• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Professioneel Audio Topic... Alles op (semi)professioneel gebied!

Gestart door Eye on Audio, 18 februari 2009, 15:37:04

Vorige topic - Volgende topic

Waar moet het ledje komen?!

Ledje links
4 (16.7%)
Ledje midden
6 (25%)
Ledje rechts
1 (4.2%)
Ledje in het midden maar wat lager
2 (8.3%)
Rot op met je ledjes
11 (45.8%)

Totaal aantal stemmen: 23

Poll gesloten: 28 juli 2015, 15:25:01

Sytse Fliege

Citaat van: Eye on Audio op 12 april 2016, 14:57:52
Overigens kun je zien dat de opdruk op de 3055's met verf is gedaan, het slijt er een beetje af! Ik ben benieuwd wat voor transistoren dit echt zijn!  8) :-X

De originele lijken dat ook te doen, dit komt uit een NAD 701 die ik toevallig net onder handen heb (maar ga er maar gerust van uit dat die dingen uit China geen echte 2N3055's zijn, hooguit - met mazzel - beter gespecced dan het origineel);

Ach, kikker toch op!

Eye on Audio

12 april 2016, 15:58:23 #2896 Laatste wijziging: 12 april 2016, 16:01:21 door Eye on Audio
Citaat van: Bestefar Spylac op 12 april 2016, 15:11:51
Citaat van: Eye on Audio op 12 april 2016, 14:57:52
Overigens kun je zien dat de opdruk op de 3055's met verf is gedaan, het slijt er een beetje af! Ik ben benieuwd wat voor transistoren dit echt zijn!  8) :-X

De originele lijken dat ook te doen, dit komt uit een NAD 701 die ik toevallig net onder handen heb (maar ga er maar gerust van uit dat die dingen uit China geen echte 2N3055's zijn, hooguit - met mazzel - beter gespecced dan het origineel);





Dat zie je idd wel vaker maar hier gaat de verf er wel heel makkelijk af als ze heet zijn, het geeft zelfs af! :o

Ik heb ook nog een aantal nieuwe Toshiba 2N3772 transistoren met rode opdruk liggen die zouden er ook in kunnen, dan kan de ruststroom zelfs nog wel een stukje omhoog. Die torren kwam je wel tegen in voedingen van 5A tot 10A.

Dit zijn wat nieuwe 3055's die ook dezelfde opdruk lijken te hebben (behalve de CDIL's dan), gebruikte uit die voorraad hebben zich nooit verdacht gedragen. ;D


Dit is wat steviger werk wat ook perfect op dezelfde plek kan.


"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

Eye on Audio

Overigens zijn de Chinese 3055's die bij het pakket zaten qua specs erg goed en gelijk voor zover ik dat heb gemeten. Zou idd beter kunnen zijn dan een zomaar een paar losse torren die origineel zijn, de stroom kunnen ze gewoon aan tot nu toe.


"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

Eye on Audio

Binnenkort (binnen nu en een maand) heb ik weer een echt serieuze werkplek waar ik alles kan aanpakken wat ik wil en ga ik weer aan de slag met diverse audioprojecten waarvan sommige sinds augustus 2009 op 'de plank' hebben gestaan. Ook heb ik wat nieuwe ideeën die ik wil uitvoeren waaronder een buizenversterker die zijn hoogspanning uit een boostconverter haalt i.p.v. uit een normale transformator met HV wikkeling. Ik ben benieuwd of dat iets negatiefs met het geluid doet of zelfs iets positiefs. Ik heb nog geen idee. Na de boostconverter-schakeling wil ik om te beginnen gewoon de standaard CLC of RCLC configuratie hangen al denk ik dat de waarden zoals 10mH niet meer nodig zijn door de hoge schakelfrequenties van boostconverters.

Mocht dit alles goed uitpakken dan is dit het mooie methode om batterij gevoede microfoonvoorversterkers te maken of zelfs een eindversterker van laag vermogen, gewoon omdat het kan! :-)


"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

minplus

Een goede werkplek en goed gereedschap is een heerlijk begin. Met kennis kun je er schitterende dingen maken. Gefeliciteerd!

