• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Stekkerblok met aarde aansluiten op ongeaard, kan dat?

Gestart door J.E. Sugden, 6 augustus 2019, 12:00:21

Vorige topic - Volgende topic

Roots

Is Flauw Opa, Geerd kaan niet eens meer reageren.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

minplus

Citaat van: Wim72 op  6 augustus 2019, 19:08:06
Ik heb ook een huurwoning en alleen maar randaarde in doucheruimte en keuken en alle andere ruimten geen randaarde (ook al eens besproken op AF) en toen was het advies hier op AF zelf randaarde aanleggen of laten doen.
Daar heb ik toen naar geinformeerd bij de woningcorporatie en miep aan telefoon zij gelijk dat ikzelf niets mag veranderen aan elektrische installatie van de woning, ook een monteur op bezoek gehad voor onderhoud van de cv-ketel en bij hem geinformeerd en hij zei dat dit niet nodig is en dat men bij oudere woningen waar geen randaarde aanwezig is buiten douche en keukenruimte men dit ook niet aan gaat passen als huurders hierom vragen...
Dus geen randaarde en ik mag het zelf niet veranderen of laten aanleggen volgens belmiep of cv-monteur van woningcorporatie.

Dus verlengsnoer met randaarde vanuit de keuken als niets mag, maar als alle spullen van die platte stekkertjes hebben is zoiets volkomen onzin.
Voor de bliksem maakt het ook geen flikker uit. Heb je alles eruit getrokken, met of zonder randaarde en inclusief dingen als telefoonkabels en LNBkabels, dan gaat het goed als er dichtbij geen inslag is. Heb je een gigantische knal op 10 meter dan gaan er nog dingen stuk door inductie...
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Wim72

Citaat van: Opa S. op  6 augustus 2019, 21:56:47
Je kan natuurlijk ook gewoon de aardedraad aan een c.v. verwarmingsbuis vastmaken (als je die hebt, uiteraard).

Althans, ik meen me te herinneren dat we hier een gewaardeerd forumlid hadden die dacht dat dat een goede oplossing was.

Nee , van mod Morph toen een flinke reprimande gehad dat dit geen verstandige oplossing is!
Het verspreiden maar ook het aanprijzen van dit soort ideeën op het forum ook al is het grappig bedoeld is niet de bedoeling!
PM met reprimande staat nog als waarschuwing, aandenken en als zinvolle herinnering in mijn inbox...

Sytse Fliege

We maken allemaal fouten, groot is hij die er van leert en nog groter hij die 't ruiterlijk toegeeft.
Ach, kikker toch op!

KT88

Pffff........ik dacht al dat mijn bed was gekrompen, maar DAT is het dus.

Jeetje. DanQ, Opa S.!

PS ik zal de groeten doen aan Eddy, zo af en toe komt die nog wel 'ns aanwaaien.
- Audiodidact -

Sytse Fliege

Vraag maar of hij een keer meegaat exsmijteren, lijkt me leuk hem een keer in real life te ontmoeten.
Ach, kikker toch op!

Roots

Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

J.E. Sugden

6 augustus 2019, 23:54:13 #22 Laatste wijziging: 6 augustus 2019, 23:55:50 door J.E. Sugden
Ik hoor toch echt verschil met geaard stekkerblok op ongeaard contact, met de ongeaarde apparatuur dus die platte stekkers.

Zou het stekkerblok toch iets doen of is dat echt onmogelijk?



Sytse Fliege

Oh ja zeker, dat stekkerblok doet wat en dat is ook empirisch bewezen, want op z'n minst geeft 't jou 't idee dat 't wat doet!

Maar zonder dollen, vanuit de beperkte technische kennis die ik heb kan ik me niet voorstellen dat 't wat doet, maar het zou arrogant zijn te veronderstellen dat ik de wijsheid in pacht heb, dus, wie weet, doet 't ook echt wat.
Wat me wel evident lijkt; als 't wat doet, dan is 't marginaal, want je twijfelt er aan of het wat doet, c.q. als het écht wat zou doen, dan zou je het wel zeker weten.

;D
Ach, kikker toch op!

groovy.

In to each life some rain must fall.

Sterremuur

Dat stekkerblok gedraagt zich als een ongeaard stekkerblok waar je een stukje draad naast hebt gelegd.
Als je denkt dat dat ergens invloed op heeft... ::) :angel:
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

J.E. Sugden

Dus niemand weet of ongeaard blok is doet met de klank?

De dikke interne bekabeling en ferrietringen en filter doen niks zonder aarde?


J.E. Sugden

Het geaarde blok en simpel geaarde Brennenstuhl blok vergeleken, ongeaard aangesloten met daarin ongeaarde stekkers.
Totaal geen verschil hoorbaar.

Geaard stekkerblok via kabelhaspel aangesloten op geaard contact, platte stekkers erin en luisteren maar. Totaal geen verschil met bovenstaande "opstelling".

Kortom heb niets aan het aluminium stekkerblok wat wel duurzaam is, staat wel leuk hahahaha.


Had de illusie dat ik een upgrade deed, helaas een aanname in het gehoor.

Een andere interlink maakte wel degelijk verschil, hoeft geen dure te zijn ben ik achter gekomen.

Voor weinig geld van muziek genieten is mijn moto.




TANNOY

CitaatHad de illusie dat ik een upgrade deed, helaas een aanname in het gehoor.

eerder in je hersenen.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

J.E. Sugden

Klopt ja, in de hersenen. Lijken een kort geheugen te hebben voor verschillen in klank..........................