• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Statistieken 2.0

Gestart door Sytse Fliege, 2 februari 2018, 22:00:51

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Heeft B.Gehakt aan deze statistieken 2.0 al zijn (of liever gezegd zijn vrouw) zegen gegeven ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

B. Gehakt

Ja welzeker; ze zijn absoluut veelzeggend.
Deskundige

KT88

- Audiodidact -

groovy.

Citaat van: Opa S. op  2 februari 2018, 22:36:39
Citaat van: groovy. op  2 februari 2018, 22:25:42
Het feit dat ik niet in deze statistiek voorkom geeft mij wel zelfvertrouwen.
Dat is ook logisch aan gezien ik van de 11295 berichten zeker 7000 x goedemorgen gewenst heb,en die zijn uiterst serieus bedoelt ;D

Ik zou eerst maar eens in die grafiek kijken...
Prachtige plek maar het kan hoger.
In to each life some rain must fall.

B. Gehakt

Wiskundige statistiek is nu eenmaal geweldig, zo kun je bijkans oneindig veel leren uit de forumstatistieken, zelfs zonder gebruik te maken van staafdiagrammen of pie charts. Het is maar waar je naar kijkt. Neem nu als voorbeeldpopulatie eens de postings over abducties, ufo's en aliens. Binnen deze populatie vinden we meldingen over implantaten, zoals nanobots, die door buitenaardsen in de ontvoerden worden achtergelaten. Bekijken we binnen deze groep naar het aantal gemelde nanobotimplantaten van vóór 1980 dan is dat welgeteld precies nul. "Dat is niet verwonderlijk", hoor ik u zeggen, "want die waren toen nog niet uitgevonden" en, toegegeven, daar heeft u een punt. Een bot dat nog niet is uitgevonden kan bezwaarlijk geïmplanteerd worden nietwaar? En toch blijft er bij mij dan iets knagen en wel dit. Het blijkt uit de gegeven postings ook dat buitenaardsen pas na 2015 behalve nanobots ook penisbots plaatsen en penisbots waren er allang, sterker nog: alle primaten behalve die van het geslacht homo hebben er een (en bij de nieuw geïmplanteerde homo's natuurlijk). Deze nieuwe ontwikkeling is toch op z'n minst opmerkelijk.
Deskundige

Sytse Fliege

U zegt eigenlijk dat de ene met de andere botst. Ja, daar zit wat in.
Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Zo, laten we de balans eens opmaken;



Sinds de statistiseringsstart dus 30(!)(sic!) punten er bij! Dat is 0,47% van het totaal!
En als je nagaat dat ik - statistisch gezien uiteraard - mijn punten sinds mijn bestaan hier in een percentage van 0,06% per dag bij elkaar heb gesprokkeld, dan zal iedereen het met mij eens zijn dat mijn nieuwe tactiek 783,33% effectiever is dan de oude en beproefde tactiek.

Bovendien weet ik nu dat ik met 121,733 dagen noeste arbeid de 10.000 punten aan zal tikken. Iets waar ik anders 1037,57 dagen over gedaan zou hebben.

Wij zijn blij.
Ach, kikker toch op!

Wim72

3 februari 2018, 19:49:25 #52 Laatste wijziging: 3 februari 2018, 19:53:37 door Wim72
Allemaal leuk en aardig dat statistisch punten verzamelen maar wat valt ermee te winnen? :(

Rubble

Citaat van: Wim72 op  3 februari 2018, 19:49:25
Allemaal leuk en aardig dat statistisch punten verzamelen maar wat valt ermee te winnen? :(
Punten!
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Sytse Fliege

Nou ja, als dat niet duidelijk is, dan lijkt 't me ook niet nodig ze te verzamelen.
Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Daar komt nog bij dat je minimaal 5000 "realposts" moet hebben om statistisch gezien mee te doen in de Opa S. statistieken.

Die keuze is bewust gemaakt. Ergens moest Opa S. een lijn trekken om e.e.a. in te grenzen, tenslotte is het handmatig in kaart brengen van 12.000+ users gewoon niet te doen, in ieder geval niet voor zo'n luiaard als Opa S.. Daarnaast is het ook totaal niet relevant, a waste of energy om het maar eens zo te zeggen.

We hadden natuurlijk de lat kunnen leggen bij 5000 punten, maar dan had een statistisch (en ook anderszins!) uitermate relevant persoon als Boer Bruut,varkenshouder niet eens meegedaan in de statistieken.
En dat kan natuurlijk niet. Je zou denken; "ach, 1591 punten, een user van likmevestje", maar als je er zó makkelijk vanaf probeert te komen, dan mis je dus gewoon de nummer 1 zwamneus! Want zeg nu zelf, met zijn 82,73% geneuzelgehalte heeft hij toch maar mooi een totaal van 9210 postings op zijn geweten, iets waar hij dus maar 1591 punten voor heeft gekregen. Dat is zó oneerlijk! Bovendien zou je ook bijna medelijden met hem krijgen. Nou, en dat wil ik dus voorkomen met deze bijdrage.
Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Wie ik dan wél weer mis, dat is Helmuth.

Maar ja, het feit dat die buiten de statistieken blijft is natuurlijk niet helemaal alleen maar zijn schuld...

Foei B. Gehakt!
Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Citaat van: minplus op  3 februari 2018, 20:08:02
Daar heb je een punt.

Klopt, weer een er bij.

Roots mag dan wel vinden dat ik mijn punten met anderen moet delen, maar eerlijk gezegd wilde ik nu juist commissie gaan heffen op de hoeveelheid punten die ik met dit topic anderen laat verdienen.
Want tenslotte is het grove werk door Opa S. verricht en we leven nu eenmaal niet in een communistisch land, waar de boterhammen vanzelf je mond binnenvliegen, ongeacht wat je nu wel of niet uitspookt.
Ach, kikker toch op!