• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Revisie Tapedeck Akai GX-635D

Gestart door Jeronimo, 6 april 2019, 12:04:18

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

Als nu die witte er in zit; ik dacht dat die uit een Yamaha kwam! Die gebruikte namelijk ook dat type schakelaars.
Ach, kikker toch op!

Jeronimo

We kunnen het hem binnenkort zelf vragen. Ik PM je wel voor nadere afspraak.

Jeronimo

Vanmiddag opgehaald, zojuist aangesloten en de eerste nummers afgespeeld. Tsjonge, dit had ik niet verwacht. Revisie/reparatie geslaagd!! Wat geluidmatig ook verbeterd is, is dat van de bediening. Voorheen hoorde je een harde klap als je een commando toets indrukte. Niets meer van dat al. Van forward naar stop etc. levert nu (ook) een mooi elegant geluid op. Fotootje komt nog.

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Jeronimo

Tnx! :) Ik heb geen idee hoe het deck er begin jaren 90 van binnen uitzag, toen ik deze van een collega overnam. Een geluidsmatige vergelijking is niet echt te trekken omdat ik nu veel betere versterking heb. Maar er was toen al wel wat gekraak was als ik de source out knop draaide en het lawaai bij de wisseling van functies (forward, stop etc) was er toen ook al. Ik dacht dat dat zo hoorde. ::) Ben ik even blij dat toen niet alleen vinyl massaal werd gedumpt. ;D Ik heb er sindsdien al heel veel plezier van gehad, alleen de laatste paar jaar niet. En nu is dat plezier weer volledig terug. 

Jeronimo

21 juli 2019, 09:38:00 #20 Laatste wijziging: 21 juli 2019, 09:59:04 door Jeronimo
Dat velen van jullie al kweet-niet-hoeveel plaatjes van dit type deck hebben gezien besef ik, alleen ben ik zo enthousisast erover hoe goed de revisie heeft uitgepakt en dat ik 'm in de loop van de tijd niet heb verpatst, dat ik toch wat foto's plaats.  ;)

Even nog in de boenwas gezet:






En zo ziet hij er in bedrijf ui:




Volgend projectje, dat ik zelf aanpak: het polijsten van de plexiglas cover. Ik zie en voel namelijk aan de binnenzijde een klein scheurtje.


Sytse Fliege

Leuk om te zien (en horen) dat het zo goed heeft uitgepakt. Jammer dat ik niet even mee kon om hem op te halen. Maar ja, het exsmijterijfestijn stond al wat langer gepland.

Zo heb je er weer heel veel jaar plezier van!
Ach, kikker toch op!

minplus

Erg mooie bak. :-*
En dat hart...
Hopelijk een krasje en geen scheurtje. Kun je hem wel zien? ::) ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Jeronimo

Citaat van: Opa S. op 21 juli 2019, 10:03:05
Leuk om te zien (en horen) dat het zo goed heeft uitgepakt. Jammer dat ik niet even mee kon om hem op te halen. Maar ja, het exsmijterijfestijn stond al wat langer gepland.
Zo heb je er weer heel veel jaar plezier van!
Je zult 'm binnekort wel eens horen hier. Dat festijn, een reĆ¼nie? Ik wist niet dat je uitsmijter bent geweest.

Jeronimo

21 juli 2019, 17:47:18 #24 Laatste wijziging: 21 juli 2019, 17:59:33 door Jeronimo
Citaat van: minplus op 21 juli 2019, 17:28:22
Erg mooie bak. :-*
En dat hart...
Hopelijk een krasje en geen scheurtje. Kun je hem wel zien? ::) ;D
Aleen aan de binnenkant, een kras. Wel iets meer dan een oppervlakkig krasje. Als je zoals ik weet dat het erin zit, wil je dat er iets aan gedaan wordt. ;D Het was overigens wel de reden waarom ik deze kap, die 2e hands best wel prijzig zijn, goedkoop kon aanschaffen. Ik dacht, dat vlekje werken we wel eens weg. Dat moment is dan nu aangebroken. Ik geloof dat ik alleen nog een afstandsbediening bij dit apparaat hoort, de rest van de toebehoren zoals een demagnetiseur heb ik met de aanschaf van het apparaat indertijd meegekregen, heb ik. Op de jijbuis heb ik zefls gezien dat die met infrarood werkte. Staat inmiddels op de zoeklijst.


ShaggyNL

Kijk alsjeblieft uit met het poetsen van zo'n kap. Hij breekt sneller dan je lief is en dan ben je veel verder van huis...
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Yamamoto Soundcraft

minplus

Zo'n ab vind je met wat mazzel soms zomaar opeens bij een kringloop voor 50 cent.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Roots

Zowiezo vind ik Bandrecorders prachtig om te zien. Deze is echt prachtig en nog helemaal gaaf ook, na de revisie zeker.

Daarom heb ik een paar jaar geleden een Tandberg TD20A gekocht, alleen om naar te kijken. :)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

Jeronimo

Ik kijk er ook graag naar. :) Maar die Tandberg, die doet het hopelijk nog wel? Ik vind 'm ook mooi. Daarbij wel gezegd dat ik deze vroeger te industrtiƫel eruit had vinden zien. Maar door de invloed van OpaS en zijn (voor)liefde voor Sansui apparatuur, waarvan ik hetzelfde vond, kan ik dit inmiddels heel goed waarderen.

Jeronimo

Ik had deze post willen afsluiten met een verslagje over een aantal opnamen vanaf vinyl, vanaf CD, vanaf TV. Zo heb ik een paar hele mooie albums van Shaggy.NL te leen, die ik heel snel op tape wil hebben staan. Maar om niet het risico te lopen dat mijn versterkers zichzelf afsluiten wegen te hoge bedrijfstemperaturen wacht ik eerst wat betere - zeg: koelere - tijden af. Pfff, het is hier in huis bijna 30 graden. Ontkennen dat het warm is werkt maar voor even. De termostaten in mijn appartuur zijn echter niet om de tuin te leiden. Het is dan ook geen Amerikaanse apparatuur: https://www.youtube.com/watch?v=3E0a_60PMR8