• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Nakamichi CR-2E tape counter

Gestart door superge, 24 augustus 2019, 12:59:24

Vorige topic - Volgende topic

superge

Zit ik een beetje samen met de moderator mijn best te doen om dit Nakamichi tape counter gedoe in een apart topic te krijgen, ontspoort het draadje alsnog.  :)


morph


Robgroningen

Ik heb nog wel een sloop CR2. Als je wil, mag je het display wel hebben.

superge

9 november 2019, 03:03:10 #33 Laatste wijziging: 9 november 2019, 09:55:35 door superge Reden: Edit
Dank! Heeft deze een digitale of een mechanische tape counter?
Edit ik zie het al, zelfde als bij de cr2e.
Ik zal je een pb sturen

Robgroningen

Ja, heeft een digitale teller. Het enige verschil wat ik zie is dat hij goudkleurige pootjes heeft i.p.v zwart

superge

Beste mensen, mag ik een daverend applaus voor Robgroningen die mij geheel onbaatzuchtig een perfect werkend display heeft toegestuurd. Uurtje frummelen en voilà:


Regenpak

Is het streepje van de 9 niet ook weer feller?

Tjerk
It's been Monday all week long!

superge


Regenpak

It's been Monday all week long!

Robgroningen

Graag gedaan. Zo komen diverse onderdelen weer terecht in andere apparaten. Ik had zelf de reelmotor nodig voor mijn CR4E. Heeft zogenaamde deadspots, komt veel voor na lang stilstaan. Het deck was zelf door een onverlaat onherstelbaar beschadigd, door het cassettevak met een koevoet ofzo open te breken.

minplus

Super, een prima actie van een positief nieuw lid. 8)
Welkom hier op het forum!

Ben je bekend met de modificatie van de CR4E waardoor hij nog een stuk mooier wordt qua geluid?
Ik heb hem zelf bij de mijne uitgevoerd, doodsimpel en snel te doen. Vrouwlief was aangenaam verrast.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Robgroningen

Citaat van: minplus op 14 november 2019, 15:28:21Super, een prima actie van een positief nieuw lid. 8)
Welkom hier op het forum!

Ben je bekend met de modificatie van de CR4E waardoor hij nog een stuk mooier wordt qua geluid?
Ik heb hem zelf bij de mijne uitgevoerd, doodsimpel en snel te doen. Vrouwlief was aangenaam verrast.


Ik ken de modificatie wel ja. Ik gebruik de CR4 maar weinig. Het is een geweldig klinkend deck, maar opnames gemaakt met de CR4 klinken op de decks van andere merken maar duf. Nakamichi heeft altijd vastgehouden aan de DIN norm van 1968 terwijl begin jaren 80 de IEC norm is vastgesteld die dus afwijkt voor frequenties boven de 7000Hz. Maar dat hoort vast bij een ander topic...

minplus

OK.
Mod dus niet toegepast. Weinig zinvol idd. als je het deck nauwelijks gebruikt.
Heb zelf alleen ervaring met het omgekeerde; opnames van een ander deck (Denon) die veel beter klonken.
Naast opnames die met de Nak zelf gemaakt zijn.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Robgroningen

Dat klopt, opnames van andere merken klinken extra briljant op een Nakamichi. Bij IEC decks worden de frequenties van 7000Hz extra versterkt aan de opname kant en bij Nakamichi gebeurt dat ophalen aan de weergave kant. Feitelijk een betere keus en de reden dat het toepassen van HX pro bij Nakamichi niet nodig was.

minplus

Toch die mod eens toepassen. Paar minuutjes werk met erg fraai resultaat.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right