• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Asymmetrische VS symmetrische interlink

Gestart door Duclaasie, 13 oktober 2019, 18:51:33

Vorige topic - Volgende topic

Duclaasie

Beste mensen,

Ik heb een lichte ruis wanneer ik naar mijn platenspeler luister, zonder plaat af te spelen. Nu is een phonopre in staat om zeer kleine signalen op te pikken, waarbij bekabeling dus nog belangrijker is. Nu is mijn huidige bekabeling (zeer waarschijnlijk) a-synchroon. Hoe waarschijnlijk is het dat dit bijdraagt aan de ruis?

Ik heb inmiddels kabel en benodigdheden besteld om zelf interlinks te maken, die ik dus synchroon ga opbouwen. Stekkers had ik nog liggen, dus kabel en soldeer bestellen zou genoeg moeten zijn. Heb als kabel gekozen voor Sommercable Albedo gekozen. Ben benieuwd naar jullie visie hier op.

Sterremuur

13 oktober 2019, 19:13:31 #1 Laatste wijziging: 13 oktober 2019, 19:15:41 door Sterremuur
Je bedoelt symmetrisch ipv synchroon.
Ik denk dat het ruisen daar niks mee te maken heeft. Die komt gewoon uit je phono pre.
Voor de gebruikelijke lengte bij platenspelers maakt het niet uit. Gewoon een enkele asymmetrische afgeschermde kabel van goede fabricage is voldoende. Dat hoeft niet veel te kosten. Zelf gebruik ik o.a. Tasker.
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Duclaasie

Ik bedoel inderdaad symmetrisch inderdaad.

 Desalniettemin ben ik benieuwd wat het verschil zal zijn, als het al waarneembaar is. Dingen uitproberen is tenslotte een deel van de charme van de hobby.