• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Micro seiki dd33.

Gestart door Marcelalmere, 6 oktober 2019, 09:51:07

Vorige topic - Volgende topic

Marcelalmere

Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een micro seiki DD33 aangekocht. Kast in een mooie staat kap veel minder. Maar een vraag over het element en naald dat is van tonar kleur geel. Is dit echt een afbraak voor de speler?. Weet iemand een leuk element en naald voor deze tafel. Ik draai gewoon wat plaatjes en hoef geen top off the bill. Ik lees het graad. Marcel

Rubble

Het ligt er aan wat voor Tonar het is. Waarschijnlijk alleen een Tonar naald maar ander merk element. Heb je een foto of een type aanduiding?

De kans is groot dat met een dergelijke oude speler het element ook al de nodige vlieguren erop heeft zitten. Vervanging van de naald of compleet element kan dus zeer zinvol zijn.

Mijn laatste aankoop een element uit de Audio Technica AT VM95 serie. Die gaat afhankelijk van de gekozen naaldvorm van goeiekoop (35 euro) tot nog steeds heel erg betaalbaar (180 euro).
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Marcelalmere

Citaat van: Rubble op  6 oktober 2019, 11:59:06Het ligt er aan wat voor Tonar het is. Waarschijnlijk alleen een Tonar naald maar ander merk element. Heb je een foto of een type aanduiding?

De kans is groot dat met een dergelijke oude speler het element ook al de nodige vlieguren erop heeft zitten. Vervanging van de naald of compleet element kan dus zeer zinvol zijn.

Mijn laatste aankoop een element uit de Audio Technica AT VM95 serie. Die gaat afhankelijk van de gekozen naaldvorm van goeiekoop (35 euro) tot nog steeds heel erg betaalbaar (180 euro).
........ Ik zat zelf ook aan een bedrag te denken van 200 euro. Dus als ik het goed begrijp is deze investering voor een DD33 wel waard.

Rubble

Absoluut. Dat is een hele mooie tafel, mits in orde (toerental okee en stabiel).
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Marcelalmere

Citaat van: Rubble op  6 oktober 2019, 14:57:51Absoluut. Dat is een hele mooie tafel, mits in orde (toerental okee en stabiel).
dank je voor de info.

TannoyRob

Hallo Marcel, veel plezier met je Micro Seiki DD33 gewenst, ik heb er zelf ook één, draai er al jaren met veel plezier mee. De AT VM95 serie is idd heel mooi, wel even goed kijken of de arm niet te veel naar beneden hangt met spelen, had ik wel last van bij dit element. Eventueel een extra mat boven op de bestaande mat leggen om dit te compenseren, de arm is namelijk niet in hoogte verstelbaar.
Arcam AV9, Roksan Caspian M1, Micro Seiki DD33, Tannoy 2528 DIY, HTPC Kodi