• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

match platenspeler bij Pioneer SA-8500 II

Gestart door emile67, 21 september 2019, 09:24:27

Vorige topic - Volgende topic

emile67

ik heb nu een stanton str8-60 met een stanton 500II /5100 AL-LI  aangesloten op een gereviseerde Pioneer SA-8500 II met celestion DL10 speakers. Nu wil ik max 300 kwijt voor de optimalisatie van het geluid van de platenspeler. Geen idee of een andere naald al voldoende is of dat ik moet zoeken naar een oude Pioneer platenspeler + een goede naald. Hebben jullie tips hierover? dank

Niemand

Oude pioneer draaier ,dat zou ik niet doen zoals pl 12 d.
Dat is geld weg gooien.
Een beter element, ja dat wel .
Daar haal je meer verbetering mee.
Ik zou geen Stanton aanraden ,daar is niets meer voor te krijgen .
Niet origineel in elk geval en zeker niet je budget als ergens iemand dat heeft.
Een komplete 881 S zou de enig mooie zijn ,maar is er niet meer.
de 681 heb ik hier met nieuwe naald, imo waardeloos element wat geen stuiver waard is.
Die gebruik ik om platen te proberen na het schoonmaken .
Eventueel draai ik ze met dat elementje nat om ze daarna nog eens te wassen  .
Maar zeker niet vanwege de muziek .
Er zijn voor niet teveel geld veeeeel betere elementen te koop.
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Rubble

22 september 2019, 12:45:44 #2 Laatste wijziging: 22 september 2019, 12:50:23 door Rubble
De arm op je draaitafel is de beperkende factor. Dat is een recht en veel te kort scratch armpje. Uiterst ongeschikt voor hifi omdat je de stand van je element (fouthoek) eigenlijk compleet fout is. Een ander element en zeker een met elliptische naald is zonde.

Bijvoorbeeld dit klikkerdeklik is een prima tafel als je nieuw wilt voor weinig geld. Tweedehands kan ook maar dan heb je wat meer kennis van zaken nodig.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

mr_petit

Citaat van: Rubble op 22 september 2019, 12:45:44
Bijvoorbeeld dit klikkerdeklik is een prima tafel als je nieuw wilt voor weinig geld.

Hmm da's goedkoop. Zo te zien een volledige superOEM met vta instelling.
Garrard 401 - Ortofon AS-212

emile67

dank, ik ga de 2 stantons op marktplaats verkopen en kijken naar een platenspeler van rond de 400. De at-LP5 heeft bv de optie en later te upgraden en dat likt mij wel handig :-) 

Rubble

Citaat van: mr_petit op 23 september 2019, 02:51:18
Citaat van: Rubble op 22 september 2019, 12:45:44
Bijvoorbeeld dit klikkerdeklik is een prima tafel als je nieuw wilt voor weinig geld.

Hmm da's goedkoop. Zo te zien een volledige superOEM met vta instelling.
Klopt helemaal!  Ik zou hem zo kopen maar ik heb al teveel tafels.  ;D
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Rubble

Citaat van: emile67 op 23 september 2019, 05:06:21
dank, ik ga de 2 stantons op marktplaats verkopen en kijken naar een platenspeler van rond de 400. De at-LP5 heeft bv de optie en later te upgraden en dat likt mij wel handig :-)
Als je met upgraden een ander element bedoelt, dat kan met vrijwel alle draaitafels.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

emile67

die    Epsilon DJT-1300 zou idd al voldoen, nog tips voor een goede naald daarvoor? Thanks

Rubble

23 september 2019, 16:42:54 #8 Laatste wijziging: 23 september 2019, 16:47:38 door Rubble
Citaat van: emile67 op 23 september 2019, 15:52:45
die    Epsilon DJT-1300 zou idd al voldoen, nog tips voor een goede naald daarvoor? Thanks
Dit is een heel aardige KLIK

Dan hou je nog veel geld over voor platen. Ik heb zelf de VM95ML bij Thakker besteld gisteren. Die komt op een oudere Vestax tafel die ook een kort scratch armpje had. Daar heb ik een mooier S-armpje op gezet van een (ik dacht) Hitachi tafel.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

emile67

Citaat van: Rubble op 23 september 2019, 16:42:54
Citaat van: emile67 op 23 september 2019, 15:52:45
die    Epsilon DJT-1300 zou idd al voldoen, nog tips voor een goede naald daarvoor? Thanks
Dit is een heel aardige KLIK

Dan hou je nog veel geld over voor platen. Ik heb zelf de VM95ML bij Thakker besteld gisteren. Die komt op een oudere Vestax tafel die ook een kort scratch armpje had. Daar heb ik een mooier S-armpje op gezet van een (ik dacht) Hitachi tafel.

ah super, maar misschien domme vraag: hoor je echt daar een groot  verschil in?

TANNOY

kin je ook gewoon prima in Nederland kopen hoor , hoef je voor die prijzen niet daar te halen.

het is een prima elementje.


people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

graafie

Citaat van: TANNOY op 23 september 2019, 17:47:24
kin je ook gewoon prima in Nederland kopen hoor , hoef je voor die prijzen niet daar te halen.

Zo is het, gewoon even contact opnemen met Dennis. (TANNOY)

Rubble

Citaat van: emile67 op 23 september 2019, 17:30:57
Citaat van: Rubble op 23 september 2019, 16:42:54
Citaat van: emile67 op 23 september 2019, 15:52:45
die    Epsilon DJT-1300 zou idd al voldoen, nog tips voor een goede naald daarvoor? Thanks
Dit is een heel aardige KLIK

Dan hou je nog veel geld over voor platen. Ik heb zelf de VM95ML bij Thakker besteld gisteren. Die komt op een oudere Vestax tafel die ook een kort scratch armpje had. Daar heb ik een mooier S-armpje op gezet van een (ik dacht) Hitachi tafel.

ah super, maar misschien domme vraag: hoor je echt daar een groot  verschil in?
Dat is geen domme vraag. ;) In jouw geval zou ik voor de VM95E gaan. Mooiere naaldslijpingen halen meer uit de plaat en dat is hoorbaar, maar nou ook weer geen verschil van dag en nacht. Die groene maakt gewoon heel goed muziek. Ik heb zelf ook diverse goedkopere elementen en luister er met net zoveel plezier naar als een element van vele honderden euro's. Latr kan je altijd nog upgraden naar een mooiere naaldslijping of ander element.

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield


Rubble

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield