• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

PC als digitale bron

Gestart door frin, 15 augustus 2019, 08:40:25

Vorige topic - Volgende topic

frin

Citaat van: TANNOY op 15 augustus 2019, 13:21:30
nou verwacht ik niet dat er een fantastisch laag uit je tannoy gaat komen.

die sub van logitech zal waarschijnlijk een boombox zijn geweest die het erg aandikte.

anders misschien de toonregeling gebruiken op de versterker?

Als je puur analoog een draaitafel aansluit is de klank vol en prima voor de kleine ruimte.
Uiteraard gebruik ik ook de toonregelaar.

de Logitech had een subwoofer van 130 W en deed het prima totdat deze nogmaals scheurde aan de surround foam op de coon

Sytse Fliege

Als een analoge draaitafel wél goed klinkt en de pc niet, dan is er toch echt iets niet in orde met de settings op je pc of met de manier waarop je e.e.a. hebt aangesloten.

Als je een koptelefoon of oortjes met een minijack hebt kan je eens kijken hoe dat klinkt als je die direct op de uitgang van de geluidskaart aansluit.
Ach, kikker toch op!

frin

Laat het eens anders stellen.
Vergeet de Tannoy, Sony,...
De Logitech 2.1 (120 W) vulden de ruimte rijkelijk, jammer dat ik volume op maximum moest zetten en dat de subwoofer al 3 keer opgeblazen is.
Kennelijk dus niet sterk genoeg.

Wat stelt u voor om mijn nieuwe PC te upgraden naar een hoger vermogen met diepe volle bas?

TANNOY

nee je kan pas iets opblazen als je de grens over gaat van wat de versterking aan kan.
je hebt zeer waarschijnlijk de vervorming niet gehoord , en dan ram je de boel er uit...

dan kan de versterker zeg maar de luidspreker units niet meer onder controle houden en dan gaat je luidspreker unit stuk/of je versterker.


het is allemaal waarschijnlijk ontoereikend naar wat jij wilt.


die tannoy zou ok zijn,met die sony, misschien een sub erbij.
voor het laag, en een externe dac om je computer te omzeilen.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Sytse Fliege

't Heeft ook niets met je PC te maken, élke PC kan voor elkaar krijgen wat jij wilt.

Het heeft te maken met wat voor soort versterking je er op zet en wat voor luidsprekers.

To be honest, ik begrijp niet zo goed waarom er zo'n gigantisch volume uit de luidsprekers moet komen, tenzij je het doet om je buren te pesten of je hebt permanent feestjes.
Dat je af en toe hard wilt spelen, prima, leuk, maar als je het zó lang wilt doen dat je uiteindelijk je speakers er mee opblaast, dat is vrij apart.
Ach, kikker toch op!

frin

Citaat van: Opa S. op 15 augustus 2019, 14:32:01
't Heeft ook niets met je PC te maken, élke PC kan voor elkaar krijgen wat jij wilt.

Het heeft te maken met wat voor soort versterking je er op zet en wat voor luidsprekers.

To be honest, ik begrijp niet zo goed waarom er zo'n gigantisch volume uit de luidsprekers moet komen, tenzij je het doet om je buren te pesten of je hebt permanent feestjes.
Dat je af en toe hard wilt spelen, prima, leuk, maar als je het zó lang wilt doen dat je uiteindelijk je speakers er mee opblaast, dat is vrij apart.

Buren zijn er niet, open ruimte. Maar toch, de muziek staat niet zo hard, toch niet in dba. Enkel een flinke bas, zo benader ik zo goed mogelijk de nostalgie van ons clubhuis van uit de 80s.
Daarbij, de muziek staat hooguit 1, soms 2 uur aan, max 2x per week.
Om iets uit de Logitech te krijgen moet alles op max, ook de bass. Vervorming is er zeker, dat wil ik dan ook uitsluiten met een beter systeem.
Daarvoor had ik graag wat advies.

TANNOY

je versterker is ook niet echt een beest van een versterker, als je die tegen zijn toppen laat spelen, dan kan hij je luidsprekers opblazen.
dan blijft je versterker waarschijnlijk wel heel, maar je luidsprekers gaan kapot door je te lichte versterker die gewoon niet meet genoeg stroom kan leveren om je luidspreker units onder controle te houden, die gaan er aan.

een subwoofer met eigenversterking blaas je niet (snel) op.


met wat je hebt is het eigenlijk prima voor gewoon huiskamer gebruik en kam behoorlijk hard, maar om club/.disco gevoel, word het allemaal maar te lichtjes.




people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

frin

Citaat van: TANNOY op 15 augustus 2019, 16:14:20
je versterker is ook niet echt een beest van een versterker, als je die tegen zijn toppen laat spelen, dan kan hij je luidsprekers opblazen.
dan blijft je versterker waarschijnlijk wel heel, maar je luidsprekers gaan kapot door je te lichte versterker die gewoon niet meet genoeg stroom kan leveren om je luidspreker units onder controle te houden, die gaan er aan.

een subwoofer met eigenversterking blaas je niet (snel) op.


met wat je hebt is het eigenlijk prima voor gewoon huiskamer gebruik en kam behoorlijk hard, maar om club/.disco gevoel, word het allemaal maar te lichtjes.

Heb je enig advies om me te helpen met een juiste aankoop?
Als tiener was dit eenvoudig, je ging gewoon naar de Hifi boer, uit een beperk aanbod kon je dan kiezen, op basis van een demo.

frin

Ik ben ook al bij een paar PC boeren geweest.
Hun advies : audio voor muziek is niet voor onze sector. We hebben enkel combinaties voor PC speakers. Deze hebben een zware subwoofer bass. Maar deze bass is niet bedoeld voor continu belasting van muziek maar voor sporadische piekbelasting games en film.

TANNOY

https://link.marktplaats.nl/m1442276821

mooie versterker en 115 watt per kanaal, dan heeft hij wat meer over ;)

dan nog een leuke sub erbij.  :)

daar is ook wel wat leuks in te vinden..

zoiets:

https://link.marktplaats.nl/m1445738940
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

minplus

TS lijkt in Belgie te zitten. Dan zijn beide aardig ver weg, net als Jan uit Delden waar ik aan dacht. Die heeft trouwens weer erg leuke dingen staan.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

TANNOY

15 augustus 2019, 17:21:26 #26 Laatste wijziging: 15 augustus 2019, 17:34:28 door TANNOY
Citaat van: minplus op 15 augustus 2019, 16:57:08
TS lijkt in Belgie te zitten. Dan zijn beide aardig ver weg, net als Jan uit Delden waar ik aan dacht. Die heeft trouwens weer erg leuke dingen staan.
ach versturen kan altijd nog ;) :)

maar je optie kan ook nog,denk alles hangt ook van het budget af.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Heintje

Als een draaitafel op de huidige versterker als goed klinkend wordt vermeld en de PC-output als "flauw", denk ik dat er qua aansluiting iets niet goed zit.
- zit op de PC de 3,5 mm jack in de lichtgroene uitgang?
- staat de output in de PC op "Stereo"?
- in welke ingang op de versterker zitten de tulppluggen?
- als je op de versterker éérst een LP aanzet en met onveranderde volume de "PC-ingang" selecteert, zou je in de PC iets moeten veranderen in de settings totdat het geluid ongeveer hetzelfde klinkt als vanaf LP. Heb je dat al eens geprobeerd?