• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Statistieken 2.0

Gestart door Sytse Fliege, 2 februari 2018, 22:00:51

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

En ach Wim72, wellicht nog wel even van belang om duidelijk te maken, we doen het dus níet voor de eer hè. Mocht je dat toevallig denken.
Ach, kikker toch op!

minplus

Klinkt kapitalistisch.
Kun je ook punten kopen, net als likes bij twitsels en fecesboek zodat je er heel veel krijgt en dus mensen jou gaan volgen want je hebt er veel en je krijgt er dus meer en wordt beroemd en krijgt veel geld en wordt een nieuwe beroemdheid en zo?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Sytse Fliege

Nou, voor het geld doen we het ook niet. Dus niet voor de eer én niet voor het geld én niet om beroemd te worden. Nee, gewoon voor de punten.
Ach, kikker toch op!

minplus

Citaat van: Opa S. op  3 februari 2018, 21:08:32
Nou, voor het geld doen we het ook niet. Dus niet voor de eer én niet voor het geld én niet om beroemd te worden. Nee, gewoon voor de punten.

Daar zou je een punthoofd van kunnen krijgen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Sytse Fliege

Ik wilde het toch even weten.

Helmuth (( ( ((KUGELWELLE)) ) )) (het eerste en laatste haakje zijn toegevoegd door Opa S. om de leesbaarheid te bevorderen) blijkt een grotere kletskous te zijn dan Rubble!

Maar ja, dat hadden we natuurlijk ook wel een beetje verwacht. Alle verslagen van zijn Odyssee om het bestaan van Yeti's aan te tonen tellen natuurlijk niet mee voor de punten, terwijl de materie zeker niet minder interessant is dan het geraaskal over audioapparatuur, zoals we dat hier bij tijd en wijle ook nog wel eens aan willen treffen.
Maar goed, er moet natuurlijk inderdaad ergens een lijn getrokken worden. Zo kan ik me voorstellen dat er op 't Yetiforum hardhandig wordt afgerekend met spambots (sic! B. G.!) die over audio lopen te reutelen.

Hoe dan ook, een eervolle vermelding voor Helmuth met een zwamgehalte van 44,86%. Daarmee komt hij overigens verdacht dicht in de buurt van Geerdt, die op 44,44% zit.
Ik vraag me af wat voor statistische significantie daar in zit... Vooral als we weten dat de aan beiden uitgereikte punten wellicht ook nog wel eens met een korreltje zout gegeten zouden moeten worden...

Een andere bijzonder interessante persoonlijkheid is jopie. Want iedereen denkt natuurlijk dat jopie van het forum verschwunden is, maar dat is hij helemaal niet.
Voor het laatst gezien op 28 januari 2018, dat lijkt me toch niet het kenmerk van iemand die lang geleden afscheid heeft genomen.

Desondanks, statistisch gezien blijkt dat jopie als persoon in de vorm van zijn postgedrag aardig overeenkomt met de saaiheid van zijn luisterruimte, slechts 10,78% van zijn berichten zijn puntloos.
Goed, bij Dik zal je daarmee natuurlijk niet snel in de buurt komen, maar toch, boring is 't wel.
Ach, kikker toch op!

Roots

Zot!  ;D Hoeveel punten heb ik nu, en hoeveel moet ik bijbetalen voor een Bram Broccoli?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

Wim72

Citaat van: Rubble op  3 februari 2018, 20:04:36
Citaat van: Wim72 op  3 februari 2018, 19:49:25
Allemaal leuk en aardig dat statistisch punten verzamelen maar wat valt ermee te winnen? :(
Punten!

Ok punten, maar wat kun je vervolgens doen met deze punten? :o Koffiepunten of boterpunten kun je b.v. omruilen voor een rijbewijs... :(

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Citaat van: Roots op  3 februari 2018, 21:46:17
Zot!  ;D Hoeveel punten heb ik nu, en hoeveel moet ik bijbetalen voor een Bram Broccoli?

