• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Krakend geluid in source direct mode Sony TA F808es

Gestart door ES-line, 8 september 2019, 11:24:01

Vorige topic - Volgende topic

ES-line

8 september 2019, 11:24:01 Laatste wijziging: 16 oktober 2019, 14:41:37 door minplus
Hallo allemaal,

Sinds 2016 ben ik in het bezit van een Sony TA F808es versterker. Toen ik hem overnam van de 2e eigenaar begreep ik van hem dat de versterker nog nooit een onderhouds beurt heeft gehad. Na de versterker 1 a 1.5 jaar gebruikt te hebben werkten er toch een paar dingen niet helemaal lekker en schoot de versterker af en toe in de protect mode waardoor je dan een paar seconde geen geluid had. Hierdoor heb ik de versterker deze zomer een onderhoudsbeurt gegeven en zijn de problemen opgelost. Het volgende is er aan gedaan: 2X relais vervangen, elco�s protection circuit vervangen, stuurstroom amp en doorgesoldeerd.

Nu ik de versterker weer in gebruik heb merkte ik na een paar dagen dat bij het gebruiken van de source direct knop er een kraak ontstaat voornamelijk in het linker kanaal. Nu gebruik ik source direct mode nauwelijks dus is het voor mij niet heel storend zoals het nu is. Maar ik vraag me af of ik hier snel wat aan moet laten doen of dat het niet zoveel kwaad kan. Als het zo ook blijft werken heb ik er vrede mee scheelt weer mijn versterker sjouwen en wachten totdat ik er weer naar kan luisteren.

Voor mij is het dus vooral de vraag van zou dit veel kwaad kunnen doen of kan ik het wel even wachten tot eventueel de volgende service beurt.

Snap wel dat er misschien niet heel makkelijk antwoord op te geven is maar misschien heeft ��n van jullie er wel een ervaring mee. Of eventueel met de werking van de source direct mode.


Alvast bedankt voor de hulp!
Sony TA-F808ES

TANNOY

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

ES-line

8 september 2019, 11:58:19 #2 Laatste wijziging: 8 september 2019, 12:36:47 door ES-line
Bedankt voor de reactie,

Wat ik me wel kan herinneren is dat het voor de reparatie niet gebeurde en als je nu de source direct knop indrukt hoor je pop geluid over beide speakers en daarna hoor je wat gekraak voornamelijk op het linker kanaal. Maar het gebeurt ook niet elke keer soms helpt aan en uitzetten ook en kun je source direct mode wel gebruiken zonder kraak.

Dus dat is nog wel een beetje vreemd.
Sony TA-F808ES

Regenpak

16 oktober 2019, 09:08:28 #3 Laatste wijziging: 16 oktober 2019, 14:44:53 door minplus
Dat heeft toch helemaal niks met een Sony TA-F808ES te maken? Of überhaupt met HiFi?

Tjerk


Onzinbericht hierboven verwijderd door mod minplus
It's been Monday all week long!