• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Zijn er mensen hier die luisteren met ATC?

Gestart door quasiribbon, 13 mei 2019, 18:25:45

Vorige topic - Volgende topic

quasiribbon

Citaat van: jpio op 17 juni 2019, 12:08:28
De slam is wellicht te verkrijgen middels een actieve sub.
Actieve sub heb ik wel echter mist die de snelheid om mee te komen met magnetostaten.
-Music connects people-

quasiribbon

Ik zie dat je 1.5qr's hebt :) Ben jij tevreden met de integratie van je Rel subs en de planars? En zo ja, hoe heb je het voor elkaar gekregen?

Groet
-Music connects people-

jpio

17 juni 2019, 13:54:54 #17 Laatste wijziging: 17 juni 2019, 14:01:26 door jpio
De 1.5 heeft sws meer 'slam' dan de 1.2.
Ik heb een crossover die alles onder de 125Hz naar de subs stuurt en de 1.5's daarvan ontlast en dat bevalt mij/ons uitstekend.
De 1.2 heeft weliswaar een mooi laag en prachtig mid en hoog doch lijkt idd wat impact te missen in het diepere laag.
Het is dat we de 1.5's goedkoop konden overnemen anders waren de 1.2 blijven staan icm de subs.
De Rel's bevallen prima en of ze meekunnen met de planars?
Hangt mss van de soort muziek af die gedraaid wordt maar we hebben niet de indruk dat eea niet mee zou kunnen komen. De combi van Planar-laag en Rel-laag heb ik dus niet vanwege de crossover.
De recensie van de Rel's (de T2-versie) is dat het snelle en muzikale subs zijn. Mss dat daar ook nog een verschil in zit.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

a.b.

Citaat van: quasiribbon op 17 juni 2019, 13:09:15
Actieve sub heb ik wel echter mist die de snelheid om mee te komen met magnetostaten.

Subs zijn prima te combineren met -staten.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

quasiribbon

Citaat van: a.b. op 17 juni 2019, 21:12:04

Het kan ook goed aan mijn ruimte liggen. (Bijna) vierkant
-Music connects people-

TANNOY

ik heb ook gespeeld met magnepans met 2 subs.

mijn pa met magnepans met 1 sub

mijn oom met magnepans met 2 subs, ging ten alle tijden prima.

:)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

a.b.

Citaat van: quasiribbon op 22 juni 2019, 09:35:46

Je kan pech hebben met je ruimte en mazzel, maar ook in een vierkante ruimte kan een sub goed gecombineerd worden met -staten :) Het is niet makkelijk, maar wel te doen!

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

quasiribbon

Citaat van: a.b. op 23 juni 2019, 08:02:39
Citaat van: quasiribbon op 22 juni 2019, 09:35:46

Je kan pech hebben met je ruimte en mazzel, maar ook in een vierkante ruimte kan een sub goed gecombineerd worden met -staten :) Het is niet makkelijk, maar wel te doen!
Klopt, ik heb hier volgens mij veel staande golven etc. Veel roomgain en flutterecho. Nog veel winst te behalen dus eigenlijk :)
-Music connects people-

quasiribbon

Afgelopen donderdag geluisterd naar de scm 50 asl. Wat een kracht en controle! Dynamiek heeft voor mij een andere betekenis gekregen  :o  Het gemak waarmee deze luidsprekers weergeven is werkelijk verbazingwekkend.
Duidelijk onder de indruk dus. De voorversterker/DAC die gebruikt werd was een Benchmark DAC 3 HGC welke aangesloten was op een HTPC met tidal.
-Music connects people-

Mao

Heb ze vanaf het begin dat ATC met het produceren van luidsprekers begon (midden 70) geimporteerd.ze bouwden toen nog geen Studio Monitoren of hifi luidsprekers, maar luidsprekers voor de pro audio wereld voor de sterk opkomende markt en vraag naar P.A. luidsprekers. ATC behoorde al snel tot het topsegment. Merken als Martin Audio, Eastmill en HillAudio maakte dankbaar gebruik van deze luidsprekers. ATC was Engels en een beetje eigen wil.
Zou hadden ze een hele range 12" luidsprekers en wat 9" luidsprekers vooral die 9" is een ongebruikelijke maat (10" was wel standaard). Ze hadden een 12" in het programma met voor P.A. een ongebruikelijke ophanging rubber surrounds, en maar belastbaar tot 75 watt. HillAudio heeft deze luidspreker in hun luidspreker systemen gebruikt voor het laag per 2 en later per 3 in een laagkast (rearloaded hoorn)
Ik heb zelf een stuk of 36 van deze bassbins in de verhuur gehad en live....ongelovelijk mooi laag en dan bedoel ik echt laag. De Verhuur afdeling van Hill was zeer succesvol in de heavy metal wereld band als AC/DC Metalica Scorpions, en vele meer maakt gebruikt van deze luidsprekers tijdens hun tours. Live aid Engeland daar werd ook gebruik gemaakt van HillAudio met de befaamde ATC luidsprekers.
In Nederland heeft Normaal jaren lang met het m2 of M3 compact systeem de nederlandse podia onveilig gemaakt.

Het meest befaamde van ATC in mijn optiek was hun 9" softdome midrange luidspreker en met deze luidspreker in het mid is het min of meer begonnen bij ATC met het bouwen van Studio monitoren. Deze moeten zo rond jaren 80 het levenslicht hebben gezien. Het werd steeds lastiger voor ATC om zich in de wereld van P.A. bouwers zich staande te houden, en hebben de P.A. markt laten liggen.

Ze zijn verder gegaan met het gamma wat we nu kennen. Er zit dus ruim 50 jaar kennis en ervaring in dit toch wel mooie merk, thks to Bill Goodman ? 

quasiribbon

Even een oud topic nieuw leven inblazen!

Ik ben nog steeds verliefd op ATC! Ik heb laatst op de Dutch Audio Event weer verschillende merken luidsprekers beluisterd en vond het geluid v/d ATC's echt prachtig. Het valt me op dat er op die audioshow niet groter dan de ATC scm 50 werd gebruikt. Ik weet nu niet of ik de actieve 50's of de door chord aangestuurde 50's het mooiste vond klinken. Blijft toch ook wel lastig om echt goed te beoordelen in zo'n drukke en geluidruchtige omgeving. En toch ben ik echt superbenieuwd naar de 100 of zelfs de 150 vanwege hun diepere bereik. Vooral de 150  ::)  Dat wordt flink sparen aangezien de prijzen ook weer zijn verhoogd helaas.

Groet Joost
-Music connects people-

schuit

Jammer dat het nog niet is gelukt ik ben ook benieuwd naar de uitkomst.
Zal voor mij waarschijnlijk te veel kosten icm rondrennende kinderen hebben we kef xq five daar hoor je ook veel op.

Is er ook een merk waar het op lijkt oid?
Yamaha RN803D + DENON DCD 710 AE
Kef XQ five