• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Verloren zonen...

Gestart door Sytse Fliege, 16 januari 2018, 09:45:20

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

Zou het een virus zijn?

2018 is nog maar een paar dagen oud, of we zien de ene na de andere verloren zoon wederkeren!

Wat is dat toch met dit forum, die heerlijke haat/liefde/geen-zin-in-verhouding die menigeen er mee heeft?

Er waren momenten dat ik zelf op het punt heb gestaan er een punt achter te zetten en ik kan niet uitsluiten dat ik het ooit af zal sluiten, maar ik wil onderstrepen dat het me tot op heden niet is gelukt er en streep onder te zetten.
Tsja, mijn lafheid, mijn grote gebrek aan moed, er zijn momenten geweest dat ik minder postte, maar alras sloeg de angst en de ontwenning me om het hart en ging ik toch maar door op het gebaande veilige forumpad, knus en beschermd onder Grote Smurfs rokken.

Nee, dan over moedigen gesproken, zij die het wel aandurfden er gewoon mee op te houden, die het lef hadden er fluitend tussen uit te piepen. Desondanks zijn er een aantal gewoon weer terug gekomen. Zag ik niet kortelings ons aller KT weer vurig de de forummotor aanzwengelen? En zag ik niet ook Jerry, S.B. Marantz, Niemand, Radiohead en zojuist zelfs de Grote Tannoy! (*) Gekker moet het toch niet worden! En zelfs - weliswaar niet helemaal verdwenen, maar toch duidelijk minder gemotiveerd - ons aller Bernhard G. zien we af en toe weer eens rondscharrelen. Wát een feest!

Maar nee, geen virus natuurlijk, ik denk dat ik het weet! Het komt door het Nieuwe (en laatste!) Testament van heer G., hij heeft er natuurlijk gewoon weer een wederopstanding in geschreven en nu zijn wij allen aan gene zijde en zien wij onze vrienden van vroeger weer. Dat moet het zijn!

Welkom beste mensen, welkom!

En nu?

Ach, dat weten we niet natuurlijk, nee, dat weten we niet.

(*) Wil een ieder die ik vergeten ben svp hieronder zijn (haar) eigen naam invullen? Dank u wel en beleefd!
Ach, kikker toch op!

KT88

Ach ja.....de koffie wordt nooit zo heet gedronken als ze wordt opgeschonken. *

Ik mis er nog wel een paar.........en sommigen zelfs als kiespijn.  ^-^


*ik weet dat het spreekwoord anders luidt, maar ik heb 'n hekel aan cliché's en bovendien rijmt mijn variant
- Audiodidact -

Sytse Fliege

Miss Headroom, wanneer zou die nu toch eens terugkomen...
Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

zal ik haar gewoon een mailtje sturen...
Ach, kikker toch op!

jpio

Iedereen zal op een gegeven moment weleens iets ervaren als zak allemaal maar in. Is het ook een beetje de tijd van het jaar voor.
Wat afstand nemen en iets aan verherbezinning doen kan dan net genoeg duidelijkheid verschaffen om te beseffen dat het allemaal niet zo erg was in feite.
Goed om te zien dat daar hier ook ruimte voor is of gegeven wordt :)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

minplus

Citaat van: Opa S. op 16 januari 2018, 15:47:26
zal ik haar gewoon een mailtje sturen...

Dreigen werkt niet.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

TANNOY

hmm nou toevallig kwam het door een ander forumlid die mij een mail stuurde,dat ik dacht,ik ga eens kijken.
totdat ik weer wat topics bekeek en hoe het er hier aan toegaat,en wat er veranderd is.

tot mijn spijt ,zie ik eigenlijk niks.

ik las van forumlid 20ten en Rood wat postings die redelijk to the point waren,reden waarvan ik denk dat het al 2 jaar geleden verandering had moeten intreden.

jammer,en dat meen ik echt!
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

a.b.

"To the point" klinkt positief in huize DoF.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

minplus

In huize plus ook.
Ik zie overigens veel meer to the point. A point of view?

Wat zoekt een mens op een forum? Kan het vnl. voor mezelf vaag aangeven.
Naast veel berichten, 1 per maand is natuurlijk niet erg boeiend, dingen als:
Kennis. Van elektronica, geluid, isolatie, akoestiek, kwaliteit, prijzen en noem maar op. Die zie ik veel op dit forum ook al verdwijnt af en toe enorme hoeveelheid kennis door overlijden of stoppen om welke reden dan ook. Leefden sommige mensen nog maar. En wilden sommigen nog maar een goed advies geven aan mensen met problemen waar zij de oplossing voor weten ook al hebben ze mogelijk anderen lang geleden geholpen met iets dergelijks.
Hulp. Bij problemen met draaitafels, versterkers, akoestiek, enz., enz. Die zie ik veel op dit forum, er zijn diverse mensen die geniaal zijn in diverse richtingen.
Betrokkenheid bij persoonlijke dingen. Die zie ik veel ook al zijn het soms 2 die reageren. Inclusief de vele opbeurende berichten.
Muziek die je nog niet kent. ,,,,,,,,,,
Humor. Ruim aanwezig.
Info over honderden nieuwe dingen die sommigen anders nooit zien. ,,,,,,,,,,
Discussies over geluid en alles wat ermee te maken heeft. Ik vind dit forum plezierig in dit opzicht. Soms wordt terecht geveegd maar er is tolerantie.
Enzovoort, enz..

Wat mis jij precies, TANNOY? Welke veranderingen hadden 2 jaar geleden moeten intreden? Wat brengen anderen niet genoeg en/of anderen teveel?

Iets waar ik zelf slecht tegen kan zijn persoonlijke aanvallen op anderen. Die zijn er wel geweest net als op andere fora maar zijn in het verleden door de mods afgekapt. En ik snap volledig dat daarom iemand zegt "bekijk het voorlopig maar". Andere audio-fora heb ik in dat opzicht nooit beter gevonden, integendeel. En satellietfora ook niet.
Alleen zoiets als bv. een enkel auto-forum waar puur info staat over hoe je iets van jouw merk repareert naast wat goeie adviezen, maar daar kijk je 1x per maand of probleem.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Sytse Fliege

Precies, AF is wat mij betreft meer een soort dorpskroeg voor mensen die toevallig ook van audio houden of er iets mee doen (of willen) waar ook nog eens enige ruimte is voor een alternatieve benadering van het geheel (als er althans geen flame wars ontstaan).

Ik kijk naar geen enkel ander NL forum, voor echt (voor mij / reparaties etc.) relevantie informatie ben ik veel beter bediend met Audiokarma, DIYaudio en hifi-forum.de (dat serieuze gedoe moet je gewoon lekker overlaten aan zij die daar goed in zijn, de Duitsers dus  :angel:) en nog wat andere buitenlandse fora.
Ach, kikker toch op!

chansig

Soort van Voetbal Inside.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

groovy.

Ik heb nooit een Amber allert betreft vermiste personen gekregen ;D
Ik heb mijn buurman al 4 dagen niet gezien.
In to each life some rain must fall.

KT88

- Audiodidact -

TANNOY

wow ,de tijd gaat hard zeg,dat was ik bij mijn aanmelding op dit forum! :o
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/