• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Dual 721

Gestart door André K, 11 februari 2019, 13:09:00

Vorige topic - Volgende topic

TANNOY

Citaat van: Carl2 op 28 juni 2019, 11:58:07
Het gaat natuurlijk in de eerste plaats om de aanpassing. Ik ken de parameters op de arm niet, maar ik heb op mijn Thorens TD 160  bijvoorbeeld een AT 95 met een naald van 129 euro. Klinkt veel en veel beter dan met de standaardtaal -  Audiofiel koopje.

ja dat is te begrijpen, maar wat wil je dan nu?
zon audiofiel koopje er op?

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

André K

Dank voor de reacties.
Enige moeilijkheid vind ik hoe nou te bepalen welk element goed werkt op deze speler zonder er 5 te kopen. Dan kan ik namelijk mijn trouwring inleveren.
Gezien het feit dat ik een stevig laag wel kan waarderen, maar ook wel muzikaal niet te analytisch, toch mooi in detail... Is de Audio Technica VM540 dan een goede match?
Of is er ergens een mogelijkheid elementen te proberen?

Enne, jongens... Niet gaan bitchen naar elkaar. Het is warm.
Luxman L590 ax2,<br />Sony scd777es,<br />Dual cs721,<br />B&W 800d2

TANNOY

CitaatEnige moeilijkheid vind ik hoe nou te bepalen welk element goed werkt op deze speler zonder er 5 te kopen. Dan kan ik namelijk mijn trouwring inleveren.


mooi element ,denk dat een Denon DL110 ook mooi is.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Carl2

Citaat van: TANNOY op 28 juni 2019, 12:55:43
ja dat is te begrijpen, maar wat wil je dan nu?
zon audiofiel koopje er op?

Ik zou de parameters in de calculator doen en als het past de AT 95e in de Dual zetten. Er zijn inmiddels nieuwe typen en ik vermoed dat je de oude nog wel voor 35 euro kan krijgen. Daarna een betere naald er in en klaar is Kees.

Overigens kan je een element nooit uitproberen en zeker de duurdere niet. Ik probeer altijd op verschillende (ook buitenlandse) fora een klankindruk te krijgen.


TANNOY

Citaat van: Carl2 op 29 juni 2019, 10:17:51
Citaat van: TANNOY op 28 juni 2019, 12:55:43
ja dat is te begrijpen, maar wat wil je dan nu?
zon audiofiel koopje er op?

Ik zou de parameters in de calculator doen en als het past de AT 95e in de Dual zetten. Er zijn inmiddels nieuwe typen en ik vermoed dat je de oude nog wel voor 35 euro kan krijgen. Daarna een betere naald er in en klaar is Kees.

Overigens kan je een element nooit uitproberen en zeker de duurdere niet. Ik probeer altijd op verschillende (ook buitenlandse) fora een klankindruk te krijgen.

in de oude past die nieuwe naald niet, dus Kees is dan niet klaar ;)

waarom zon goedkoop element in zon mooie platenspeler?
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Carl2

30 juni 2019, 09:59:16 #35 Laatste wijziging: 30 juni 2019, 10:28:04 door Carl2
Ik heb een oude model  AT met een betere naald die gewoon te krijgen is bij pickupnaalden.nl Tannoy. Ik heb onder meer een Nagaoka MP 200 op de TD 320 en een AT 95 E met verbeterde naald op TD 160 en die laatste is zeker niet veel minder dan de Nagaoka. Op de TD 160 heb ik trouwens ook een Denon 160 gehad. Misschien nog een keer laten retippen.

TANNOY

Citaat van: Carl2 op 30 juni 2019, 09:59:16
Ik heb een oude en een betere naald die gewoon te krijgen is bij pickupnaalden.nl Tannoy. Ik heb  een Nagaoka MP 200 op de TD 320 en een AT 95 E met verbeterde naald op TD 160 en die laatste is zeker niet veel minder dan de Nagaoka.
welke verbeterde naald is dat?

apart, ik ken de Mp200 ook goed, en de At 95 ook,at 95 is een prima elementje, maar kanaalongelijkheid is vaak aanwezig.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Carl2

30 juni 2019, 10:51:17 #37 Laatste wijziging: 30 juni 2019, 10:54:57 door Carl2
https://www.pickupnaalden.com/produkt_detail.asp?M=Audio-Technica_ATN-95-HE_Blauw_7102_2102

Ik ben op vakantie, en dacht dat dit de naaldvervanging/upgrade is voor het oude AT 95 E element gezien de prijs. Als ik thuis ben check ik nog even.

