• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

brom

Gestart door oom, 13 augustus 2019, 13:03:04

Vorige topic - Volgende topic

oom

Tijdens afspelen technics cassettedeck rs-04 in eens brom te horen.
Elco probleem ?
Heeft iemand advies?
B.vd.

oom

Aanvulling: Cassettedeck tijd uitgezet ,na 30 min aangezet,gewoon goed afspelen,dan na 45minuten opnieuw brom.
Gr Rene.

Sterremuur

Defect in de voeding schat ik.

Of... de brom staat op dat bandje.  :)
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

oom

Goedenavond,ik denk ,dat u gelijk heeft ,de voeding.

Diverse tapes geprobeerd,zelfde symptomen,half uur goed spelen en dan plots brom.
Dank voor raad,gr Rene.

Wim72

Citaat van: Sterremuur op 13 augustus 2019, 17:18:01
Defect in de voeding schat ik.

Of... de brom staat op dat bandje.  :)

Heel flauw >:(
Maar ik lig krom... ;D

oom

Krom liggen kan zijn vergroeiing skelet ,spieraandoening,overbelasting buikspieren,zwaar hoofd of leven delen met kleinere partner.
Gr Rene.

Sterremuur

Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Theo van Wermeskerken

Probleem kan in de voeding zitten, maar net zo goed ergens anders.
Defecte elco's hebben vaak een ander gedrag : als het apparaat en de elco daarin nog koud is, is zijn capaciteit lager
dan wanneer de elco warm is.
Van die eigenschap maakt men in de reparatietechniek vaak gebruik door een elco die verdacht is even op te warmen
met de fohn of bij een kleintje met de tip van een warme soldeerbout.
Afkoelen doe je dan iets later met een klein pufje vriesspray en een defecte of defect rakende elco valt dan direct door
de mand.
Het uitsolderen van zo'n elco en hem daarna op capaciteit meten geeft om bovenstaande reden dan vaak een verkeerd
beeld.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

oom

Dank voor de info,gr Rene.
Ik heb intussen schema.
Het viel gisteravond op,dat signaal/geluid via tape output goed was en hoofdtlefoonuitgang gaf storing.

Regenpak

Citaat van: oom op 13 augustus 2019, 19:58:18Het viel gisteravond op,dat signaal/geluid via tape output goed was en hoofdtlefoonuitgang gaf storing
Hè? Nou, als dat zo is moet je er snel uit zijn want er zit niet veel meer tussen tape out en headphones out. Is het overigens RS-4 of RS-M04? Kan alleen de laatste vinden qua doc.

Tjerk
It's been Monday all week long!

oom

Beste Tjerk ,rs 04,
Super info man.
Vr gr Rene.

Sytse Fliege

Er is een Technics RS-4 (niet 04), onderdeel van een stereosetje en een Technics RS-M04. Van de RS-4 is voor zover ik weet inderdaad geen service manual op het net te vinden (tenzij je er voor wilt betalen), wel van de RS-5, die er op lijkt.



Ach, kikker toch op!

Regenpak

Wacht eens even! Als hij via de headphones bromt ligt het toch aan de versterker en niet aan het cassettedeck? Of het ligt aan die maffe interconnect van Technics die ze bij die midi setjes gebruikten. Dat zou meteen verklaren dat LINE OUT niet bromt.

Tjerk
It's been Monday all week long!

oom

Aanvulling op casus.
Rekanaal koptelefoon geeft zoemend/brommen geluid.Tevens naar lineout en viaversterker.
Likanaal speelt zowel via koptel als lineout goed.
Met vr gr Rene.

Sytse Fliege

Speelt de versterker op andere bronnen wel goed?
Ach, kikker toch op!