• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Lezing structuur en ordeningsinformatie bij Audiotweaks in Sellingen

Gestart door Theo van Wermeskerken, 10 april 2019, 23:13:13

Vorige topic - Volgende topic

Theo van Wermeskerken

10 april 2019, 23:13:13 Laatste wijziging: 11 april 2019, 00:15:57 door Theo van Wermeskerken
Omdat er veel vraag was naar informatie omtrent het fenomeen structuur en ordening van ir.
Henri v.d. Heide had Piet de Vries van Audiotweaks in Sellingen op zaterdag 6 april een infomiddag
georganiseerd in de showroom van zijn fraaie bedrijf in Sellingen.
Piet verkoopt daar audioapparatuur van de betere merken en had t.b.v. de lezing een set opgesteld
met 15 inch Tannoy speakers, Spec versterking en Duelund bekabeling.
Berret was gevraagd de lezing te verzorgen en had daartoe wat eigen opnames en zijn cd 104 speler
meegenomen.
Piet stelde voor dat de aanwezigen zich even kort voorstelden en vertelden met welke setup zij thuis
speelden.
Daarna begon Berret aan zijn relaas die begon bij de eerste experimenten die vd Heide deed op het gebied van ordening / structuur cq zijnsinformatie tot het punt dat die er mee stopte en hij er mee
verder ging waaruit later de tegels, snot en audiolampen ontstonden.
Er waren een aantal Audiofreaks leden aanwezig die al geheel of gedeeltelijk speelden met de bewuste
modificaties en tevens een aantal mensen voor wie het allemaal nog onbekend terrein was.
Voor met name die laatste groep blijkt het vaak lastig om uit de informatiestroom van Berret een
acceptabel geheel te destilleren zoals ook hier weer bleek.
Vaak zijn zij al vele jaren bezig met hi-end apparatuur en dan lijkt het er plotseling op dat waar die
hi-end stopt de vd Heide insteek pas begint en er nog een hele wereld achter schuil gaat.
Er was volop mogelijkheid tot het stellen van vragen, waarvan ook gebruik werd gemaakt.
In de pauze kwam er een man op me af die vertelde dat hij het zo bijzonder vond dat er bij het gezelschap aanwezigen met vaak erg fraaie sets zoveel mensen waren die dan gebruik maakten van
een oude cd 104 cd speler.
Hij had er namelijk eentje die door mij gemodificeerd was een poosje in huis gehad en vond dat
niet zo erg speciaal.
Het verhaal kwam me niet bekend voor en bij navraag bleek dat hij er eentje van Piet te leen had
gehad en tja, dan blijkt weer dat het toepassen van de juiste modificaties en het kietelen door Berret
het verschil kunnen maken tussen geluid en muziek.
Berret liet nog een paar van zijn eigen opnames horen, waarvan enkele zeer oude en enkele met een
aanzienlijk lagere bitrate dan tegenwoordig gebruikelijk.
Niemand viel er iets bijzonders aan op..
Forumlid Tubamaniac liet nog een door hem samen met Berret gemaakte opname in de kerk van
Menaldum horen.
Forumlid Leobus was aanwezig met een aantal van zijn zgn. verwonderringen ( 2 x r ) die nog even
werden geplaatst onder de cd 104.
Die hadden een opzienbarend effect, misschien dat Leo e.e.a. nog nader kan toelichten.
Dan vergeet ik nog te melden dat Piet als zeer goede gastheer alles weer perfect had geregeld en ook
de verschillende hapjes en drankjes in ruime mate aanwezig waren.
Als extra had hij dan nog voor de hele club een etentje geregeld bij pizzeria  Catelloni ?? enkele kilometers over de Duitse grens. De zaak van Piet bevindt zich op een paar honderd meter van die
grens.
Ook daar was alles weer prima voor elkaar, met dien verstande dat ik de bediening niet duidelijk kon
maken wat cassis was. Dat kennen ze blijkbaar niet.
Piet, bedankt voor alles, het was weer gezellig en prima geregeld.
Berret bedankt voor de ca. 3 uur durende infostroom en de moeite die jij daarvoor hebt genomen.
Piet heeft in zijn showroom maar beperkte ruimte en gezien het aantal belangstellenden dat er niet
bij aanwezig kon zijn is het misschien nodig om iets soortgelijks nog eens te gaan organiseren ergens
in het land.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Leobus

Nog even los van het vervolg van Theo, kan ik in ieder geval melden dat het een leuke middag was. Het verhaal van Berret bevatte voor mij een aantal bekende zaken, maar toch heb ik wel nieuwe zaken gehoord. Met name eigenlijk het hele ontstaan en het vervolg van het fenomeen. Voor mij wel jammer dat er erg weinig bekende muziek gedraaid werd, waardoor beoordelen van de set moeilijk is. Na afloop nog gezellig met de hele club wezen eten. Wat mij betreft mag dit soort bijeenkomsten frequenter.

