• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

iTunes lijst naar cd branden

Gestart door kurt, 4 september 2019, 20:26:14

Vorige topic - Volgende topic

kurt

4 september 2019, 20:26:14 Laatste wijziging: 4 september 2019, 20:29:02 door kurt
Beste hifimannen,

De laatste jaren heb ik een pak cd's in AIFF op de harde schijf geplaatst, nu wil ik daaruit enkele audiofiele cd's uit destilleren.

Ik werk dus met iTunes en volg onderstaande brandinstellingen:

De brandsnelheid beperk ik tot 4X
Verder gewoon kiezen voor Audio cd met 2 seconden tussenpauze.
Geluidscontrole doe ik niet.
Uiteraard geen Mp3
"Gegevens Cd " staat ook niet aangevinkt.

Als er een betere manier of instelling is hoor ik het graag, de nadruk ligt dus op kwaliteit.

Gr. Kurt.

Regenpak

Ik zou geen Itunes gebruiken. De maker van fruitige speeltjes heeft er een handje van om nogal eens met het audio te klooien. En het dan niet te zeggen... AIFF is ongecomprimeerd dus MP3 kom je helemaal niet tegen. Tenzij je een data-CD wil branden. En als je blij wordt van pauzes van twee seconden (ik niet) zeg ik: vooral doen! Metadata kan je gewoon meebranden op je CD als je CD brander het ondersteunt. Je CD speler zal het negeren of gebruiken als-ie het kan.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Sytze Fliege

Sinds een of andere ipod mijn complete in FLAC geripte cd-collectie geheel willekeurige bestandsnamen had gegeven zonder enige optie het weer te herstellen was ik genezen van alles waar Apple op stond. Nie wieder, zoals de Duitsers het zo mooi weten te poneren.
Van je werk je hobby maken, 't is weer eens wat anders

Ach, 🐸 toch op!