• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Zijn er hier mensen die een (duur) netsnoer gebruiken?

Gestart door metalfreak, 17 september 2019, 14:40:05

Vorige topic - Volgende topic

WanFie

:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Duclaasie

En welke stappen heb je daarna nog kunnen maken op het gebied van stroomvoorziening?

WanFie

Citaat van: Duclaasie op  3 augustus 2022, 18:12:37En welke stappen heb je daarna nog kunnen maken op het gebied van stroomvoorziening?

Meerdere dunne massieve draadjes is het best, maar om dat veilig aangesloten te krijgen is dat weer lastig. De isolatie is dan vaak ook erg dun. Met teflon isolatie heb ik dat wel eens geprobeerd.

Ik gebruik nu 6 of 8 1 mm2 stranded draden in een vlakke vlecht. De aardedraad loopt daar los langs af.

Duclaasie

En dat gebruik je voor zowel bronnen als versterking?

Jansen!

Ik gebruik kabels en contactdozen van de Action, Big Bazaar, Gamma en andere bouwmarkten.
Nooit verschil in weergave gehoord.
Koud, warm, vochtig of droog weer maakt wél verschil.

WanFie

schuit

Citaat van: Jansen! op  4 augustus 2022, 11:03:16Ik gebruik kabels en contactdozen van de Action, Big Bazaar, Gamma en andere bouwmarkten.
Nooit verschil in weergave gehoord.
Koud, warm, vochtig of droog weer maakt wél verschil.

Zou mooie test zijn om het verschil tussen action en andere stekkers te testen. Wellicht scheelt het niet veel. Maar o.a. bevestiging en stevigheid kan al van belang zijn om wat duurder te kiezen.

Mijn audi heeft ook plastic onderdelen waar ik echt niet over te spreken ben. Allerlei scharnierranden breken bij 1 keer gebruik zo af.

wat betreft kabels maak ik wel gebruik van afgeschermde kabels van de betere klasse, dan gaat het om 20 euro per kabel oid.
En dat bevalt mij prima, zou niet echt iets anders willen hebben.
Yamaha RN803D + DENON DCD 710 AE
Kef XQ five