• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Peter grf2 bouwt nieuwe kleinere kasten voor mijn Tannoy 3828units .

Gestart door Niemand, 27 september 2018, 14:24:43

Vorige topic - Volgende topic

groovy.

De speaker zit hoger in de kast dan het orgineel,meer op oorhoogte zo lijkt het.
Maakt dat nog verschil tegenover het orgineel?
In to each life some rain must fall.

Niemand

10 november 2019, 16:15:30 #151 Laatste wijziging: 10 november 2019, 16:17:32 door Niemand
Citaat van: groovy. op  9 november 2019, 20:17:00De speaker zit hoger in de kast dan het orgineel,meer op oorhoogte zo lijkt het.
Maakt dat nog verschil tegenover het orgineel?
Ja Peter,het is en blijft een puntbron en die zet je het liefst op oorhoogte,met de tweeter
Het voordeel verder tov de Arden is het formaat ,met minstens dezelfde goede weergave.
En de mogelijkheid om met name de (bas) weergave stellen door de grondspeling te veranderen .
De ruimte lijkt ook verder wat minder mee te spelen.
Zeker de ruimte in de achterliggende kamers en gang.
Daar is nu geen dreun die door klinkt
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

jpio

Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

groovy.

Citaat van: Niemand op 10 november 2019, 16:15:30
Citaat van: groovy. op  9 november 2019, 20:17:00De speaker zit hoger in de kast dan het orgineel,meer op oorhoogte zo lijkt het.
Maakt dat nog verschil tegenover het orgineel?
Ja Peter,het is en blijft een puntbron en die zet je het liefst op oorhoogte,met de tweeter
Het voordeel verder tov de Arden is het formaat ,met minstens dezelfde goede weergave.
En de mogelijkheid om met name de (bas) weergave stellen door de grondspeling te veranderen .
De ruimte lijkt ook verder wat minder mee te spelen.
Zeker de ruimte in de achterliggende kamers en gang.
Daar is nu geen dreun die door klinkt

Citaat van: Niemand op 10 november 2019, 16:15:30
Citaat van: groovy. op  9 november 2019, 20:17:00De speaker zit hoger in de kast dan het orgineel,meer op oorhoogte zo lijkt het.
Maakt dat nog verschil tegenover het orgineel?
Ja Peter,het is en blijft een puntbron en die zet je het liefst op oorhoogte,met de tweeter
Het voordeel verder tov de Arden is het formaat ,met minstens dezelfde goede weergave.
En de mogelijkheid om met name de (bas) weergave stellen door de grondspeling te veranderen .
De ruimte lijkt ook verder wat minder mee te spelen.
Zeker de ruimte in de achterliggende kamers en gang.
Daar is nu geen dreun die door klinkt

Dat is mooi.
In to each life some rain must fall.

Rubble

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

helaas zijn door einde photo-emmer alle foto's ooit verdwenen sorry.
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Tannoysuperprestige 2

Citaat van: Niemand op  9 november 2019, 00:07:42
Nu wel

Leuke inkijk en een leuk project. Dat viel mij vandaag pas op. Nu bijgelezen over je ‘belenissen en ervaringen’. Leuk hoor! Geniet ze!

Niemand

27 oktober 2020, 09:40:45 #158 Laatste wijziging: 27 oktober 2020, 09:42:41 door Niemand
Hoe heb jij dat gedaan??
en ja dat genieten lukt nog steeds prima .
Bedankt
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

dimitri

Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

Intussen is er weer wat gebeurd met de 3828 units van mijn Tannoys,alle foamranden lieten los na dik 11 jaar .
Dus nieuwe randen besteld bij Fred.
Deze waren zaterdag binnen(binnen 2dagen) en zijn  er netjes weer op gezet door PeterGRF2 .
Was/is wel even een bevalling geweest .
er kwamen wat soldeerbolletjes uit de pepperpot zetten van een eerdere klus.
Scheen geen kwaad gedaan te hebben.
conussen was ook wat werk aan .
Maar ze zijn voorlopig weer gered.
Ik kan ze van de week ophalen en weer monteren .
Ook heb ik een  foutje (door mij gemaakt) in het filter ontdekt en hersteld .
Dat heb je als je zonder leesbril werkt terwijl dat toch echt nodig is  ;D
Dus ja maar weer afwachten hoe het spul straks speelt.
En ach wat kosten in 11 jaar valt wel mee.
Alles bij elkaar waren deze Tannoys nog steeds niet duur.
Ik schat de totale kosten nu op ongeveer 600 euro sinds ik ze Als Tannoy Arden kreeg in 2008.
In dit topic staat wanneer de huidige kasten kreeg.
Als het goed is staat er elders nog een foto van de set in het topic ,"laat je set zien" oid.     
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

dimitri

Mooi Niemand! Zodra de randen worden geleverd breng ik mijn HPD's ook naar hetzelfde adres!
Veel plezier met luisteren. Het klinkt denk ik in eerste instantie nog niet helemaal lekker verwacht ik? Weet je hoelang dat duurt voordat ze weer 'ingespeeld' zijn?
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger