• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

vervorming in cd speler

Gestart door audioleon, 29 juni 2018, 16:11:41

Vorige topic - Volgende topic

audioleon

Hoi Wim,

Bedankt voor de adviezen en neem het zeker mee.Ik raak snel enthousiast over dingen.Ik kan genieten van leuke dingen.Het genot zou minder zijn als ik bijvoorbeeld in dit geval iets gekocht heb wat meer waard blijkt te zijn.Iets meer kan maar als het veel meer waard is voel ik me lullig en een oplichter.Ook al wist ik het niet in dit geval.
Het geluid is nu al beter dan ik gewend ben.Zou graag een indicatie willen hebben wat het kost om dit weer nieuw te maken.Dan kan ik daar voor sparen of andere dingen voor opofferen.Als ik er dan 10 jaar van kan genieten is belangrijker dan de waarde voor/na Heb dit gekocht omdat ik het een leuk setje vind en wil het nieuw maken.

audioleon

Wat betreft die MFB,Wat kan ik nu beter nieuw kopen wat beter klinkt dan dat na een revisie?Gaat dat nieuwe dezelfde tijd mee als een gereviseerde vintage set?Wat is de waarde na 10 jaar gebruik van een nu nieuw systeem tegenover een gebruikt MFB met nu een revisie systeem over 10 jaar?Ik zag op Facebook een hifi minisetje voor €50 van de hand gaan.Wilde bijna uitschreeuwen dat voor dat geld je ook degelijke oudere spullen kan kopen.Maar wie ben ik?Ik hou van het oude vintage geluid.Ik wil een oude vintage set nieuw maken *laten.Als dat wat kost kan ik dat overwegen of het voor MIJ het waard is.Ik wil het nog 10 of 20 jaar gebruiken.Daarom is het een moeilijke discussie.

Wim72

Voor informatie over MFB-speakers en systemen en eventuele reparaties kun je het beste informeren op http://www.mfbfreaks.com/ daar zitten de liefhebbers en experts die hoogstwaarschijnlijk ook wel een oordeel hebben over gereviseerde MFB tegenover nieuwe systemen.
Als dat Marantz setje die je net hebt aangeschaft verder goed speelt zou ik daar voorlopig (nog) niets aan doen en gewoon fijn gaan luisteren en kan je op internet wat op typenummers gaan neuzen of het iets bijzonders is en het de moeite loont om later op te knappen of te laten opknappen.
Je cd speler mischien helpt het om de lens van de laser eens voorzichtig te reinigen met een beetje uitgetrokken wattenstaafje en en beetje alcohol, of het de moeite loont om die te laten opknappen/repareren/modificeren kan alleen een expert iets zinnigs over zeggen...

audioleon

Hey Wim :)

Had die cd speler na een moeilijk openende lade en een error melding op het display al snel goed spelend met een wattenstaafje met alcohol en een druppel kruipolie in het systeem.Ga dat met vet doen maar wilde het even op gang brengen.De rest is leuk maar niks bijzonders.Mijn woonkamer is maar een paar vierkante meter en heb daarvoor dit setje gekocht.De huidige systemen met honderden watts gaan pas klinken als ik me ongemakkelijk begin te voelen bij het hoge volume.Vond dit setje voor deze prijs dus leuk.Nu blijkt dat de cd speler iets aparts is wil ik dat vooral op gaan knappen maar ook de rest van de set.Het maakt niet uit of het verstandig is wat waarde betreft.Als ik weet wat het gaat kosten kan ik het overwegen.Die versterker werkt gewoon en dat afgebroken speaker klipje krijg ik wel gemaakt.Zelfde met de cassette en platenspeler.Die riempjes kosten niks.Ik heb na onder andere het stukje wat jij aanhaalde over de cd speler in mijn hoofd die weer in top staat te brengen.Het staat los van de rest met een hoofdtelefoon uitgang.Ben nog wel benieuwd hoe het goed te laten glimmen zonder de letters weg te poetsen.Zelfde met die MFB.Als ik het kan kopen ga ik er zorg aan besteden.Als het geld gaat kosten moet ik er voor sparen.Als ik er dan de komende jaren plezier van heb is het me dat waard.

audioleon

Het probleem zit duidelijk op het linker kanaal.Met een hoofdtelefoon is dit goed te horen.Kan iemand een aanbeveling doen voor een adres wie het totaal kan reviseren?Liefst in de omgeving Eindhoven maar versturen kan ook.

chansig

En de hoofdtelefoon plug je in op de versterker ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers