• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Koptelefoon werkt niet via versterker

Gestart door Kevin91, 17 februari 2018, 14:17:43

Vorige topic - Volgende topic

Kevin91

Ik heb gisteren een Sennheiser HD 4.20s koptelefoon aangeschaft. Deze heeft een microfoon + play button in het snoer verwerkt voor gebruik met smartphones.
Op mijn smartphone/laptop werkt de koptelefoon uitstekend, echter niet goed met mijn Sony versterker. Als ik de hoofdtelefoon inplug via een 6.3mm jack adapter klinkt het geluid ontzettend zacht en vervormt. Het gekke is dat als ik de button in het snoer indruk, die eigenlijk is bedoeld voor de muziekbediening via smartphone, het geluid wel uitstekend doorkomt. Het lijkt er dus op dat deze button het geluid tegenhoudt en de boosdoener is. Ik heb de koptelefoon op twee type versterkers aangesloten en bij beiden treedt hetzelfde probleem op.

Ik had toevallig nog een goedkope samsung in ear hoofdtelefoon liggen met een volumeregelaartje in het snoer, en ook bij deze hoofdtelefoon komt het geluid alleen goed door als je het knopje in het snoer ingedrukt houdt. Weet iemand wat de oorzaak is en of dit  euvel is op te lossen?

Heintje


seoman

Het probleem zit 'm in de verloop-plug dan wel stekker van de koptelefoon.

De verloop plug maakt geen kontakt met de eerste/massa ring maar de tweede.
En aan die 2de ring zit nu juist dat schakelaartje verbonden.

Zat er bij de koptelefoon geen verloop plug/kabel?
Maar je moet dus op zoek naar een plug of kabel die wel correct door verbint.


   
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"