Dat kan je toch zelf zien? Nou ja, ik zal het voor je opzoeken.

1691 punten en 2040 realpostst. Dat geeft een zwetsentage van 17,11.

Ok, niet zo boring als jopie, maar echt lollig ben je nou ook weer niet. Tenzij tussen de regels door hè, dat kan ik zo snel niet zien. Ik meen dat morph daar dan weer extractietechnieken voor heeft.

En betalen doen we niet aan hoor, zo vulgair, dat geld. Het gaat om de punten tenslotte. Eerlijk zelf verdiende punten. Als er dan toch al geld aan te pas komt, dan alleen in een gulden snede verhouding met de realposts als het even kan, daar streven we naar.
Mocht het een troost zijn, ook Opa S. is daar nog niet hoor, daarvoor moet ook hij nog wel even een tijdje scheefposten. Maar 't is 't waard, 't is 't waard...

Ach, kikker toch op!

Roots

*zucht* Kan iemand de zorgen overnemen van Opa Wijnstein?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

Wim72

Citaat van: Opa S. op  3 februari 2018, 22:56:01
Citaat van: Roots op  3 februari 2018, 21:46:17
Zot!  ;D Hoeveel punten heb ik nu, en hoeveel moet ik bijbetalen voor een Bram Broccoli?

Dat kan je toch zelf zien? Nou ja, ik zal het voor je opzoeken.

1691 punten en 2040 realpostst. Dat geeft een zwetsentage van 17,11.

Ok, niet zo boring als jopie, maar echt lollig ben je nou ook weer niet. Tenzij tussen de regels door hè, dat kan ik zo snel niet zien. Ik meen dat morph daar dan weer extractietechnieken voor heeft.

En betalen doen we niet aan hoor, zo vulgair, dat geld. Het gaat om de punten tenslotte. Eerlijk zelf verdiende punten. Als er dan toch al geld aan te pas komt, dan alleen in een gulden snede verhouding met de realposts als het even kan, daar streven we naar.
Mocht het een troost zijn, ook Opa S. is daar nog niet hoor, daarvoor moet ook hij nog wel even een tijdje scheefposten. Maar 't is 't waard, 't is 't waard...

Heel mooi die aantallen maar wat kan je ermee? Punten verzamelen statistisch of niet moet een soort van beloningssysteem inzitten anders wil men ze niet sparen! Voorbeeld: Dagobert Duck spaart geld doet er niks mee maar zwemt er ontspannend in rond als vorm van vodoening, koffie en boterpunten sparen kun je op zich niks mee maar zoals algemeen bekend hebben de meeste vrouwen hun rijbewijs behaald op die koffie of boterpunten dus een tastbare beloning. Postzegels verzamelen is in feite zinloos als je ze niet verkoopt met winst en als ze niks waard zijn geven ze nog altijd warmte af na opstoken in de open haard.

Dus waar zit de beloning en voldoening in bij het sparen van die zwetspunten :P

Wim72

P.S. Mensen in Groningen b.v. sparen nu scheuren in hun huis en dat geeft toch iets tastbaars... :(

Sytse Fliege

Waarom zou je overal een beloning voor moeten hebben. Ga toch eens op zoek naar je ware aard en bevrijd jezelf!
Ach, kikker toch op!

Sterremuur

Grappig, ondanks jullie veelvuldig gezwats en mijn bescheiden inbreng alhier, sta ik in de statistieken toch ruim boven ulieden.
:)
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Sytse Fliege

Nou ja, dat ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de invalshoek.

Gezien vanuit de ruwe realposts win je het bijvoorbeeld met grote overgave van Opa S. en nog aardig wat anderen, maar als het over het zwamgehalte gaat is het wel even andere koek slikken;

Opa S.:           8e plaats met 62,47%
Sterremuur:  39e plaats met 26,83%

Werk aan de winkel dus!

Of niet, dat kan natuurlijk ook. De statistieken rouwen er niet om, die registreren alleen maar.
Ach, kikker toch op!