• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Waar koop ik een goed tweedehands cassettedeck

Gestart door Jack_D, 20 april 2019, 18:24:10

Vorige topic - Volgende topic

morph

Citaat van: mdanielse op  9 mei 2019, 10:40:43
En een gloednieuwe Teac van €400,- om aan een HiFi setje van ook zo'n €400,- te hangen vind ik(en mijn vader) toch een beetje te veel van het goede.

Zoals al eerder gezegd:

Misschien voldoet een deck als deze al voldoende aan je vaders wensen: klik  (Garantie: minimaal 2 jaar)

Jeronimo

9 mei 2019, 11:11:44 #16 Laatste wijziging: 9 mei 2019, 11:17:36 door Jeronimo
Citaat van: morph op  9 mei 2019, 11:08:56
Citaat van: mdanielse op  9 mei 2019, 10:40:43
En een gloednieuwe Teac van €400,- om aan een HiFi setje van ook zo'n €400,- te hangen vind ik(en mijn vader) toch een beetje te veel van het goede.

Zoals al eerder gezegd:

Misschien voldoet een deck als deze al voldoende aan je vaders wensen: klik  (Garantie: minimaal 2 jaar)
En hiervoor zijn al de mogelijkheden reeds voor je op een rijtje gezet. Wat betreft de door mij als laatste genoemde tip, vraag in het te koop gevraagde draadje nu maar eens gericht aan een forum lid, of je van hem/haar een cassettedeck kan overnemen. Succes!

Verde zie ik dat een oud, een zeer betrouwbaar forumlid een cassettedeck aanbiedt: https://michielvanzaane.wordpress.com/de-koopjeshoek/ scroll naar de Denon DRM-400 cassettedeck of verder naar een Kenwood KX-W8010 dubbel cassettedeck


Jack_D

Heb hiervan, en soortgelijke, de reviews op internet bekeken, niet oke.......dan gok ik liever een vierde keer op een tweedehands "goed merk"............. ;D

Citaat van: morph op  9 mei 2019, 11:08:56


Zoals al eerder gezegd:

Misschien voldoet een deck als deze al voldoende aan je vaders wensen: klik  (Garantie: minimaal 2 jaar)
I like music........

superge

Citaat van: mdanielse op  9 mei 2019, 20:29:28
Heb hiervan, en soortgelijke, de reviews op internet bekeken, niet oke.......dan gok ik liever een vierde keer op een tweedehands "goed merk"............. ;D

Citaat van: morph op  9 mei 2019, 11:08:56


Zoals al eerder gezegd:

Misschien voldoet een deck als deze al voldoende aan je vaders wensen: klik  (Garantie: minimaal 2 jaar)

Ik heb laatst voor 15 euro een Yamaha kx-393 van Marktplaats geplukt. Ding is in nieuwstaat. Dus er zitten wel goeie tussen.

Jeronimo

Citaat van: mdanielse op  9 mei 2019, 20:29:28
Heb hiervan, en soortgelijke, de reviews op internet bekeken, niet oke.......dan gok ik liever een vierde keer op een tweedehands "goed merk"............. ;D

Citaat van: morph op  9 mei 2019, 11:08:56


Zoals al eerder gezegd:

Misschien voldoet een deck als deze al voldoende aan je vaders wensen: klik  (Garantie: minimaal 2 jaar)
Hoi mdanielse, en hierbij een paar decks aangeboden in de te koop sectie van dit forum: https://forum.audiofreaks.nl/index.php?PHPSESSID=ni46spaogklk5l85b68mkrqg94&topic=44100.msg1916573#msg1916573

En verder de tip (ik heb geen idee waar je op de achtergrond al actief mee bezig bent), als je goedkoop goede audioapraatuur wilt hebben (en dat geldt eigenlijk voor veel meer zaken) dan is het zaak om er bovenop te zitten, en niet te treuzelen. Me dunkt dat je nu een aantal concrete door jou gewenste tips hebt ontvangen. Ik hoop dat je snel een goed deck voor je vader hebt.

Jack_D

Ben er heel erg mee bezig, maar testen bij de verkoper heb ik al 3 maal gedaan met als resultaat dat...... een paar dagen tot een paar weken functioneren ze. Dan maar laten repareren, lastig zeker omdat er weinig onderdelen van deze apparaten nog te koop zijn. Heb geïnformeerd naar de tip van de Denon DRM-400. Dat leek mij wel wat, had er een goed gevoel bij, maar die wilt hem niet opsturen. IVM mijn gezondheid zijn lange stukken autorijden niet echt heel prettig om het maar ff zacht uit te drukken. En zo blijf je maar bezig, ik heb helaas beperkte kracht en energie door wat lichamelijke mankementen. De doorsnee gezonde mens knalt even een paar adresjes langs en dan lukt het wel, die luxe heb ik helaas niet.... Begin een beetje "cassettedeck moe" te worden, begint van een leuke zoektocht te veranderen in een stressproject  :-\

Ik zet project cassettedeck voor nu ff op een zijspoor.