Groet,
Leobus

Wim72

Ik wist niet eens dat er in Sellingen een audiozaak zat en dan ook nog van dit niveau...

Buell

De middag was erg leerzaam en gezellig.
Piet de eigenaar van de zaak Audiotweaks had alles goed voor elkaar, mooie ruimtes, veel zitplaatsen en een mooie set om te demonstreren.
Zijn rustige manier van doen maakte dat het allemaal als vanzelfsprekend verliep.
Tussendoor een hapje ( o.a super lekkere droge worst uit Grongen) en een drankje, top.

Berret gaf een bijzondere voordracht, en weer bleek hoeveel tijd en experimenten  al in het fenomeen ordening (weerstanden, lampen, tegels en meer) is gaan zitten.Met name samen met Theo van Wermeskerken.

Het was een bijzondere dag met een gezellige afsluiting.
Voor herhaling vatbaar, leuk om bevindingen en ideeën op dit gebied met elkaar uit te wisselen.
 
Piet, Berret en Theo, bedankt.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

jpio

Is hier op het forum vooraf melding van deze bijeenkomst gemaakt?
Heb ik dan zeker gemist, jammer.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Leobus

Op verzoek van Theo iets over die "verwonderringen". Een naam die overigens niet van mij komt maar van iemand die ze al getest heeft en gehouden heeft.
In de handel zijn diverse systemen die apparatuur ontkoppelen. Townshend is er daar bijv. een van. Ik ken ook mensen die hun speakers op ronde kogels hebben staan, waar de kogels dan weer in metalen eierdoppen liggen en wat kunnen rollen. Als oud medewerker van Twaron, ken ik de dempende werking van dat materiaal. (Een mooi voorbeeld is het "Angelhair" dat in speakers mooie resultaten geeft)
Ik heb nu diverse zaken gecombineerd door van Twaron doek een soort hangmatje te maken tussen twee ringen (hout) en daar een kogel in te leggen. De kogel kan een beetje rollen in het matje en het matje zorgt voor extra demping.
Dit systeem heb ik bij diverse sets bij andere audioliefhebbers uitgetest onder apparatuur en overal gaf dat een rustiger geluid en een strakker gestoken stereobeeld en een wat natuurlijker geluid. Iedereen die ze getest heeft, heeft ze gehouden.
Verdere info via pb of indien foto's gewenst zijn via pb en mail.

Groet,
Leobus

Buell

Sfeer impressie.


presentatie van Berret

gastheer Piet, van Audiotweaks
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Buell

De zogenaamde verwonderringen van Leobus. Ik heb ze zelf onder mijn streamer, en de invloed is positief groot.

houten schijven met daartussen het dempende Twaron.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Theo van Wermeskerken

Citaat van: jpio op 11 april 2019, 10:08:22
Is hier op het forum vooraf melding van deze bijeenkomst gemaakt?
Heb ik dan zeker gemist, jammer.

Piet leest geloof ik wel af en toe op Audiofreaks, maar doet daar verder niets.
Zodoende is die bijeenkomst ook niet aangekondigd op het forum, Piet had vanuit zijn klanten en
kennissenkring al snel zijn zaaltje vol.
Er moesten er zelfs een aantal teleurgesteld worden.
Dus als er zich hier iemand geroepen voelt ook ook zoiets te gaan organiseren.....

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

minplus

Was er graag bij geweest, maar kon sowieso niet vanwege een verjaardagsfeest.

Welke diameter hebben die kogels?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Leobus


Buell

Wat ook verrassend  was, de 9bits opname die Berret liet horen.
Als ik het goed onthouden heb, met opname apparatuur die volgens de Van der Heide receptuur is behandeld.
Deze opname op cd klonk meer dan goed.
Enorm ruimtelijk.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Theo van Wermeskerken

14 april 2019, 19:27:52 #12 Laatste wijziging: 14 april 2019, 23:38:13 door Theo van Wermeskerken
We laten ons dan ook veel te veel gek maken door de hoeveelheid bits.
Als die resterende bits maar structuurinformatie voeren.
Dat bleek hier bij deze opname ook maar weer en verklaart ook de extreem fraaie kwaliteit die haalbaar is met de cd 104.
Voordeel daarboven is dan ook nog dat die is voorzien van een van de beste, zo niet beste loopwerken ter wereld.
Moet dan wel even onder z'n zakje gekieteld worden  ;D
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Buell

Hij is super muzikaal, geweldig apparaat.
Nadat jij hem onder zijn......( het is dus een mannetje, hmm, toch jammer ;D) gekieteld hebt.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Leobus

Citaat van: Buell op 14 april 2019, 21:08:13
Hij is super muzikaal, geweldig apparaat.
Nadat jij hem onder zijn......( het is dus een mannetje, hmm, toch jammer ;D) gekieteld hebt.

Het was wel een bijzonder mannetje, want hij had 3 ballen. ;) :D

Groet,
Leobus