• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Ervaringen met de Bowers & Wilkens PX gevraagd

Gestart door TheMaestro, 6 februari 2019, 21:03:31

Vorige topic - Volgende topic

TheMaestro

Ik heb een PX op de kop kunnen tikken en ben vooral blij verrast door de kwaliteit van de gebruikte materialen.
Ik heb echter wel een vraagteken.
Misschien begrijp ik het principe van noise cancelling niet helemaal.
Op de rechter schelp zit een knopje waar je de NC mee activeert, bij mij verandert dan het geluid. Het klinkt alsof het uit een conservenblik komt.
Hetzelfde gebeurt als ik de app gebruik en daar de instelling verander. Met mijn gehoor lijkt het dan of het geluid ineens uit een koptelefoon van € 15,- komt. Ik vind dat verschil wel heel erg groot.
Wordt dit ook door anderen ervaren?
MF M6Si, Mystère Ai11, Sony PS-X6, Fluance RT85, Sony PS-X2, Sony PS6750, Sony X559ES, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One, Bluesound Vault2.
"The message is in the music"

Wim72

Op de kop kunnen tikken, NC blikgeluid... Ik neem aan gebruikt of toch nieuw?

Nieuw: Terugbrengen naar winkel.
Gebruikt: Waarschijnlijk de reden van verkoop, verkoper aanspreken.

TANNOY

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Perentaart

hi

Ik heb een bose quit comfort met noise cancelling en ik moet zeggen dat dit echt wel mijn geluid verbeterd. Ik heb het gevoel dat eens equalizer aanschiet die de nodige aanpassingen doet in de weergave van mijn geluid. Ik vind het een verbetering. Het filters uiteraard ook geluid uit uw omgeving.
Als je dus niet vind dat uw kwaliteit beter is, is er iets mis denk ik.

grtz perentaart

TheMaestro

Zojuist in een ander topic aangegeven dat ik even bij Hobo-hifi in Den Bosch ben binnen gelopen.
Daar verkopen ze de PX momenteel ook.
Ik heb daar even e.e.a. uitgelegd en toen lieten ze mij ook een PX horen.
Toen bleek dat het winkelmodel precies hetzelfde was als bij de mijne, dus opluchting dat de mijne in ieder geval niet defect is.
MF M6Si, Mystère Ai11, Sony PS-X6, Fluance RT85, Sony PS-X2, Sony PS6750, Sony X559ES, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One, Bluesound Vault2.
"The message is in the music"

TANNOY

maar klinkt het ding nu beter dan een hoofdtelefoon van 15,-  of niet naar blik zoals je eerder aangeeft?
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

TheMaestro

Citaat van: TANNOY op 21 februari 2019, 18:13:55
maar klinkt het ding nu beter dan een hoofdtelefoon van 15,-  of niet naar blik zoals je eerder aangeeft?
Voor mijn gevoel nog steeds als uit een blikje. Alsof alle schuiven van een equalizer naar beneden zijn geschoven. Bij Hobo noemden ze dat een open geluid, nou ik vond het maar niets. Maar goed, die in de winkel deed hetzelfde als de mijne dus hij is in ieder geval niet kapot.
MF M6Si, Mystère Ai11, Sony PS-X6, Fluance RT85, Sony PS-X2, Sony PS6750, Sony X559ES, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One, Bluesound Vault2.
"The message is in the music"

TANNOY

Citaat van: TheMaestro op 21 februari 2019, 23:11:34
Citaat van: TANNOY op 21 februari 2019, 18:13:55
maar klinkt het ding nu beter dan een hoofdtelefoon van 15,-  of niet naar blik zoals je eerder aangeeft?
Voor mijn gevoel nog steeds als uit een blikje. Alsof alle schuiven van een equalizer naar beneden zijn geschoven. Bij Hobo noemden ze dat een open geluid, nou ik vond het maar niets. Maar goed, die in de winkel deed hetzelfde als de mijne dus hij is in ieder geval niet kapot.
grappig dat hij heel is, maar dat je twijfelde of hij kapot is..

;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/