• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Waarom is deze nieuwe Genuin-Audio phonotrap E. 5000,-- waard? Genuin-Audio.

Gestart door Jeronimo, 4 september 2019, 14:03:55

Vorige topic - Volgende topic

Jeronimo

Uit pure nieuwsgierigheid en gemis van goede eigen inschattingsmogelijkheden. Kan een techneut aan het binnenwerk of de (summiere) specificaties al afleiden of de gebruikte techniek of componenten een adviesprijs van E. 5000,-- rechtvaardigen? Dit ding kost bijna evenveel als oorspronkelijk mijn Classé voorversterker. Of betreft het hier een typefout en spreken we over een aankoopbedrag van E. 500,--.  ???

https://www.hifi.nl/artikel/28197/Genuin-Audio-presenteert-phono-trap-Pearl.html

Foto vanaf hifi.nl

thanatos

Je ziet alleen een voeding op de foto.

Vaak is het met high-end een hoop poeha/marketing en blabla. Maar beperkte oplages, in huis geproduceerd (geen made in China) ouderwetse retail/importeur constructies enz.. Dan krijg je al snel hoge prijzen. Reken op een deelfactor van 4 waar de producent uiteindelijk zijn spullen voor moet maken en zijn overhead van moet betalen.

Maar voor 5K mag je wel een pre treffen die echt goed in elkaar zit en idem presteert.
ATC - First Watt - Nottingham Analogue - Lehmann - Schiit

Heintje

In de wervende tekst ( ... ) staat o.a. "de voeding bevindt zich in een aparte behuizing".
Afgebeeld is dus de voeding, het binnenwerk van de phonotrap wordt (uiteraard) niet getoond.
Ik vind de voeding er, hoewel netjes afgewerkt, er overigens vrij standaard uitzien.
Maar dat zegt weinig: de echte hokus pokus bevindt zich in het andere doosje.

Jeronimo

Maar dit is helaas het enige dat getoond werd. Dat heb ik ook met de Graham Slee, een PSU. Als die voeding dan min of meer standaard is (wat ik niet kan/kon beoordelen) dan zit het werkelijke geld dus in het andere deel. Aangezien ik nooit een apparaat van een audiozaak in huis neem om te testen als ik in principe niet bereid ben om 'm te betalen, zal ik helaas nooit gaan weten wat voor een toename in geluidsweergave zo'n dure phono voorversterker oplevert.

Dank voor de reacties!

Jansen!

Christine Wttewaall van Stoetwegen zei het al op 26 november 1970: "Het is gekkenwerk!"
Punt. Uit.

Regenpak

@Jeronimo: het ding is hoewel stevig overgedimensioneerd inderdaad vrij standaard:


Helaas laat Walter Fuchs (meneer Genuin Audio himself) de binnenkant van die versterker zelluf niet zien dus "beste Bauteile" kan ik verder niet beoordelen. 't Zal wel.

Tjerk
It's been Monday all week long!

B. Gehakt

Citaat van: Jeronimo op  4 september 2019, 19:57:25Aangezien ik nooit een apparaat van een audiozaak in huis neem om te testen als ik in principe niet bereid ben om 'm te betalen, zal ik helaas nooit gaan weten wat voor een toename in geluidsweergave zo'n dure phono voorversterker oplevert.

Dank voor de reacties!

Dat zou jammer zijn, voor een audioliefhebber. Je kunt er vast wel een keer eentje lenen van een andere audiofreak om te zien of te beluisteren of voor jou de resultaten voldoende de moeite waard zijn om op één of andere wijze te vervolgen. Dat kan ook zelfbouw inhouden, of laten zelfbouwen door iemand als Opa S. (al kan noch wil ik voor hem spreken). Wel kan ik hem een keer een (soort van veranderde en niet standaard) Astin Trew / KT88 -achtig geval meegeven voor een paar weken. Die is redelijk flexibel qua instellingen voor het aansluiten van verschillende elementen. Bijvoorbeeld.
Deskundige

Sytse Fliege

Je moet toch nog een keer voor me koken Jeronimo (;D), dus ik leen me graag voor deze temporary swap.
Ach, kikker toch op!

B. Gehakt

En/of via het Midden-Oosten des lands met luistersessie in huize Gehakt bij heen of terugkomst van het apparaat.
Deskundige

Jeronimo

Hé, Astin Trew stond ook op mijn zoeklijst van phono voorversterkers! Toen ik een Sphinx, Jasmin, Monk, Vincent buizen uitgebreid had uitgeprobeerd kwam ik bij de Graham Slee Reflex C+PSU uit, die mij mij leverde waar ik naar op zoek was. Toen ben ik meteen gestopt met verder zoeken. Inmiddels ben ik zó tevreden met die GS dat ik mij nauwelijks kan voorstellen dat het op het gebied van een phono voorversterker nog beter kan. Terwijl ik natuurlijk wel weet dat ik geen ervaring met het zgn. high end spul heb. Als ik dan zo'n apparaat in de tig duizend Euro zone zie, dan ben ik geneigd aan te nemen dat het toch beter zou moeten klinken. Maar hoe en wat dan? Ik kan mij daar dus geen voorstelling van maken.

