• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Ziggo stopt met analoge TV

Gestart door d'Oh!, 9 maart 2018, 07:31:19

Vorige topic - Volgende topic

d'Oh!

9 maart 2018, 07:31:19 Laatste wijziging: 9 maart 2018, 07:33:39 door d'Oh!
Deze digibeet behoort tot de naar verluidt 300.000 abonnees die nog analoge TV kijkt. Daar gaat Ziggo mee stoppen. Hoe mot dat nou? Ik heb een TV in de huiskamer en een kleintje in de slaapkamer. Dat kon lekker makkelijk allemaal op de telefoonkabel aansluiting... Overstappen naar Ziggo digitaal of zijn er nog analoge aanbieders?
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781 (ls)

Beersdude

Laat dan gewoon door iemand een decoder aansluiten zodat je digitale tv hebt.....

theo technics

Citaat van: d'Oh! op  9 maart 2018, 07:31:19
Deze digibeet behoort tot de naar verluidt 300.000 abonnees die nog analoge TV kijkt. Daar gaat Ziggo mee stoppen. Hoe mot dat nou? Ik heb een TV in de huiskamer en een kleintje in de slaapkamer. Dat kon lekker makkelijk allemaal op de telefoonkabel aansluiting... Overstappen naar Ziggo digitaal of zijn er nog analoge aanbieders?

??? ???
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

d'Oh!

Citaat van: theo technics op  9 maart 2018, 15:17:10
Citaat van: d'Oh! op  9 maart 2018, 07:31:19

??? ???

uh, sorry. ik vergis me. tis de coax kabel natuurlijk.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781 (ls)

Sytze Fliege

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

Gooffy

11 maart 2018, 09:50:24 #5 Laatste wijziging: 11 maart 2018, 09:59:10 door Gooffy
Kan nog steeds via dat zelfde coax kabeltje, mocht je tv niet geschikt zijn voor digitale tv dan heeft Ziggo hier een oplossing.
Living: Denon AVR-X1700H, Samsung: QE55Q85R, Dali: Zensor 7 + 1, Mission: 73c, Ziggo: Next Media Box, Humax: ihdr-5200, Chromecast Audio, Dual: 704/Shure V15-III, LG: BD570, HTPC: Kodi, Logitech Harmony ultimate hub. Set 2 garage/Terras: Yamaha RX-V530RDS, B&W DM5, Mission 760i, Chromecast Audio.

d'Oh!

Citaat van: Gooffy op 11 maart 2018, 09:50:24
Kan nog steeds via dat zelfde coax kabeltje, mocht je tv niet geschikt zijn voor digitale tv dan heeft Ziggo hier een oplossing.

Thx. Ach, aan de andere kant een goeie reden om een plat beeldscherm aan te schaffen. Tweedehands zelfs.
Ik denk in de richting van 32"beelddiagonaal. Mensen nog aanbevelingen? Of waar je op moet letten?

Gooffy

De tv moet beschikken over een DVB-C ontvanger voor het digitale signaal van Ziggo, op de site van Ziggo kun je aan de hand van het type nummer van de tv controleren of deze geschikt is.
Living: Denon AVR-X1700H, Samsung: QE55Q85R, Dali: Zensor 7 + 1, Mission: 73c, Ziggo: Next Media Box, Humax: ihdr-5200, Chromecast Audio, Dual: 704/Shure V15-III, LG: BD570, HTPC: Kodi, Logitech Harmony ultimate hub. Set 2 garage/Terras: Yamaha RX-V530RDS, B&W DM5, Mission 760i, Chromecast Audio.

sherlock

Ik weet niet precies hoe dat bij ziggo gaat want ik heb digitenne. maar als  je op de scartaansluiting  van een videorecorder het a/v signaal aansluit dan komt er uit de modulator van de recorder een door de tv te ontvangen  UHF signaal. moet je wel de recorder steeds aanzetten.

Integra

Citaat van: sherlock op  3 april 2018, 12:16:38
Ik weet niet precies hoe dat bij ziggo gaat want ik heb digitenne. maar als  je op de scartaansluiting  van een videorecorder het a/v signaal aansluit dan komt er uit de modulator van de recorder een door de tv te ontvangen  UHF signaal. moet je wel de recorder steeds aanzetten.

Nieuwe ontvangers hebben enkel nog HDMI ;)

Heintje

Positief bij-effect:
- als je bij veel moderne TV's een cijferknop (te) lang vasthoudt, schakelt de TV terug van HD naar SD beeld voor dezelfde zender, en blijft daarop verder gaan (als bij het zender scannen zowel digitaal als analoog wordt gescand, wat bij veel TV's standaard zo is).
- in de nieuwe situatie zonder analoge zenders merk je dat meteen en probeer je het gewoon nog een keertje, met een HD-zender als resultaat.
Dat zal veel vragen schelen!