• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Revisie Tapedeck Akai GX-635D

Gestart door Jeronimo, 6 april 2019, 12:04:18

Vorige topic - Volgende topic

Jeronimo

3 april 2021, 17:43:37 #60 Laatste wijziging: 3 april 2021, 17:51:38 door Jeronimo
Ik zag gisteren ook een aantal TEAC bandrecorders staan, flinke joekels als ik mij goed herinner. Net nog even gekeken naar plaatjes van de X10R, maar geen idee of dit type er bij zat. Tapedecks blijken overigens erg gewild de laatste tijd. Die speakers zijn Heil AMT Syrinx. https://audio-creative.nl/recensie-2/heil-a-m-t-syrinx/ Deze zijn voor mijn relatief kleine luisterruimte goed, omdat ze erg "uitstralen". Het zijn zoals gelinkt review aangeeft geen allround speakers. Precieze plaatsing is overigens wel belangrijk hier bij mij om het laag strak en niet wollig te hebben.

P.S.: ik zag jouw P.S. te laat. ;=)

AntiAudioKwakzalverij

3 april 2021, 17:57:39 #61 Laatste wijziging: 3 april 2021, 17:59:11 door Mmuetst
Heb bij de lokale omroep Zwolle heel veel met bandrecorders gewerkt, Uher en Revox bandrecorders en hele mooie open reel studio Telefunken (zo iets, al weet ik niet of dit het juiste model is)

Had de omroep cadeau gekregen van de wereldomroep.
Veel plezier met je tapedeck, blijven mooie apparaten!

AntiAudioKwakzalverij

Had het stukje over je luidsprekers al vonden en de filosofie achter het ontwerp. Kan me voorstellen dat die ATM zo los geplaatst voor een mooi ruimtelijk effect kan zorgen. Bijzondere luidsprekers die je niet dagelijks ziet.

minplus

Gefeli, Jeroen, zuinig zijn op dat ding, is een topper! :-*
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right