• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wat voor striptang

Gestart door Sonischefysica, 22 maart 2020, 22:24:56

Vorige topic - Volgende topic

Rubble

Citaat van: Raymond1 op 24 maart 2020, 22:58:57
Citaat van: Rubble op 24 maart 2020, 13:48:55Stanley mes zou ik niet doen, met de huidige tekorten in de ziekenhuizen.

Mocht je ooit onder het mes gegaan zijn, dan hoop ik dat de chirurg geen stanleymes heeft gebruikt. Die gebruiken scalpels.
:D Ik doelde op de personeelstekorten.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

gslikker

26 maart 2020, 01:04:40 #31 Laatste wijziging: 26 maart 2020, 01:10:48 door belegjeboterham
Ik gebruik 2 verschillende Ideal Stripmaster tangen. Is wel AWG diameters. De "goedkope"uitvoering met niet-milspec bekjes, maar het was al duur genoeg....

Ik vind de meeste striptangen prullen vooral als het gaat om dunne draden.

WanFie

Gisteren weer 32 awg30 draadjes gestript. Met kynar isolatie. Zonder een probleem en snel klaar. â,¬6,- kost zo'n tang. Even goed afstellen, en verder probleemloos.

Altijd beter dan dat botte mes of die lompe automatische striptang. Een goede kost dan ook al minimaal â,¬60,-.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Raymond1

Het is maar net wat je voorkeur is. Als je dat extreem dunne draad gebruikt kan zo'n ouderwetse striptang met stelschroefje best goed werken. Gebruik je tijdens je werk veel verschillende draaddiktes, dan vind ik een automatische striptang erg handig. Toen mijn striptang kapot was gegaan heb ik ook een tijd zo'n tang met een stelschroefje gebruikt. Die moet je één keer juist instellen op de dunste draad die je gebruikt, anders blijf je bezig. De andere draaddiktes moet je dan op gevoel strippen en dat is even wennen. Het werkt best goed, maar ik geef de voorkeur aan een automatische striptang. Mede ook omdat je ermee kan strippen én knippen, scheelt weer de handeling van je kniptang erbij pakken. Er zijn wel tangen met stelschroefje die ook kunnen knippen, maar die heb ik niet.

WanFie

Citaat van: Raymond1 op 27 maart 2020, 03:15:21Het is maar net wat je voorkeur is. Als je dat extreem dunne draad gebruikt kan zo'n ouderwetse striptang met stelschroefje best goed werken. Gebruik je tijdens je werk veel verschillende draaddiktes, dan vind ik een automatische striptang erg handig. Toen mijn striptang kapot was gegaan heb ik ook een tijd zo'n tang met een stelschroefje gebruikt. Die moet je één keer juist instellen op de dunste draad die je gebruikt, anders blijf je bezig. De andere draaddiktes moet je dan op gevoel strippen en dat is even wennen. Het werkt best goed, maar ik geef de voorkeur aan een automatische striptang. Mede ook omdat je ermee kan strippen én knippen, scheelt weer de handeling van je kniptang erbij pakken. Er zijn wel tangen met stelschroefje die ook kunnen knippen, maar die heb ik niet.

Daaruit blijkt, dat je deze vraag niet zonder meer kunt antwoorden. Afhankelijk van het gebruik is de ene of de andere optimaal. Helemaal eens met je verhaal dus.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)