• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Waar kun je veel beamers tegelijk vergelijken en zien?

Gestart door Stoffel, 26 februari 2019, 16:25:21

Vorige topic - Volgende topic

Stoffel

26 februari 2019, 16:25:21 Laatste wijziging: 26 februari 2019, 16:38:10 door Stoffel
Hoi iedereen, ik vraag mij af of er zoals bij een goede audiozaak speakers opgesteld staan ter vergelijk, "er ook een winkel is waar je beamers kan vergelijken???" Ik wilde eigenlijk van het weekend maar eens gaan kijken/vergelijken. Als het dan ook nog eens een winkel is met aannemelijke prijzen koop ik hem daar wellicht gelijk?, beetje flauw er een kop koffie te krijgen of weet ik wat en dan op het web te bestellen? Foei  ::) Moet natuurlijk geen 250 euro schelen want dan doe ik dat dus wel  ;D Maar ik heb toch de voorkeur voor persoonlijk contact, wil een goede keuze kunnen maken omdat een beetje beamer al gauw een kleine 1000 of meer kan kosten, en dan heb je nog niet iets bijster bijzonders als ik het goed begrijp.

Is er iemand die toevallig een LG PF1000U Ultra Short Throw LED beamer heeft en zijn ongezouten mening wil geven?
Ik heb een hol/verlaagt plafond maar wil eigenlijk niks open slopen om een beamer te plaatsen, ultra short throw is hier echt de oplossing.
Als de LG PF1000 met maar 1000 lumen een drama is ligt het prijskaartje zomaar ineens 700 euro hoger, kom je namelijk volgens mij bij een laserbeamer terrecht? Dat is misschien het mooist maar ook het kostbaarst.

Als het iets helpt?, wij kijken nooit tv, (ja het journaal, of heel soms iets) ik ben werkelijk ben allergisch voor reclame's en ander propaganda materiaal, maar ik moet er wel tv mee kunnen kijken? Eis van lieftallige echtgenote, All You Need is Luf moet gekeken kunnen worden ::) Daarentegen een film of 4 kunnen we zomaar kijken op een dag? En ja, dan trekken we toch ook de gordijnen dicht "en da's niet om het genre van de films" maar dat heeft wat extra's?, kippekluifjes erbij of weet ik wat, goed geluid, je kent het gevoel vast wel.
Maar kom ik dan weg met die 1000 Lumen???, ik ben er bang voor maar misschien heeft iemand hem en kan zeggen, "dat gaat wel goedkomen" of "dat gaat hem zeker niet worden" Zo niet wordt het gelijk een klap duurder?
Led of laser heeft wel de voorkeur,

Wie weet iets?, van Lumen weet ik niks? Hoeveel is 1000 Lumen?  :P

Inmiddels in Ijselstijn wellicht een showroom gevonden, Sorry!
Maar weet iemand iets over de Lumen en die LG?

TANNOY

even over je versterker die kapot is..

Citaatstond op mono en ik stuurde hem stereo aan

???

is er niks anders aan de hand, heb je geen kortsluiting gemaakt?
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Stoffel

Ik heb geen idee, sloot hem aan op de Denon met interlinks van Mit en het klonk direct slecht, boel afgekoppeld en volgende dag verder gezocht. Bleek de mono/stereo keuze schakelaar op mono te staan, heb hem er niet meer tussen gehad maar aan de Denon geeft alleen 1 kanaal geluid.
Interlinks onderling ook gewisseld maar blijft hetzelfde.

Stoffel

TANNOY

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

TANNOY

Citaat van: Stoffel op 26 februari 2019, 17:27:02
Ik heb geen idee, sloot hem aan op de Denon met interlinks van Mit en het klonk direct slecht, boel afgekoppeld en volgende dag verder gezocht. Bleek de mono/stereo keuze schakelaar op mono te staan, heb hem er niet meer tussen gehad maar aan de Denon geeft alleen 1 kanaal geluid.
Interlinks onderling ook gewisseld maar blijft hetzelfde.

of hij nou op mono of stereo staat moet in principe volgens mij er niet voor zorgen dat je kanaal er uit ligt..

is die schakelaar niet vuil?

haal die eens een paar keer heen en weer.. doen dan 2 kanalen het weer?