Als die Astin Trew (KT88 slaat op onze KT?) eens hier kon spelen houd ik mij daarvoor aanbevolen. Erg bedankt voor het aanbod! :) OpaS jij ook bedankt om als swap loper te willen fungeren. Jij hebt dat etentje sowieso tegoed. ;) Dan breng ik het apparaat al dan niet samen met jou weer terug naar B.Gehakt. Dan ontmoet ik hem ook eens een keer.

KT88

U maakt dan eventueel ook kans op een gesprekje met de ontwerper.  ^-^

Wat de verdere commentaren hierboven betreft: het is werkelijk beyond me dat er zoveel onbenullige, onwetende en denigrerende "kritiek" is (tussen aanhalingstekens, want deze kritiek is niet gebaseerd op feiten) op High End apparatuur.
Dit forum heet Audiofreaks. Van freaks mag je verwachten dat ze, naast muziekliefhebbers, ook apparatuur-liefhebbers zijn, anders waren ze wel lid geworden van een muziek-recensie-forum.
Liefhebbers dus, die het kunnen waarderen als een apparaat, of kabel, of weetikwat, met de uiterste zorg en moeite is bedacht, ontwikkeld en gebouwd.
Met een filosofie, als je wilt. Die niet de jouwe hoeft te zijn.
Is het te duur? Dat is A. subjectief en B. een nietszeggende constatering om toch maar iets te kunnen zeggen.
Niets is te duur. Het kan hooguit voor JOU te veel kosten; het zegt niets over de al dan niet aanwezige kwaliteiten op het gebied van ontwerp, bouw, uiterlijk en zelfs niet over de werking.
Het is een non-descriptie, het doet niets ter zake op een forum van audioliefhebbers.

Denk je dat je zoiets ooit ziet op een auto-forum? Dat iemand die met plezier een (tweedehands) S-klasse rijdt, steeds maar weer te horen moet krijgen dat een A-tje je ook van A naar B brengt en dat nog tegen minder kosten ook?
Hou toch op. Dat ge-betweter en gekanker op High End, over "oplichting" en over "DUUR!" begin ik nu werkelijk kotsbeu te worden.
Temeer daar het vrijwel alleen maar komt van mensen zonder enige ervaring met High End materiaal.

En ja, ook ik weet best dat er veel kaf onder het koren zit. En daar mag je best voor waarschuwen. Niets mis mee.
Maar elke keer die gebarsten grammofoonplaat.......HOU ER NU EENS MEE OP!
Toon nou eens wat respect voor mensen die de lat steeds hoger willen leggen; voor de apparatuur die daarvan het resultaat is; en voor de mensen die dat spul met plezier gebruiken.
Jouw mening is jouw mening, maar die hoef je niet tot in den treure te herhalen op elk gepast en ongepast moment.
- Audiodidact -


Carl2

Thorens maakte indertijd honderduizenden draaitafels. Logisch dat die goedkoper waren dan die van een hedendaagse fabrikant die er nu op zijn hoogst duizenden maakt. En dat zal met vele produkten zo zijn. Maar er zal zeker veel kaf onder het koren zitten.

Heintje

Even voor de zekerheid: mijn post hierboven was als antwoord op de gestelde vraag behulpzaam bedoeld, beslist niet met het doel om op wat voor tenen dan ook te gaan staan ...

KT88

Het is ook eigenlijk meer in het algemeen bedoeld, Heintje. Het begint een beetje de mores van het forum te worden.
Dit is mijn verweer tegen de forumwijde tendens om alles wat boven het maaiveld uit steekt, de kop af te hakken.
En niet alleen forumwijd, maar eigenlijk Nederland-wijd. Want het is typisch dom-arrogant-kortzichtig-benepen Nederlands koopmans-gedrag, niet alleen in de audio maar overal.
Gezeik over centen, alles is "te duur", "goed is goed genoeg" en dat soort gelul meer.
Zelfs op het zgn. High End forum zie je dat gebeuren: het gaat over 30 euro-streamertjes, of er "een app voor bestaat" en gelul over politiek, kleinkinderen en ander irrelevant gezwatel.
En daar ben ik zwáár allergisch voor, en ik zal er tot en met mijn laatste snik tegen ageren.

E.e.a. komt misschien grimmiger over dan mijn intentie is, maar anderszijds: wie deze schoen past, mag hem ook aantrekken.
High End is mijn passie, ik heb 35 jaar in die wereld gezeten en heb inderdaad ook veel onzin en gekkigheid zien komen (en gaan).
Maar om dan die hele tak af te serveren op enkele uitwassen gaat me gewoon te ver, nog afgezien van het idee dat wat nu misschien onzin lijkt, dat helemaal niet hoeft te zijn.
Er is nog zoveel moois te beleven, ook en juist nog meer in de oudere spullen, waarmee de grondslag is gelegd voor de huidige, betaalbare goed presterende spullen zoals bv. Schiit.

Het aloude advies van Pooh maar weer 'ns van stal halen:
"Als je niets aardigs kunt zeggen, zeg dan maar niets."
Negativiteit lost niets op; positieve bijdragen wel.

Over High End nog het volgende, dat ik eerder schreef op dat High End forum.
Beter zal ik het nooit meer kunnen verwoorden, hooguit wat aanvullen.


Citaat
   
Posted August 5

     
    On 8/5/2019 at 5:06 PM, René N. said:

     
    Ik ben er inmiddels wel achter (....) dat je met veel meer euries niet automatisch een beter geluid krijgt (zie bijvoorbeeld ook mijn "Op bezoek bij...."-verslagen), maar dat een bepaalde filosofie daar juist wel méér in kan bijdragen. Of met tips om die krenten uit de pap te zoeken, die dan ook weer voldoen aan die filosofie. En of een onderdeel dan 10 euro kost, of het tien-voudige, dat maakt mij dan (binnen mijn mogelijkheden natuurlijk) in principe niet uit. En ook niet dat die verbetering dan echt niet óók als tien-voudig wordt ervaren. De verbeteringen gaan met kleinere stapjes voorwaarts, maar als er dan steeds wat haartjes méér overeind gaan staan op de armen, dáár gaat het toch om? Maar volgens mij zijn we het dáár allemaal wel over eens..... :rolleyes:


     

Dus dat.

Voor mij komt er nog iets bij: mensen als Cock van der Weide gaan door totdat ze bij het gaatje zijn, en gaan dan weer op zoek naar iets anders.
Dat kun je rusteloos noemen, of onzinnig.......maar ik vind dat prachtig. Met zulke mensen komt deze wereld vooruit.
Bij hun is er geen sprake van "goed genoeg"  of "dat hoor je toch niet". Met zulke uitspraken van uitgeblustheid willen zij niet eens geassocieerd worden. Ik ook niet.
Nee, misschien hoor je iedere verandering op zichzelf niet, maar alles accumuleert, telt op, en dan kan het wel degelijk hoorbaar worden.
Of iederéén dat dan ook zal horen, is nog heel iets anders. Daar ga ik niet over. Ook mijn oren zijn maar van tin en niet van goud.
Maar voor mij is high end puur het streven naar de (technische) perfectie, naar nóg beter, naar ALLES uit de kast en de trukendoos halen wat binnen jouw vermogen ligt.
Zo heb ik altijd gewerkt en als een werkgever of opdrachtgever niet zover wilde gaan, dan verliet ik de toko of nam de klus niet aan.

Ik kon me dat veroorloven als ZZP-er en daarom ben ik ook nooit rijk geworden met dat audiowerk. Maar ik had wèl elke dag plezier en voldoening in en van mijn werk.
Nu ik na acht jaar in de wachtkamer eindelijk weer eens wat positieve vooruitzichten heb, wil ik die ook weer gaan waarmaken.
Ook MIJN speeltuin wordt groter!

High End. Dat gaat niet over geld. Het gaat niet over de dikke frontplaat of de meertros-kabels of de ringkern ter grootte van een Landrover-wiel.
High End gaat over het beste erin leggen wat je hebt, alles geven, tot je niet meer weet wat er nog beter zou kunnen.
En dát is wat Jack bijvoorbeeld ook doet met zijn versterkers en tuners, daarvan ben ik overtuigd. En Roger met zijn analoge audio. En Cock. En Jerry.
En zo ken ik er nog wel meer.
Voor zoiets is ervaring nodig. Veel ervaring met veel verschillende apparaten en interne componenten. En een onderscheidend oor met bijbehorend fenomenaal auditief geheugen.
Sommige mensen hebben dat. En gebruiken het ook.  Weten wat de klanksignatuur van een component is. En die kunnen toepassen in de juiste omgeving.
Veel doen. Veel luisteren. Op je bek gaan en weer opstaan. Het komt je niet aanwaaien.
Mensen als Kaneda, Hiraga, Kondo hebben/hadden dat. En hun producten genieten wereldfaam. Omdat ze het nooit "goed genoeg" vonden.

En geloof me: die weg zit vol met valkuilen. Veranderingen zijn niet automagisch ook verbeteringen, nee mijnheer!
Hoe vaak ik niet ben teruggekomen op iets wat ik eerst helemaal te wauw vond......en dat geldt voor iedereen, denk ik.
We zijn nu eenmaal niet immuun voor autosuggestie. Maar tussen zwart en wit zit nog een héél groot stuk grijs.
Dat beseffend, niet jezelf voor de gek willen houden. Maar ook niet vantevoren afserveren "omdat het niet kan".  Open staan voor nieuwe, andere dingen.
En soms ook heel oude dingen. Het resultaat is wat telt. En nogmaals: dat is onafhankelijk van geld. Het is meer afhankelijk van intentie.

En nu mag u denken wat u wilt. ;)
- Audiodidact -