• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Yamaha AX-596 probleem

Gestart door maffioso1986, 15 september 2019, 14:49:51

Vorige topic - Volgende topic

maffioso1986

zal vanavond even signaal draad van de voorversterker na eind trap onderbreken kijken of hij dan nog plopt

maffioso1986

ok ik heb de voorversterker signaal van de eind trapt los gekopeld geen 1 plop meer

Regenpak

OK, dus het komt uit het FUNCTION PCB. Doet de stand van PURE/DIRECT en CD/DIRECT schakelaars er nog toe?

Tjerk
It's been Monday all week long!

maffioso1986

Citaat van: Regenpak op 18 september 2019, 06:29:47
OK, dus het komt uit het FUNCTION PCB. Doet de stand van PURE/DIRECT en CD/DIRECT schakelaars er nog toe?

Tjerk

nee doen er niet toe gebruik ze niet

Regenpak

Citaat van: maffioso1986 op 19 september 2019, 18:50:11
nee doen er niet toe gebruik ze niet
Maakt het verschil als je ze wel gebruikt?

Tjerk
It's been Monday all week long!

maffioso1986

Citaat van: Regenpak op 19 september 2019, 22:30:58
Citaat van: maffioso1986 op 19 september 2019, 18:50:11
nee doen er niet toe gebruik ze niet
Maakt het verschil als je ze wel gebruikt?

Tjerk

als pure direct indruk of input verander plopt de rechter kanaal maar werkt wel is maar een seconde dat hij het doet

Regenpak

Dat snap ik niet. Als je PURE/DIRECT indrukt plopt-ie en valt-ie na een seconde weg?!? Enne, wat gebeurt er als PURE/DIRECT ingedrukt is en je zwengelt dan aan de inputknop? Dit is zo'n maffe fout dat de foutbeschrijving zo nauwkeurig en compleet mogelijk moet zijn. Vooralsnog snap ik er geen jota van.

Tjerk
It's been Monday all week long!

maffioso1986

als ik pure direct in druk plopt rechter kanaal als ik in put verander plopt rechter kanaal
is maar een seconde als ik de voor versterker van eind versterker af dan is der totaal geen plop

KT88

Heb je mijn suggesties al geprobeerd?
- Audiodidact -

Regenpak

Citaat van: maffioso1986 op 22 september 2019, 15:41:47
als ik pure direct in druk plopt rechter kanaal als ik in put verander plopt rechter kanaal
Het is nog altijd niet duidelijk wat je nou probeert te betogen. Als je PURE/DIRECT hebt ingedrukt en je zwengelt aan de INPUT knop, heb je dan die plop?

Tjerk
It's been Monday all week long!

Oud is leuk

Ik zit op KT88 spoor. Het lijkt erop dat je met schakelen op de een of andere manier pulsen opwekt die de eindtrap versterkt. Schoonmaken en solderen zijn dan veelal de oplossing om het probleem te laten verdwijnen.

Regenpak

Nee. Het plopt, dat duidt op een DC probleem ergens. Schoonmaken zal je niet helpen want het kraakt niet. Je ziet ook de conus van de speaker bewegen. Misschien is hier ook die input selectorchip stuk hoewel dat weer niet consistent is met dat de stand van de volumekraan niet uitmaakt.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Oud is leuk

Zijn het geen twee verschillende punten?  Op het filmpje zie je bij aanzetten de woofer bewegen (dat lijkt te veel dc te zijn). Daarna gaat hij schakelen met de selector en dan hoor je plopjes, het ene hoeft niet met het andere te maken te hebben (kan wel, maar hoeft niet).

Regenpak

Op afstand foutzoeken is altijd een uitdaging! Met het ding op m'n werkbank had ik de fout allang gevonden.

Tjerk
It's been Monday all week long!

KT88

Helemaal mee eens......evenals je opmerking dat een goede en gedetailleerde klachtomschrijving een stuk zou helpen.
Enkele antwoorden op onze vragen zouden ook welkom zijn.............
- Audiodidact -