Stoffel

Ik ga wat jij veronderstelt van het weekend dan toch maar eens uitproberen, als het inderdaad een versmotste schakelaar is zou wat contactspray een oplossing kunnen bieden. Ik zal die interlinks ook eens doormeten straks is daar toch iets mee. Maar zou hij stuk zijn wil ik hem als dat nog kan zeker gemaakt hebben, als de onderdelen dan nog maar te krijgen zijn?

TANNOY

Citaat van: Stoffel op 27 februari 2019, 15:02:15
Ik ga wat jij veronderstelt van het weekend dan toch maar eens uitproberen, als het inderdaad een versmotste schakelaar is zou wat contactspray een oplossing kunnen bieden. Ik zal die interlinks ook eens doormeten straks is daar toch iets mee. Maar zou hij stuk zijn wil ik hem als dat nog kan zeker gemaakt hebben, als de onderdelen dan nog maar te krijgen zijn?
ja in principe is dat geen probleem volgens mij, het is gewoon op een ( oud )ontwerp qua basis, dus denk alles zo te verkrijgen.

zitten volgens mij geen speciale onderdelen in die niet meer te verkrijgen zijn.

Stoffel

Dat hoop ik ten zeerste mocht hij een defect hebben, Het is gewoon een hele fijne versterker.

TANNOY

Citaat van: Stoffel op 27 februari 2019, 16:06:40
Dat hoop ik ten zeerste mocht hij een defect hebben, Het is gewoon een hele fijne versterker.
ja het meeste wat op de oude leest is gemaakt is nog te repareren

Stoffel

Nu maar hopen dat Tannoy hier niet gaat reageren, maar is er iemand, maar dan ook iemand?, die een goede beamer aan kan bevelen die volgens gegeven criteria hier dienst zou kunnen doen als zijnde een vervanger voor de tv? Waar je dus gewoon een fijne filmdag mee kan hebben?
Ik ben dus gevallen op het concept short throw, wie heeft een beamer volgens dat principe? , hoe is de lichtsterkte? welke type's zijn het vergelijken waard? Ik dacht, verbeter, mijn vrouw dacgt en ik dachten aan een Lg 1000Pf meen ik, maar die is maar 1000 lumen?, hoeveel is 1000 Lumen?, te weinig, toereikend? Werkelijk benieuwd naar ervaringen van mede gebruikers onderwerp beamer.

TANNOY

CitaatNu maar hopen dat Tannoy hier niet gaat reageren,

want je wilt dat men alleen met jouw mening mee praat??
zeg dat dan even van te voren, dan weten we dat, dat we geen eigen mening er op na mogen houden.
  ;D

Stoffel

11 maart 2019, 22:49:39 #12 Laatste wijziging: 11 maart 2019, 22:52:45 door Stoffel
 :) Tannoy, ouwe brommert.

Nah, update, allerhande beamers bekeken van 4xx tot 2xxx en allemaal ka. m.b.t. Short throw, problematiek bij Short throw is dat alle projectieschermen gaan krullen aan de zijkant? Ook een dikke Kingpin (één van de betere projectieschermen) en de tab tension schermen die ze verkopen van een kleine 1000 euro?, ook die gaan naar verloop van tijd krullen. Een beamer volgens het meest bekende principe gewoon achterin de kamer is ook ruk, moet dan het plafond openen om alle bekabeling netjes weg te werken. Dus wie er langs dit draadje zou komen, als je geen vast scherm kun plaatsen, mooie vlakke muur hebt waarop je een speciaal licht absorberende coating aan kan brengen of een scherm kunt spannen?, vergeet het short throw principe gerust. Wij denken hier nog wat verder om het geheel toch naar onze wens te krijgen. Voor 1500 eurie heb je een 4k 75 inch tv en ben je wel van alles af, maar zit je de rest van de tijd tegen een groot zwart vlak aan te koekeloeren bah bah. Samengevat, we weten nu nog niks!, jahaa dat het geen short throw wordt op dit moment. Wel een mooi liftje gezien dat zo uit het plafond komt zakken en het scherm triggered middels 12 volt en ook gelijktijdig tevoorschijn komt maar man man man, dan moet dus het plafond open. Wordt vervolgt.

PS: Heb je geen vast scherm?, begin dan niet aan short throw, onze bevinding en tevens ook advies van verkoper in Ijselstijn (Next shop), zelfs het meest kostbare Tabtension scherm gaan lubberen.

TANNOY

Stoffel

??? ;D Dan komt de tv op de bovenverdieping uit de vloer? Dat liftje behoort bij een beamer, en wij willen juist van de tv af.