldoende effect heeft
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"