• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Bij hoeveel posts krijg je er een "blokje" bij......

Gestart door Jack_D, 17 mei 2019, 12:37:19

Vorige topic - Volgende topic

Jack_D

Zomaar eens een vraagje.....? :)

Onder mijn avatar staan gekleurde blokjes.... Ik neem aan dat hoe meer je post hoe meer blokjes je krijgt en de kleur van de blokjes staat ook vast voor iets.

Dus mijn vraag, na hoeveel posts krijg je er een blokje bij en wat betekenen de kleuren van de blokjes?
(Heb al even bij de Wiki van Simple Machines forum software gekeken maar kon het daar zo gauw niet vinden)


I like music........

i2Paq

Citaat van: mdanielse op 17 mei 2019, 12:37:19
Zomaar eens een vraagje.....? :)

Onder mijn avatar staan gekleurde blokjes.... Ik neem aan dat hoe meer je post hoe meer blokjes je krijgt en de kleur van de blokjes staat ook vast voor iets.

Dus mijn vraag, na hoeveel posts krijg je er een blokje bij en wat betekenen de kleuren van de blokjes?
(Heb al even bij de Wiki van Simple Machines forum software gekeken maar kon het daar zo gauw niet vinden)



Ik meen dat dit in te stellen is, dus per forum anders.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

minplus

Ik gok op geel voor algemene leden, groen voor green members en blauw zal voor mods zijn.
Bij het aantal blokjes dacht ik eerst aan aantal berichten maar dat is het niet want soms heeft iemand met meer blokjes minder berichten. Vervolgens dacht ik aan datum van inschrijving maar dat lijkt het ook niet te zijn.
Voorlopig hou ik het maar op hoe vaak je over de schreef bent gegaan. ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tdo

Volgens mij -maarweetikveel- heeft 't idd met de hoeveelheid posts van doen. Reacties in het GC doen niet mee.
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

Tdo

'Jongens waren we - maar aardige jongens'

TANNOY

Citaat van: minplus op 17 mei 2019, 17:15:14
Ik gok op geel voor algemene leden, groen voor green members en blauw zal voor mods zijn.
Bij het aantal blokjes dacht ik eerst aan aantal berichten maar dat is het niet want soms heeft iemand met meer blokjes minder berichten. Vervolgens dacht ik aan datum van inschrijving maar dat lijkt het ook niet te zijn.
Voorlopig hou ik het maar op hoe vaak je over de schreef bent gegaan. ;D

inderdaad aantal post..

en zoals aangegeven, je kan veel berichten hebben, maar als die alleen in het grandtopic staan, dan tellen die niet mee.

blauw is inderdaad Mot
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

minplus

Maar klopt toch niet helemaal want ik had bij wat leden geklikt en zag soms meer blokjes bij minder berichten. Grand Cafe levert bij niemand wat.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

TANNOY

Citaat van: minplus op 17 mei 2019, 19:29:46
Maar klopt toch niet helemaal want ik had bij wat leden geklikt en zag soms meer blokjes bij minder berichten. Grand Cafe levert bij niemand wat.

apart!!
misschien gaf theo extra balkjes  ;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Jack_D

Mag ik er dan drie balkjes bij.... De enne in het rood de ander in het wit en het derde blokje graag in het blauw.... ;D


Citaat van: TANNOY op 17 mei 2019, 19:47:35
Citaat van: minplus op 17 mei 2019, 19:29:46
Maar klopt toch niet helemaal want ik had bij wat leden geklikt en zag soms meer blokjes bij minder berichten. Grand Cafe levert bij niemand wat.

apart!!
misschien gaf theo extra balkjes  ;D
I like music........

Tdo

Als echoput krijg je ook extra posts op je conto  ;D
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

morph

Citaat van: mdanielse op 17 mei 2019, 12:37:19
Zomaar eens een vraagje.....? :)

Onder mijn avatar staan gekleurde blokjes....

Het aantal blokjes geeft heel globaal het aantal geplaatste berichten aan in daarvoor meetellende topics ("Grand Café" niet, bijvoorbeeld). Er zou in combinatie met het aantal blokjes ook een betiteling bij bepaalde hoeveelheden of rechten van ledengroepen kunnen staan, zoals "newbie", "titan member" etc.
Dat is zo ingericht door de beheerder.
Dat de blokjes bij de meeste leden geel zijn is simpelweg een keuze geweest. Dat de moderatorblokjes blauw zijn ook. Al langer meedraaiende leden, die ooit enkele keren een verzoek om mee te betalen om het forum in de lucht te houden ontvingen en dit inwilligden, hebben groene blokjes. Die vraag is er niet meer, maar het groen is gebleven.
Kortom, een keuze van de starter/beheerder voor het uiterlijk van het forum. Het is slechts een indicatie dat men frequent berichten plaatst op het forum. Het betekent niet dat men ergens meer kennis over heeft dan een ander. De relevantie van de berichten en de kennis van de leden kun je er niet uithalen. Dat zul je in de loop der tijd moeten gaan ervaren.
"Vrij snel" blijkt het maximum van zes gele blokjes behaald, terwijl de teller door blijft lopen.
De huidig ingestelde grenswaardes voor een volgend blokje weet ik niet.

Maar het is dus niet zo dat ontgroende blauwe blokjes geel zijn geworden, dat moderators ook off-line voortdurend blauw zijn of dat green members een groen lid hebben dat overrijp is en op een ochtend in hun schoen valt bij een poging die aan te trekken.
Maar ik kan me de verwarring voorstellen.

Jack_D

I like music........

Sterremuur

Op mijn forum is het zo ingesteld (vrijwel standaard):

Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

i2Paq

Wat ik al zei, per forum aan te passen en dus verschillend.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Jack_D

Duidelijk plaatje, ............. :)


Citaat van: Sterremuur op 18 mei 2019, 09:41:36
Op mijn forum is het zo ingesteld (vrijwel standaard):


I like music........