• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wie weet meer over deze KOMP luidspreker?

Gestart door Heintje, 9 oktober 2018, 17:21:32

Vorige topic - Volgende topic

Heintje

Recent kwam ik twee van deze 20 cm dubbelconus luidsprekers tegen, volgens mij in prima staat:



Is die iets om te gaan zelfbouwen en aan waaraan moet ik dan denken (haalbare kwaliteit, type behuizing)?
Alle informatie en tips zijn welkom ...  ;D

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Wim72

Autospeakers zijn toch meestal 4 ohm en geen 6 tot 12 ohm zoals bij deze op plaatje?

Heintje

Ik heb daar natuurlijk ook aan zitten denken, maar deze luidsprekers zijn ongecoat; het ziet er uit als papier/karton.
Vandaar dat ik de conclusie had getrokken dat het niet vochtbestendig is, dus waarschijnlijk geen autoluidsprekers ....

hrcc

In de volkswagen bus van mijn audiomaatje zitten ongecoate speakers en mijn Dacia mpv ook.
Ik denk dat gecoate speakers vooral in duikboten te vinden zijn  ;)
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

Wim72

Citaat van: hrcc op 11 oktober 2018, 17:44:50
In de volkswagen bus van mijn audiomaatje zitten ongecoate speakers en mijn Dacia mpv ook.
Ik denk dat gecoate speakers vooral in duikboten te vinden zijn  ;)

Duikboten behoren waterdicht te zijn dus juist geschikt voor ongecoate speakers...  :P

richard

13 oktober 2018, 19:10:05 #6 Laatste wijziging: 13 oktober 2018, 19:19:21 door richard
Citaat van: Wim72 op 11 oktober 2018, 21:54:29
Duikboten behoren waterdicht te zijn dus juist geschikt voor ongecoate speakers...  :P
Gisteren was Das Boot nog op de tv; helemaal waterdicht zijn ze ook niet (geen slechte film trouwens).

Heeft de speaker het een open of gesloten korf?
Genoeg is beter.

Heintje

Het is een open korf, met normale, grote openingen.