• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Nieuwe set 5.1 set met zuilen ideeen? Budget €1500. Dali, teufel, Q acoustics...

Gestart door theonethebest, 15 december 2018, 17:48:45

Vorige topic - Volgende topic

theonethebest

Hallo,

Hoewel ik alleen mee lees, dan nu toch een topic van mijzelf.

Ik wil komend voorjaar een nieuwe set aanschaffen als wij in onze nieuwe woning zitten. en me aan het verdiepen in de materie.
Huidige set met 20 jaar oude harman kardon avr4000 + bose 10 acoustimas gaat met pensioen.
Gezien de speakers is alles een verbetering, de bose set is leuk voor films maar voor muziek mis ik teveel tonen, midden lijkt niet aanwezig etc.
Muziek beluister ik nu met een goede koptelefoon.
Toen ik ze kocht waren ze helemaal de bomm maar dat was meer marketing dan wat anders, bleek helaas later.

Budget Liever tot +- € 1500 voor de speakers.
Er komt dus een nieuwe 5.1 set met twee zuilen voor stereo en muziek luisteren.
Naast hoe ze klinken wil het oog ook wat, houd wel van design.
De set moet een heel divers bereik hebben en het liefst ook flink kunnen knallen:

Ik Luister graag naar:
rock, trance, rustige muziek en actie films over de 5.1....
Versterker wordt waarschijnlijk een Denon X3500H of gelijke...

Opties waar ik nu naar kijk:

*Teufel Ultima mk3 5.1 set                 € 1000 zonder staanders voor rear speakers https://www.teufelaudio.nl/home-cinema/ultima-40-surround-5-1-set-p18527.html
*Teufel theather 500 5.1 set     tijdelijke deal €1300, staanders misschien niet nodig ivm diapool rears speakers https://www.teufelaudio.nl/home-cinema/theater-500-surround-5-1-set-p16800.html#section_lieferumfang
*Dali oberon met:

2x oberon 5 of de 7
2x oberon 1
Oberon vocal
Dali E12F
https://www.dali-speakers.com/nl/loudspeakers/oberon/oberon-7/

Bedrag zit toch al snel op € 2000 inc korting en met de 7 nog hoger.
Kan evt een set bemachtigen met meer korting maar dat is dan niet in de gewenste kleur.

Moet erg mooi geluid geven maar ook wel boven budget en dan heb je nog geen staanders voor de rears.

* Q acoustics 3050i cinema pack. Prijs +- €1560


De teufel sets liggen het beste in mijn budget.
De teufel theather 500, oberon en Q acoustics liggen denk ik dicht bij elkaar.
Teufel kan ook wat goedkoper leveren omdat je recht van uit de fabriek koopt.

De Ultima doet wat onder voor de 3 andere sets, aan de andere kant ben ik ook geen high end gebruiker maar wil nu wel een set die eens goed klinkt.


De teufels moeten wel flink kunnen knallen.

Vraag me af of de Q Acoustics echt genoeg power hebben.
Ik ga nog luisteren naar de acoustics en dali,s.
Al komen de speakers in een aanbouw van 25m2 waar de zithoek gecreeert wordt, dus zo groot is de muziek&film hoek niet.

Wil in de rest van de woonkamer evt losse draadloze speakers hangen met de tijd voor gewoon dagelijks wat radio etc.
Weet niet of dat nodig is dat weet ik nog niet gezien ik er nog niet woon.

Nog andere ideeen & tips?




Parker700

Muziek, daar kikker je van op!