De Nagaoka zit verder op een zorgvuldig gerestaureerde TD 320 en staat op de luisterzolder naast een draaitafel met Benz Ruby Z element. In die zin valt de Nagaoka op TD 320 natuurlijk altijd tegen. Ik zal de TD 160 met het AT element ook weer eens boven uitproberen.

TANNOY

aah ok die  ja dat klopt wel..  dus 35 euro oude at 95 plus 129,- maakt zeg ff 155,-

maar dan koop je toch veel liever de nieuwe VM95ML Microlinear diamond 169,-

of de VM530EN 169,-

je belijft ander szitten met die mindere basis van de At95 (wat op zich voor het geld een leuk element is hoor)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Carl2

30 juni 2019, 13:59:22 #39 Laatste wijziging: 30 juni 2019, 14:00:59 door Carl2
Een At 95 E die bovendien de basis vormt van diverse veel duurdere Linn en Clearaudio elementen  :)  Die merken doen toch ook niet veel anders dan een andere headshell en naald erop. Toen ik die nieuwe naald op de AT schoof was dat voor mij echt een eyeopener. Ik heb trouwens eerst een Ruby met Fritz Geiger naald gehad en daarna een met Micro Ridge en dat scheelde ook een slok op een borrel. Eerlijkheidshalve was die Fritz Geiger wel wat afgeschreven.

TANNOY

30 juni 2019, 14:54:12 #40 Laatste wijziging: 30 juni 2019, 15:07:18 door TANNOY
ja wat blijft is gewoon de kanaalongelijkheid,misschien dat veel het niet horen..  koop een cambridge phono pre, en je kan dat recht trekken)

in de basis een prima element, met een betere naald natuurlijk nog beter, maar echt niet beter dan genoemde versies die ik aangaf, en dan betaal je ongeveer hetzelfde.

voor 35 euro gewoon geweldig!


people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

André K


[/quote]

Ik zou de parameters in de calculator doen en als het past de AT 95e in de Dual zetten. Er zijn inmiddels nieuwe typen en ik vermoed dat je de oude nog wel voor 35 euro kan krijgen. Daarna een betere naald er in en klaar is Kees.

Overigens kan je een element nooit uitproberen en zeker de duurdere niet. Ik probeer altijd op verschillende (ook buitenlandse) fora een klankindruk te krijgen.
[/quote]

Calculator?
Luxman L590 ax2,<br />Sony scd777es,<br />Dual cs721,<br />B&W 800d2

André K

Om nou kanaal ongelijkheid op te gaan lossen met een phono versterker, dan lijkt het mij beter te investeren in een beter element. Maar goed, de platenspeler is het wel waard om een mooi element in te hangen, beetje sparen en dan ga ik een besluit nemen.
Luxman L590 ax2,<br />Sony scd777es,<br />Dual cs721,<br />B&W 800d2

André K

Oja, je het een spherisch, een eliptische naald maar ook shibata, wtf? Kan iemand mij uitleggen wat dit is? En wat is wijs om die 721 mee te verwennen?
Luxman L590 ax2,<br />Sony scd777es,<br />Dual cs721,<br />B&W 800d2

TANNOY

Citaat van: André K op  2 juli 2019, 12:42:04
Om nou kanaal ongelijkheid op te gaan lossen met een phono versterker, dan lijkt het mij beter te investeren in een beter element. Maar goed, de platenspeler is het wel waard om een mooi element in te hangen, beetje sparen en dan ga ik een besluit nemen.
nou ja , mensen in die prijsklasse kopen geen duur element , dus een phono pre die dit kan vind ik geen verkeerde keuze..

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/