• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Interlink: 1 meter beter dan 50 cm?

Gestart door metalfreak, 16 september 2019, 14:30:31

Vorige topic - Volgende topic

metalfreak

Ik kwam een merkwaardig bericht tegen. Er werd beweerd dat een interlink van 1m. beter zou klinken dan dezelfde van 50cm :o Lijkt mij echt onzin. Ik dacht altijd zo kort mogelijk is het best. Dus kun je toe met 50 cm dan geen 1 meter pakken.

Sterremuur

Hij is twee keer zo lang, dus zal hij twee keer zo goed klinken.
:angel:
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

22AHnogwat

Too old to rock 'n roll, too young to die!

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

Rubble

Mijn interlinks kwaliteit dropveter klinken geen van allen. Zijn volledig stil. Wel zo prettig......
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

minplus

Als een 50cm strak staat met 2 haakse hoeken kan hij ook wel eens helemaal niet klinken. :P
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Roots

Er zijn echt kabelfabrikanten die van een minimum lengte uitgaan....Die persoon noemde geen merk zeker?

Zo zijn de netkabels van NBS altijd 1.8 meter lang.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

Heintje

Ik hoorde daar onlangs een redenering over (die overigens ook van toepassing is op netkabels):
- ik ga er vanuit dat alle interlinks en netkabels van goede technische kwaliteit en prima uitvoering zijn: dan maakt de lengte niet zoveel uit.
- maar als je doel is om met een bepaalde kabel een nuance te leggen in het geluid (bv. iets méér of minder pit/helderheid), is het effect beter merkbaar als je een niet te korte kabel neemt.

Zodoende: ik geef even geen mening of dit "de juiste" redenering is, maar het klinkt plausibel.

Benco

Ik heb dat ook gehad met de digitale coax van de mediaspeler aan de surround set , die van 50cm gaf geen geluid , die van 75cm wel ! ...
Dit kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat mijn media speler 60 cm van de surround amp staat ...   ;D


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

jpio

Vroeger had een vriend van me kabels met een lengte van exact 68 cm, interlinks, stroomkabel, antennekabel.
Daar zwoer ie bij ahdv berekeningen die duidelijk moesten maken waarom.
Weet er het fijne niet meer van zo na 40 jaar..lol
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

22AHnogwat

Zonder berekening ga ik eerder voor 69 cm. Vraag me niet waarom..
Too old to rock 'n roll, too young to die!

Roots

40 jaar geleden zat er overal nog een tweeling netsnoer aan van 0,75 kwadraat jpio *rolleyes*
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

groovy.

Ik heb ook wel eens gelezen dat een korte interlink beter is,kortere signaalweg misschien.
Maar daar zou dan een theoretische verklaring voor moeten zijn.
Dan is het nog maar de vraag of je dat kunt horen.
In to each life some rain must fall.

Roots

Hoe korter hoe beter als je het mij vraagt :)....Maar soms kan "de match" anders uitwijzen.
Minder inductie en capaciteit héh.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

jpio

Citaat van: Roots op 16 september 2019, 20:08:06
40 jaar geleden zat er overal nog een tweeling netsnoer aan van 0,75 kwadraat jpio *rolleyes*

Neuh niet overal maar bij de meesten wel ja.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i