• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

koptelefoon output CD speler bass heavy?

Gestart door Harold999, 10 februari 2018, 21:24:17

Vorige topic - Volgende topic

Harold999

Van de week een koptelefoon gekocht, een Sennheiser HD579. Na een poosje luisteren (rechtsstreeks aangesloten op een Denon DCD720 cd speler) kom ik tot de conclusie dat de koptelefoon niet echt neutraal klinkt maar aan de warme kant is, met een ietwat aangezet laag. Leuk voor de hiphoppers maar niet helemaal mijn smaak.

Maar dan, ik probeer de Sennheiser uit op een eenvoudige Samsung Galaxy S5 smartphone met daarop Spotify en beng, tonaal helemaal in orde.
Andere smartphone geprobeerd en idem dito, zo hoort de Sennheiser te klinken. Gewoon een goed neutraal geluid.

Het lijkt er dus op dat de Denon CD speler geen neutraal klinkende hoofdtelefoon output heeft. Dat is toch vreemd zou je zeggen?

Iemand die dit bekend voorkomt?

Vincent Kars

koptelefoon niet echt neutraal klinkt maar aan de warme kant is

Voor wat het waard is maar dat vind ik typisch Sennheiser.

Harold999

Citaat van: Vincent Kars op 11 februari 2018, 00:25:24
koptelefoon niet echt neutraal klinkt maar aan de warme kant is

Voor wat het waard is maar dat vind ik typisch Sennheiser.

Sennheiser staat nou niet echt bekend als bass heavy, toch?

Maar hoe dan ook, aangesloten op de smartphone ben ik zeer tevreden over de sound. Mijn vraag is waarom de klank -ten nadele- verandert als ik de Sennheiser op de koptelefoonuitgang van een CD speler aansluit.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor een geïntegreerde versterker, die zet het laag ook te dik aan imo.

Sytse Fliege

Wellicht dat je CD's "gekleurd" zijn, daar zijn hele discussies over te vinden, hier op AF (zoek op "compressie"). Hier een staartje bijvoorbeeld; https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=42256.300
Ach, kikker toch op!

renewouters

Waarschijnlijk kan de CD speler wel voldoende stroom leveren om de lage tonen aan te sturen en de smartphone niet. Dan compenseert die tekortkoming mooi het teveel aan laagweergave.