Bedankt voor jullie tips en hulp....... :)




Citaat van: Jeronimo op 10 mei 2019, 09:14:43
Citaat van: mdanielse op  9 mei 2019, 20:29:28
Heb hiervan, en soortgelijke, de reviews op internet bekeken, niet oke.......dan gok ik liever een vierde keer op een tweedehands "goed merk"............. ;D

Citaat van: morph op  9 mei 2019, 11:08:56


Zoals al eerder gezegd:

Misschien voldoet een deck als deze al voldoende aan je vaders wensen: klik  (Garantie: minimaal 2 jaar)
Hoi mdanielse, en hierbij een paar decks aangeboden in de te koop sectie van dit forum: https://forum.audiofreaks.nl/index.php?PHPSESSID=ni46spaogklk5l85b68mkrqg94&topic=44100.msg1916573#msg1916573

En verder de tip (ik heb geen idee waar je op de achtergrond al actief mee bezig bent), als je goedkoop goede audioapraatuur wilt hebben (en dat geldt eigenlijk voor veel meer zaken) dan is het zaak om er bovenop te zitten, en niet te treuzelen. Me dunkt dat je nu een aantal concrete door jou gewenste tips hebt ontvangen. Ik hoop dat je snel een goed deck voor je vader hebt.
I like music........

Randomuser

10 mei 2019, 12:47:59 #21 Laatste wijziging: 10 mei 2019, 12:51:14 door Mr.Tisniks
Helaas hoort dit er bij met cassettedecks, spoelendecks en platenspelers. Het is ondertussen echt oude rommel aan het worden - versleten tandwielen, uitgedroogde snaartjes en wat je ook niet moet vergeten - slijtage aan de koppen!

Ik vraag mij overigens af waarom ze zo snel het loodje leggen. Zijn jullie cassettebandjes nog wel goed? Met versleten cassettebandjes krijg je ook de gekste verschijnselen, wegvallende kanalen, rare bijgeluiden en ga zo maar door.

400,- voor een nieuwe deck is waanzin, alles wat nu nog nieuw wordt gemaakt is plastic shitzooi vergeleken met decks uit de jaren 80/90.
Voor dat geld kun je een hele dikke Sony 808, 950 of 970ES kopen met o.a Dolby S...

Jack_D

Heb een eindelijke weer een spelend cassettedeck staan :) :) :) .
Forumlid "audio rep 66" welke in eerste instantie mijn opgestuurde defecte cassettedeck(Sony TC-FX3) als totalloss verklaarde, heeft hem toch nog op de been gekregen. Gelijk helemaal nagekeken en snaren, "rubber wieltje" en nog wat twijfelachtige componenten vervangen.

Hij staat nu al een paar uur te spelen, en doet tot nu toe alles perfect. Alleen het zoeken naar een cassettebandje om te testen was een probleem. Mijn vader heeft er dozen vol van, maar ik heb flink moeten zoeken hier in huis.... resultaat...ik ben nu al in hogere kerstsferen, haha ;D

Voordat ik hem bij mijn vader installeer ga ik hem hier nog een poosje goed uittesten en daarna haal ik de kap nog los voor een nieuwe krasvrije laklaag, ist ie van buiten ook weer tiptop

Hoog nostalgie gehalte deze middag........ 8)





I like music........

Bloom

Ik heb onlangs een Sony TC-K808ES cassettedeck gratis weggegeven omdat ik er niks meer mee kon doen (ik heb geen cassettes meer).
Die ziet er zo uit:

TANNOY

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

morph

Citaat van: Bloom op 19 mei 2019, 09:55:06
Ik heb onlangs een Sony TC-K808ES cassettedeck gratis weggegeven omdat ik er niks meer mee kon doen (ik heb geen cassettes meer).
Die ziet er zo uit:

Citaat van: TANNOY op 19 mei 2019, 10:03:54
mooi! ik heb er ook nog zo 1 staan!  :)

Wat aardig dat jullie er allebei zo eentje aan de topicstarter ter beschikking hebben gesteld zodat die snel geholpen was.
Dat is het ware AudioFreaks gedrag.

Maar het zou ook kunnen dat ik de reden van het plaatsen van jullie meldingen op dit moment in dit topic niet helemaal begrijp.

Jack_D

Ach, tis allemaal niet zo'n ramp... dingen lopen zoals ze lopen....... :)

Heb nu een gerepareerde en nagekeken Sony, en ben er gevoelsmatig meer happy mee dan een ongecontroleerd cassettedeck waar ik dan toch weer in spanning afwachten of ie, en wanneer, ie weer in elkaar stort.
Zo'n nagekeken deck geeft me toch wat meer rust. 


Citaat van: morph op 19 mei 2019, 11:18:51
Citaat van: Bloom op 19 mei 2019, 09:55:06
Ik heb onlangs een Sony TC-K808ES cassettedeck gratis weggegeven omdat ik er niks meer mee kon doen (ik heb geen cassettes meer).
Die ziet er zo uit:

Citaat van: TANNOY op 19 mei 2019, 10:03:54
mooi! ik heb er ook nog zo 1 staan!  :)

Wat aardig dat jullie er allebei zo eentje aan de topicstarter ter beschikking hebben gesteld zodat die snel geholpen was.
Dat is het ware AudioFreaks gedrag.

Maar het zou ook kunnen dat ik de reden van het plaatsen van jullie meldingen op dit moment in dit topic niet helemaal begrijp.
I like music........

Jack_D

Nu alleen nog even een afgeschermde interlinkkabel van zo'n 2.5 meter op de kop tikken en wachten tot de nieuwe laklaag van de cover goed droog is en dan kan ie naar mijn vader toe....... :)

I like music........

chansig

Citaat van: Bloom op 19 mei 2019, 09:55:06
Ik heb onlangs een Sony TC-K808ES cassettedeck gratis weggegeven omdat ik er niks meer mee kon doen (ik heb geen cassettes meer).
Die ziet er zo uit:


Die heb ik ongeveer 5 jaar geleden aan iemand weggeven.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers