• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Geintregeerde versterker op eindversterker.

Gestart door groovy., 14 oktober 2019, 16:24:32

Vorige topic - Volgende topic

groovy.

Die heb ik wel eens gezien.
Dat is een goedkope oplossing die ik ga proberen.
In to each life some rain must fall.

luxman

Citaat van: Rogers Hifi op 14 oktober 2019, 20:50:26Gebruik gewoon je hoofdtelefoonuitgang,  verbindt hem met je eindversterker en klaar.

Door je hoofdtelefoonuitgang van een receiver/intergrated amp op een eindversterker aan te sluiten ,wordt jouw receiver/ amp dus eigenlijk een voorversterker.  Is er dan ook kwaliteitsverlies, of maakt dat niks uit .
NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.

BunnY

Heb ik ook ooit gedaan. En toen ben ik tegen de plug van de koptelefoon gestoten, die is toen afgebroken en die heeft dan ook mijn tweeters meegenomen.

Ik vind het sindsdien een gevaarlijke piste :D
We'll see about that !!

groovy.

Ik heb het inmiddels gedaan,het ging goed maar het volume moet verder open dan gebruikelijk.
Er zit toch output verschil in,het klonk wel goed.
Maar ik heb nu de hk als geintregeerde in gezet en klinkt net zo goed en krachtig als met de m2.
De m2 speelt nu weer in de huiskamer.
In to each life some rain must fall.

Theo van Wermeskerken

15 oktober 2019, 12:11:59 #19 Laatste wijziging: 15 oktober 2019, 12:15:35 door Theo van Wermeskerken
Het is een zinloze omweg met kwaliteitsverlies.
De koptelefoon zit middels een aantal weerstanden aangesloten op de eindversterker.
Wat je dus doet is eerst het signaal versterken, daarna weer afzwakken in een weerstandsdeler en daarna
opnieuw versterken in de volgende eindversterker.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

groovy.

Ok,ik heb er al vanaf gezien.
Het viel mij al mee dat er geen kritiek op kwam.
Kritiek dat hout snijd is altijd welkom.
In to each life some rain must fall.