Wharfedale Evo speakers

Gestart door metalfreak, 8 oktober 2019, 15:08:36

Vorige topic - Volgende topic

metalfreak

Ik probeer al langere tijd ergens naar Wharfedale speakers te kunnen luisteren. Helaas tot dusverre nergens mogelijk. Ben geïnteresseerd in de nieuwe Evo-serie, maar volgens de importeur nog niet verkrijgbaar.
De Evo 4.4. wordt zelfs zeer goed beoordeeld door Whathifi,hoewel dit natuurlijk weinig zegt. Maar Wharfedale heeft nog altijd een prettig hoog en dat is erg belangrijk voor mij. De speakers gaan de Tannoy xt8f vervangen. Mag iets kleiner, maar hou wel van een volle klank. De Tannoy heeft 8 inch driver; de Wharfedale 4.4 heeft 2 x 6,5 inch. Wordt misschien teveel? De veel kleinere 4.3 heeft 2x 5inch drivers.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Ik schat dat de 4.4 heeft veel ruimte nodig heeft.

Rubble

Oppervlakte is pi r kwadraat. Even de duimstok hanteren. Ik vermoed dat 1x 8 inch ongeveer gelijk staat aan 2x 6,5.

Je kunt nooit genoeg conusoppervlak hebben voor het laag imho. ;D
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

metalfreak

En ik ben de bass van de Tannoy gewend, die wel goed is, en wil niet meer minder.
Wordt de Evo 4.4. Zit alleen nog over een uitvoering te dubben; zwart of walnut. Is walnut een moderne kleur? Kef heeft het ook.

minplus

Eerst beluisteren.
Het formaat van de blaffer(s) zegt iets over de mogelijkheden in het laag, hoe diep ze zouden kunnen bv. maar niet hoe goed dat laag klinkt.
Het Warfdale laag uit de jaren 70 vond ik indertijd niet mooi, een beetje een wollige flubberbas, bij lange na niet zo strak als die van m'n 15"Leaks.
Hoe de nieuwe Warfdales klinken weet ik niet.
If nothing goes right, go left<br />If nothing's left, go right

Rubble

De Evo's hebben een AMT tweeter zie ik. Niet dat die niet zijdezacht kunnen klinken, maar ik gok dat het hoog niet op de achtergrond zal staan. Wat Minplus zegt. Eerst luisteren.

Of gewoon eens wat verschillende speakers proberen via Marktplaats. Die kan je vaak voor hetzelfde bedrag weer kwijt en ben je een ervaring rijker.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield