• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Versterker nodig?

Gestart door Ryujin, 11 november 2018, 20:52:05

Vorige topic - Volgende topic

Ryujin

Dag iedereen,

Eerste post hier en meteen al een vraag  :angel:

Ik heb een VW T4 busje en deze maakt nogal een lawaai (motor van een 1.9 TD maakt vrij veel lawaai). Ik ben dus mijn audiosetup aan het upgraden (maar ook niet overdrijven  ;)).

Wat is mijn huidige setup:
1. Radio: JVC KD-DB97BT
2. Speakers in dashboard: JVC CS-DR420
3. Speakers in deuren: JVC CS-DR520
4. Subwoofer onder passagiersbank: JVC CWDRA8

Nu is mijn vraag, zou een versterker echt een meerwaarde zijn? Ook op lager volume? Ik wil namelijk niet met een rijdende kermis op de weg, gewoon volumineus geluid.

En indien wel, wat dachten jullie van deze: https://www.bol.com/nl/p/pioneer-gm-d8604-digitale-versterker-4-kanaals-klasse-d/9200000060543967/?suggestionType=browse&bltgh=q15HJqYQuiEbhjqHtrpKMw.1.6.ProductPageUrl


seoman

Om heel eerlijk te zijn.
Geen cent aan uitgeven. Als de herrie in de auto zo groot is kun je er nooit overheen zonder comfort te verliezen.
Lijkt me ook erg slecht voor de oren. 
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

Roots

Heeft zeker een meerwaarde, vooral als je een liefhebber bent van de bas knop.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

Ryujin

Citaat van: Roots op 11 november 2018, 22:28:55
Heeft zeker een meerwaarde, vooral als je een liefhebber bent van de bas knop.
Wel, de subwoofer heeft een ingebouwde versterker en die geeft voor mij voldoende bas. De andere versterker zou ik gebruiken voor de 4 speakers te versterken. Maar het gaat mij eerder om geluidskwaliteit dan hoog volume.

geerd

je kunt beter het probleem aanpakken en geluid isolatie toe passen de motorkap en ruimte isoleren en intern vloer en wand motorruimte mocht je het willen dak isoleren scheelt ook veel .
een vw bus zal nooit stil zijn maar mits goed uitgevoerd wel stukke beter .
motorkap lijkt vreemd maar is wel van groot belang deze niet te vergeten .
dynamat is een goede voor intern
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

Ryujin

Had toevallig net een silent coat starter pakket aangekocht voor de deuren.

Motorkap en ruimte moet ik eens bekijken hoe ik dat het makkelijkst zou aanpakken. Dynamat ziet er idd interessant uit.

12vhifi

17 november 2018, 19:20:17 #6 Laatste wijziging: 17 november 2018, 19:26:27 door 12vhifi
Silentcoat produkten zijn van prima kwaliteit, eigenlijk is Dynamat een merk dat al veel langer op de markt is, maar niet echt veel beter oid. Gewoon vergelijkbaar.
Wat ook veel helpt voor een beter geluid is de speakers op een stuk MDF (12-22mm) zetten op de deuren en niet in het hardboard of kunststof deurpaneel, dat is veel te slap, m.a.w. een stevige ondergrond. En laten "ademen" in de gehele deur, dus redelijk wat luchtvolume geven als dat kan.
De speakers in het dashboard laten spelen vanaf 100-150Hz, echt veel lager spelen doen ze toch niet (highpass filter op frontkanalen op de radio?). De deurspeakers stuur je aan op de rearkanalen fullrange, of 60Hz highpass bijvoorbeeld.

En en versterker nodig, tjaa....probeer eerst maar zonder, dat kan altijd nog. Gaat er ook meer bekabeling, zekering in etc.