• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Advies graag, keuze draaitafel bij element

Gestart door TheMaestro, 12 oktober 2019, 19:46:46

Vorige topic - Volgende topic

TheMaestro

12 oktober 2019, 19:46:46 Laatste wijziging: 12 oktober 2019, 21:50:55 door TheMaestro
Hallo lui,

Ik ben al een tijdje bezig stapje voor stapje mijn set te upgraden. Na al het wheelen & dealen heb ik het volgende setje staan.
Een Musical Fidelity 3.5 amp en de 3.5 cd speler met een nieuwe set Tannoy XT8F speakers.
Nu heb ik ook nog een Thorens TD166 staan, maar op mijn set is een Technics SL1900 aangesloten met een Nagaoka MP200 onder de arm.
Probleem met de Thorens is dat ik het maar niet voor elkaar krijg de arm goed af te regelen, vandaar dat ik de Technics gebruik. Op zich speelt het lekker maar het kan beter volgens mij. De MF 3.5 amp heeft geen phono-ingang dus heb ik er een ART USB Phono Plus phono versterker tussen hangen. Deze doet het voor zijn prijs razend goed trouwens.
Op de reservebank heb ik nog een Marantz PM 17 en CD 17 beide in Ken Ishiwata uitvoering.

Maar wat ik wil weten is met welke platenspeler ik het meeste uit mijn element zou kunnen halen, er rekening mee houdend dat mijn budget voor een 2e handsje niet hoger dan 400,- à 500,- mag liggen.

Alle input welkom!
MF M6Si, Mystère Ai11, Sony PS-X6, Fluance RT85, Sony PS-X2, Sony PS6750, Sony X559ES, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One, Bluesound Vault2.
"The message is in the music"

robert_b


TheMaestro

Ik heb besloten het voorlopig toch bij mijn Technics SL1900 te houden. Heb een nieuw draadje geopend waarin ik iemand zoek die de damping vloeistof kan bijvullen.
MF M6Si, Mystère Ai11, Sony PS-X6, Fluance RT85, Sony PS-X2, Sony PS6750, Sony X559ES, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One, Bluesound Vault2.
"The message is in the music"