• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Spook afstandsbediening...

Gestart door d'Oh!, 20 augustus 2022, 14:06:16

Vorige topic - Volgende topic

schuit

Komt erop neer dat er vet tussen zit van van alles en jaren gebruik.

Even sopje met behuizing erbij dan heb je weer een schone afstandsbediening.

ik zou geen sterke middelen op de behuizing gebruiken natuurlijk..
Yamaha RN803D + DENON DCD 710 AE
Kef XQ five

Theo van Wermeskerken

Citaat van: schuit op 22 augustus 2022, 15:37:15Komt erop neer dat er vet tussen zit van van alles en jaren gebruik.

Even sopje met behuizing erbij dan heb je weer een schone afstandsbediening.

ik zou geen sterke middelen op de behuizing gebruiken natuurlijk..

Of cola, koffie of andere viezigheid.
Probleem wordt vaak dat men bij verminderd contact de druk op de toetsen gaat verhogen, soms zelfs met de tong tussen de tanden om het noodlijdende apparaat toch nog tot een reactie te dwingen.
Uiteindelijk druk je dan de boel aan gort.
In zo'n 40 jaar duizenden vaak reeds afgeschreven apparaten met een goede schoonmaakbeurt van het matje en het printje weer prima werkend gekregen.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

d'Oh!

Afstandsbediening ziet er schoon uit, ook binnenin. Hij werkt weer nadat ik m heb opengehaald en weer dichtgemaakt... Ben benieuwd morgen.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad C440 (tuner) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Mirage Omni 60 (ls)

d'Oh!

Bleef problemen houden. Slecht contact volgens https://restartatorium.com/nl/afstandsbedieningsknop-die-niet-werkt-wat-te-doen%3F/

Grafietschaafsel of pietsjes aluminiumfolie aanbrengen.
Ik had gisteren al gemerkt dat er zwarts achterbleef op m'n wattenstaafje.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad C440 (tuner) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Mirage Omni 60 (ls)

d'Oh!

Werkt al een week zonder problemen. Openhalen afstandsbediening en schoonmaken is dus onzin!
Grafietpoeder (schaven van een potlood) aanbrengen werkt prima.