• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Zijn er hier mensen die een (duur) netsnoer gebruiken?

Gestart door metalfreak, 17 september 2019, 14:40:05

Vorige topic - Volgende topic

WanFie

:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Duclaasie

En welke stappen heb je daarna nog kunnen maken op het gebied van stroomvoorziening?

WanFie

Citaat van: Duclaasie op  3 augustus 2022, 18:12:37En welke stappen heb je daarna nog kunnen maken op het gebied van stroomvoorziening?

Meerdere dunne massieve draadjes is het best, maar om dat veilig aangesloten te krijgen is dat weer lastig. De isolatie is dan vaak ook erg dun. Met teflon isolatie heb ik dat wel eens geprobeerd.

Ik gebruik nu 6 of 8 1 mm2 stranded draden in een vlakke vlecht. De aardedraad loopt daar los langs af.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Duclaasie

En dat gebruik je voor zowel bronnen als versterking?

Jansen!

Ik gebruik kabels en contactdozen van de Action, Big Bazaar, Gamma en andere bouwmarkten.
Nooit verschil in weergave gehoord.
Koud, warm, vochtig of droog weer maakt wél verschil.

WanFie

:) Aandacht maakt alles mooier  :)

schuit

Citaat van: Jansen! op  4 augustus 2022, 11:03:16Ik gebruik kabels en contactdozen van de Action, Big Bazaar, Gamma en andere bouwmarkten.
Nooit verschil in weergave gehoord.
Koud, warm, vochtig of droog weer maakt wél verschil.

Zou mooie test zijn om het verschil tussen action en andere stekkers te testen. Wellicht scheelt het niet veel. Maar o.a. bevestiging en stevigheid kan al van belang zijn om wat duurder te kiezen.

Mijn audi heeft ook plastic onderdelen waar ik echt niet over te spreken ben. Allerlei scharnierranden breken bij 1 keer gebruik zo af.

wat betreft kabels maak ik wel gebruik van afgeschermde kabels van de betere klasse, dan gaat het om 20 euro per kabel oid.
En dat bevalt mij prima, zou niet echt iets anders willen hebben.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

d'Oh!

Zijn er mensen hier die die Danny van GR op youtube volgen?
Die pleit voor eigen voeding, omdat ie stroom van het net vervuilend vindt.
En dan bedoel ik niet ecologisch.

Speaker kabels plaatst ie op raisers zodat ze van de grond liggen.
Ook bronnen van geluidspollutie als ze op de vloer liggen.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781

schuit

Een algemene vraag over stroomsnoeren, heeft het nut om de aarding buiten de kabel om te leggen? ik zie weleens mensen die zelf hun stroomsnoer zo opbouwen.

Aangezien ik binnenkort een nieuwe kabel vanaf de meterkast ga trekken kan ik hier nu nog rekening mee houden. Er komt een separate groep waar ik de installatie vanaf wil voeden maar de aarding kan ik van een andere plek trekken zodat er geen vervuiling in de kabel wordt afgevoerd.
Geen idee of dit hout snijd/ effect heeft, wellicht heeft iemand hier ervaring mee opgedaan?
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

WanFie

Ik heb de aardedraad in een aparte buis naar de set liggen. De fase en 0 lopen daar op ca. 5 cm vandaan. De gedachte was, dat de aarde het meest vervuild is. Dit is immers de rioolafvoer van elektriciteit.
En toen ook een stekkerdoos met steraarde, sterfase en sternul gemaakt.
Sinds die tijd is alle scherpte uit mijn set verdwenen.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

schuit

Citaat van: WanFie op  6 maart 2023, 21:25:59Ik heb de aardedraad in een aparte buis naar de set liggen. De fase en 0 lopen daar op ca. 5 cm vandaan. De gedachte was, dat de aarde het meest vervuild is. Dit is immers de rioolafvoer van elektriciteit.
En toen ook een stekkerdoos met steraarde, sterfase en sternul gemaakt.
Sinds die tijd is alle scherpte uit mijn set verdwenen.

Zal ook de aarde los als aparte kabel gaan leggen als de electricien ermee akkoord gaat.  ;D
Ik vraag het ook specifiek omdat vrijwel alle kabels van 8-35 euro per meter wel gewoon voorzien zijn van aarding binnen de afscherming. (belden, lapp, gigawatt)

Ik kan nog niet vinden wat een ster fase en ster nul inhoud?
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Duclaasie

Dat houd in dat alle aders naar de connectoren vanuit hetzelfde punt komen en dus niet paralel verbonden als een "ladder" dmv metalen strips bijvoorbeeld.

Bloom


MYRYAD

Ik ben betere netsnoeren en stekkers/ stekkerdozen gaan gebruiken nadat ik mijn router en internet via Power Line Communication doe.  Dus via de 220v huisinstallatie.
Ik merk dat de internet snelheid hoger is wanneer ik goede nesnoeren gebruik voor de adapters.  Zelfs, of juist, nadat de meterkast door een betere/nieuwere heb laten vervangen, ging de snelheid meetbaar omhoog.
Ik maakte met de adapters van 2 verschillende stroomgroepen gebruik.

Bloom

Slechte netsnoeren moet je natuurlijk altijd vermijden.  ;)
Standaard IEC kabels en stekkers zoals die aan desktoppc's zitten zijn perfect geschikt en hoeven niet vervangen te worden. Toch niet door zo'n "audiofiele" kabel die etterlijke honderden euro's de lopende meter kost.
Voor interlinks investeer je best in dubbele afscherming en een echt goeie kwaliteit van connectoren. Voor luidsprekerkabels is puur koper het best, doorsnee 2,5 mm² en maximum 10 m lengte in een normaal huis. Ook hier kiezen voor een echt goeie kwaliteit van connectoren en probeer te voorkomen dat de aders gaan oxideren.
Stroomkabels: normale kwaliteit en liefst ingegoten stekkers zijn prima. Als je door testen ondervindt dat een andere kabel beter presteert qua netwerkprestaties, go for it. Dat lijkt me logisch.