Op dit gebied van elektronica heb je aan mij helaas (vooral voor mij) geen moer. Maar ik ben wel benieuwd.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Sytse Fliege

Leuk om ook jou weer te zien!

Ik wens je veel plezier met nieuwe projecten en als je bij de Baco weer eens een visje wilt halen ben je altijd welkom op de koffie!
Ach, kikker toch op!

Eye on Audio

Citaat van: minplus op 16 januari 2018, 19:24:57
Een goede werkplek en goed gereedschap is een heerlijk begin. Met kennis kun je er schitterende dingen maken. Gefeliciteerd!

Op dit gebied van elektronica heb je aan mij helaas (vooral voor mij) geen moer. Maar ik ben wel benieuwd.

Bedankt voor je felicitaties!  :) Na ruim 8 jaar wonen in kantoorunits op een camping is een huis met veel ruimte meer dan welkom.

Gereedschap heb ik echt zat maar ruimte was een groot probleem. Ik had zo'n 20m3 aan (zakelijke) spullen opgeslagen staan waar ik naar jaren weer wat mee kan. Ik had hier wel een werkplek maar daar kon ik net niet genoeg mee. Binnenkort volgen er wel weer foto's. Alles maar weer voorzichtig opstarten wat jaren stil heeft gestaan. Wasmachine en vaatwasser deden het gelukkig nog gewoon na stilstand vanaf aug 2009! Dat was al een goede start.

Door nieuwsgierigheid kun je een hoop leren! ;)


"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

Eye on Audio

Citaat van: Opa S. op 16 januari 2018, 19:34:13
Leuk om ook jou weer te zien!

Ik wens je veel plezier met nieuwe projecten en als je bij de Baco weer eens een visje wilt halen ben je altijd welkom op de koffie!


Bedankt! Dat is wederzijds! De koffie zal ik onthouden! ;D

De broodjes haring ben ik zeker ook niet vergeten! Binnenkort maar weer eens die kant op! Goed idee!  8) 8) 8) Eerst maar weer eens inrichten.


"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

Eye on Audio

Gisteravond mijn internet op de nieuwe locatie alvast getest... Wat een vooruitgang! Ik heb eerst de bekende blauwe kabel onder vloer moeten opvissen en aangezien de kruipruimte ook dicht zat was dat best een grap! In eerste instantie kon KPN mijn kabel ook niet vinden maar dat was te verwachten. Ik heb zelf ook jaren gefreelancet voor KPN dus ik ken de grappen aardig. De lasdop zat onder de keukenvloer! Waarschijnlijk is daar een kelder geweest... Meteen een mooi project om die ook weer open te trekken. Ik kreeg een mooi 'ISRA doosje' dus mocht zelf bepalen waar mijn kabel naartoe gaat. Die zit dus nu boven in mijn werkkamer! 8)

Helaas nog geen glasvezel, dat komt hoop ik nog in Leersum. 500Mb/500Mb is zeker welkom in verband met een eigen server. Nu maar eens gestart met 80Mb/8Mb VDSL bij XS4all...


"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

chansig

Leuke berichten. We woonden al een soort van in hetzelfde dorp. Maar nu zijn we praktisch buren. Het is dat ik aan het einde van mijn straat woon, anders was het ws een kleine 2 a 300 meter. Succes met het inrichten ed.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Eye on Audio

Citaat van: chansig op 20 januari 2018, 10:42:30
Leuke berichten. We woonden al een soort van in hetzelfde dorp. Maar nu zijn we praktisch buren. Het is dat ik aan het einde van mijn straat woon, anders was het ws een kleine 2 a 300 meter. Succes met het inrichten ed.

Gr. Hans

Bedankt! Dat gaat goed komen!  :)


"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

Eye on Audio

Eindelijk zit er wat schot in de zaak! Er moest veel gebeuren in mijn werkkamer. Er is zelfs een stuk muur (wat los stond) opnieuw gemetseld en dat is juist de hoek achter mijn bureau. Die hoek komt dus voorlopig niet meer vrij om even te klussen dus dat moest echt goed gebeuren. Eerst maar eens de omzetbelasting de deur uit!



"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]