• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Dali Oberon 7

Gestart door Govi, 1 september 2019, 12:36:24

Vorige topic - Volgende topic

Govi

Gisteren wilde ik speakers luisteren en eigenlijk ook kopen. Het ging om de Dali Oberon 7.
De verkoper kraakte deze speaker behoorlijk af. Zijn idee daarbij was dat de bass te veel in de kast bleef hangen, de voet niet voldeed voor demping en hij vond het een commerciƫle speaker wat zeker niet zijn keuze was. Ik kon beter een duurdere speaker met spikes nemen. Ik had zelf juist veel positiefs gelezen over deze speaker en de prijs sprak mij ook aan. Uiteraard vond ik hem ook goed klinken, maar hoorde wel een verschil met de duurdere Opticon 6. Ik snap gewoon niet dat een verkoper deze speaker in de winkel heeft staan en er zo negatief over doet. Is dit echt een advies of een truck om mij onzeker te maken en meer geld uit te laten geven... Wat is uw ervaring met deze Dali Oberon 7?

TANNOY

wat de verkoper zegt is eigenlijk niet van belang.. :)
het is jouw geld, jij moet er naar kijken en luisteren..als jij ze mooi vind, heb je een prima keuze gemaakt.

en het laag zal in elke ruimte anders zijn..

het is niet voor niks een winkel wat zal moeten draaien op marges..hij staat daar om jou te adviseren en niet zijn eigen smaak er door heen te drukken.

zo ja, dan weet je het antwoord al..

de voet zal prima voldoen voor demping en anders zat je er wat onder qua rubbers of wat dan ook.




people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Gooffy

Ben het helemaal met TANNOY een, daar komt bij dat de speakers met spikes en rubber voetjes geleverd word, helaas zonder onderleggers voor de spikes.
Living: Denon AVR-X1700H, Samsung: QE55Q85R, Dali: Zensor 7 + 1, Mission: 73c, Ziggo: Next Media Box, Humax: ihdr-5200, Chromecast Audio, Dual: 704/Shure V15-III, LG: BD570, HTPC: Kodi, Logitech Harmony ultimate hub. Set 2 garage/Terras: Yamaha RX-V530RDS, B&W DM5, Mission 760i, Chromecast Audio.

AriGuru

Hoe bevallen die Oberon 7 speakers? Gaan die vet laag met metal, classic- en progrock?